Reacties op de baby's naam

Ik was benieuwd of jullie wel eens commentaar hebben gekregen op de naam van jullie baby. Of was iedereen positief?
De enige negatieve reachtie was van mijn schoonvader, toen wij vertelden dat ze Katie heette toen was zijn reactie; ach ja.....

Verder waren veel mensen ook positief over het geboortekaartje! Ook leuk natuurlijk!

Groetjes Mickey

Wij hebben veel positieve reacties gahad op de  naam Anne.
Het enige wat ik jammer vind is dat veel mensen denken dat ze vernoemd is en dat is niet zo. Achteraf gezien is het ook wel logisch dat mensen dat denken. Mijn vader heet  voluit Johannes, daar zit Anne natuurlijk in. Mijn oma heette met haar achternaam Annen, dus das ook begrijpelijk. Beide overgrootmoeders van mijn vriend heette Anna. Dus tja...  
Maar Anne blijft een mooie naam, al zeg ik het zelf!

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Hoi hoi
hier zijn de reacties verschillend
omdat we al twee zonen hadden dachten veel mensen
ow dat word weer een makkelijke uitspreekbare buitenlandse naam!
niet dus haha
veel mensen hebben moeite met de uitspraak!
dat snap ik wel hoor vind ik ook niet erg
julen spreek je namelijk uit als:
djulen en een streepje op de e dat de die niet klinkt als juleeen
maar een korte e snap je het nog hahaha
als we hem zelf maar mooi vinden toch!
groetjesss anika
mama van nikos en fabio en julen

Ook hier zijn de reacties erg verschillend. Veel mensen vinden het een aparte naam. Alleen mijn zwager heeft laten weten dat hij de naam niet zo mooi vind (zijn zoontje heet Marnix dat vind ik weer niets) maar ja smaken verschillen. Wat ik wel heel grappig vond was dat veel mensen de betekenis van de naam Yara opzochten. Elke keer kwamen ze weer met een andere betekenis aanzetten (7 in totaal).

wij hebben alleen maar positieve reacties gehad op onze naam..
veel mensen vinden het een leuke, beetje stoere maar toch meisjesachtige naam..
groetjes marleen (mama van nina 05-01-2007)

HOi!
Leuke topic!!

bij mij waren de reacties ook wisselend, alhoewel niemand in mijn gezicht heeft gezegd dat ze daantje geen leuke naam vonden. Ik vind zelf dat de naam echt bij haar past. Soms denken mensen toch ook dat het een jongetje is, terwijl ik zelf duidelijk Daantje een meisjesnaam vind. We hebben hem gekozen omdat het een moderne, vlotte, stoere naam is die toch niet zooo heeel veel voorkomt! Ben nog steeds erg blij met de keuze.

Maar je kunt volgens mij nooit iedereen pleasen.  Maar goed ook! hihi..  

Groetjes
Astrid

HOi hoi,

WIj kregen allemaal leuke reacties op de naam Ruben en dat hij goed bij Lotte en Jozua pasten.
Op Lotte kregen wij ook alleen maar leuke reacties, maar op de naam Jozua hebben we vele negatieve reacties gekregen.
Bijv. is het een buitenlander, waarom zo letterlijk uit de bijbel (Lotte komt van Lot en Ruben komt ook voort uit de bijbel dus), kind wordt er straks mee geplaagd bla bla bla.
WIj vinden de namen alledrie evenmooi en wij moeten het er mee doen.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Ps de naam wordt heel vaak uitgesproken als JOSHUA en ik krijg er soms een punt hoofd van want het is op zijn nederlands hihihi.

Ik denk dat ze bij ons iets erg aparts hadden verwacht, omdat Kyna natuurlijk al een naam is die weinig voorkomt. Dus waren de meesten wel opgelucht dat het een normale naam was: Lynn. En wonder boven wonder snapten ook de meesten meteen dat het met dubbel N is!
We hebben alleen maar positieve reacties gehad over de naam, het is ook gewoon een leuke naam! Mijn zusje heeft met haar Fedora (verdorie!) wat meer uit te leggen, haha!

Terug
Bovenaan