Reacties op de baby's naam

Wij hebben ook alleen maar positieve reacties gehad op "Amy".
Lang voor we ook maar dachten aan kinderen krijgen hoorden we deze naam een keer op tv en we vonden hem allebei gelijk mooi.Tijdens de zwangerschap ook nog wel andere namen in overweging genomen, maar we kwamen toch steeds uit bij Amy.

We wilden ook graag een naam die niet zo vaak voorkomt, dus we hebben de top 25 van de laatste jaren erbij gepakt, en deze naam kwam er nooit in voor. Het zou dus Amy worden.
Ik was de laatste van mijn pufclubje die moest bevallen, en toen de een na laatste bevallen was en we het kaartje kregen stonden we dus heel dom te kijken toen bleek dat zij hun dochtertje ook Amy genoemd hadden!

Groetjes Lilian

Mieke, wilde even reageren op die bijbelse namen: Mijn zwager heet Obed, ook echt een bijbelse naam, maar is hier echt nooit mee gepest, hoor! Ik vind het wel wat hebben, die bijbelse namen die je niet zo veel hoort. Zo ben ik ook een keer een Zippora tegen gekomen (nou moet je niet vragen wat die voor rol had in de bijbel...)
Alleen moet ik wel zeggen, als ik Jozua hoor, moet ik meteen aan Richteren, Ruth, I Samuel, enz denken! Iets teveel erin gestampt...

Hoi,

Onze zoon heet Daan, nummer   1 momenteel. Tja, we hebben er nog overna gedacht om een andere naam te verzinnen en wilden een lange tijd geen naam uit de top 10, laat staan nummer 1. Maar het bleef voor ons eigenlijk de leukste naam en we vonden het ook eigenlijk belachelijk om een naam te veranderen omdat deze veel gebruikt wordt, over een jaar is dat weer anders dus als hij volwassen is, zal hij heus niet zoveel andere mensen in zijn omgeving hebben die Daan heten. Mijn ouders hebben m.n. veel reacties gehad vanuit hun vrienden en kennisenkring, omdat Daan 24 december geboren is, stond er net die week in de krant dat Daan op nummer 1 stond. Ik denk dat als hij twee weken eerder of later geboren was, niemand erop had gereageerd. Ach, mij interesseert het niet, het blijft onze Daan en ik vind die naam erg bij hem passen.

Groetjes,
Nienke

Ha,

Wij hebben ook alleen maar leuke reacties gekregen op de naam Willem. Lekker stoer en hollands en passend bij zijn grote zus Janne en broer  Jacob. En hij is ook vernoemd naar mijn man, dat vind ik ook wel erg leuk! Zijn tweede naam is Jozua, vonden wij ook een erg mooie naam maar omdat  de namen van onze 2 oudsten al beginnen met een  J wilden we  niet nog een naam met een J als beginletter.

Chrisja

Hai,

ik krijg allemaal leuke reacties.Vooral van kinderen, als ze haar naam horen dan roepen ze gelijk ooohhhh net als de kleine zeermeermin, ze is een prinsesje.Zo lief gewoon.Ik heb 1x de reactie gehad van oh wat bijzonder(volgens mij vond ze het niet zo mooi)maarja die heeft ook een hele andere smaak met namen.Zolang wij het maar mooi vinden!!!!!!

Liefs Deborah, mama van Nathan en Ariëlle

hoi,

wij hebben positieve reacties gehad met de naam Tara.
Reacties als.....
die naam past goed bij onze eerste dochter Demi
en dat het niet een veel voorkomende naam is.
Leuk,leuk.

groetjes danielle
mama van demi 26-01'03 en tara 29-12'06

Wij hebben alleen maar positieve reacties op de naam Carmen gehad. De jongensnaam die wij ingedachten hadden is een man uit de bijbel. dus voor in de toekomst...
Enne Zippora (voor jou pliep) was de vrouw van Mozes!!!!
Grappig dat de bijbelboeken bij je zijn ingestampt. (bij mij ook) wat is je achtergrond?

Grappig om te lezen.....

Ik heb nog geen negatieve reacties gehoord op de naam: Mare. Wel via via, dat mensen er even aan moeten wennen, maar dat zijn met name de wat oudere mensen. Veel mensen wilden (willen) wel weten waar we de naam vandaan hebben, waar ik op antwoord dat we hem n.a.v.  een pizza met vis (frutti di mare) hebben. Hihi....nee, ooit wel eens gehoord, en altijd blijven hangen. Daarnaast betekend het zee....en dat vind ik wel mooi.....

Terug
Bovenaan