reacties van mensen op zwangerschap

Hallo,

Heel herkenbaar hoor!. Toen ik zwanger was van mn eerste was ik 23 en net afgestudeerd. Mijn collega's zeiden allemaal wat doe je je aan!! Zo jong en net klaar met school.
Alsof je leven voorbij is als je een kindje krijgt. Was er erg boos over en heb dat daar ook uitgesproken! Dat werd ruzie...zo erg dat ik met 31 weken de deur daar achter me dicht heb getrokken. Ik ging met ziekteverlof en 3 weken later met zwangerschapsverlof. Na mn verlof heb ik ontslag genomen. Ben er dus nooit meer terug gegaan.

Wij trouwden toen ik 12 weken zwanger was en ook daar kregen we de reactie: Oh het is een moetje(trouwen dus). Ze verteld dat we al 9 maanden bezig waren de bruilft te regelen en tja dat ik nou gelijk zwanger was daar hadden we geen rekening mee gehouden.

gr Linda

Wat in mijn ogen het belangrijkste is: ben je er allebei klaar voor. Leeftijd zegt niet zoveel. Mijn moeder was net 21 toen mijn broer werd geboren, ik ben 2.5 jaar daarna geboren. Ik heb altijd geroepen dat ik mijn moeder niet na zou doen. Dat heb ik dan ook niet gedaan.

Ik was er aan toe toen ik 26 was, maar mijn man was er toen absoluut nog niet aan toe. Ik heb hem ook niet gepushed. Ik wist dat hij wel kinderen wilde. Ik was 28 toen ik gestopt was met de pil. Ik had altijd gehoopt voor m'n 30e een eerste kindje te hebben. Dat mocht niet zo zijn. Het heeft ruim 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. We hebben nu een geweldige zoon van 22 maanden en over 9 weken ben ik uitgerekend van ons tweede kindje. Nu heeft het maar 3 maanden geduurd voor ik zwanger was.

Jenny en andere jonge (aanstaande) moeders. Geniet er van! En trek je niets aan van wat anderen zeggen.

Groetjes,
Leeuwtje

Wat een kortzichtige mensen zijn dat zeg, jullie zijn al 6 jaar bij elkaar, dus de relatie is goed en jullie hebben er samen voor gekozen om voor een kindje te gaan, lijkt me een perfecte situatie, maar er zullen altijd mensen zijn die dit niet begrijpen, ach laat ze lekker als jullie maar gelukkig zijn met jullie beslissing, dus bij deze heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Ik zelf ben dus 30, maar ik heb dus vaak vragen gekregen (vooral na ons trouwen 2 jaar geleden) waar de kindjes bleven, hier kon ik zo kwaad over worden, omdat ik het helemaal niet vanzelfsprekend vind dat je kinderen kunt krijgen, stel je nou voor dat we al een tijdje bezig waren dan wordt je doodongelukkig als je er mee geconfronteerd wordt toch? Gelukkig was het meteen raak en was iedereen dolblij voor ons en ik vind dat het ook niet anders moet zijn, het is en blijft een wonder!

liefs Daan

Bedankt voor jullie reacties!
Wij gaan er zeker lekker van genieten!
Elke zwangerschap is bijzonder en idd veel mensen denken dat het vanzelfsprekend is.
Wij zijn ook begonnen met het idee dat het wel 2 jaar kan duren of nog langer, wij hadden het geluk supersnel zwanger te zijn, wat helaas niet voor iedereen geld.
En wij waren er klaar voor, na 6 jaar een relatie wilden we graag een stap verder.

Bij ons nog 0 kaartjes om te feliciteren met de zwangerschap  

Liefs jenny

ik ben niet zo jong als jullie dan, maar soms heb ik wel het idee als ik het mensen vertel dat ze vinden dat we er nog niet klaar voor zijn ofzo, alsof het een niet zo goed doordachte keuze is. Wij zijn 27 en getrouwd....dus jah Mijn oma reageerde zo: Ah is het nu al zo ver...... dat was het..... verder wel leuke reacties van ouders en zo.

Mensen reageren altijd leuk en minder leuk, alleen die minder leuke onthoud je. Zo krijg ik ook onbedoelde "goede" adviezen en opmerkingen waar ik niets mee kan. Bij jullie is het je leeftijd, bij ons is het van "dat had ik nooit gedacht (wij zijn nl al 14 jaar bij elkaar), is dat wel wat voor jullie" en "Daar hebben jullie toch geen tijd voor", ook al een leuke .
Ach, wij trekken ons er niets van aan, mensen hebben altijd een mening ergens over. Nu ben je te jong, dan weer te oud, dan dit, dan dat. Maar er zijn vast heel veel mensen die het wel leuk vinden, bij ons gelukkig ook. Het gaat er echter niet om wat die anderen denken, maar wat jullie zelf willen.

Erg herkenbaar jullie verhalen hoor! Wij zijn nu negen jaar samen, waarvan 2 jaar getrouwd en daarvoor 2 jaar samengewoond. Ik ben 27, mijn man 28. Bij ons is er ook al een paar keer gevraagd of het wel gepland was. Niet zo zeer om onze leeftijd, maar vooral omdat mensen het totaal nog niet verwacht hadden. Ook ben ik sinds mijn afstuderen 4 jaar geleden alleen maar aan het zoeken naar werk. Ik heb nu drie banen gehad, maar telkens tijdelijke contracten. Op het moment dat ik zwanger werd (was trouwens in de eerste ronde raak, dus heel erg gelukkig) kreeg ik te horen dat mijn contract niet meer verleng werd. Ik zit nu dus al twee maanden thuis en het is erg moeilijk om een baan te vinden in mijn vakgebied, zeker nu ik zwanger ben zal het nog moeilijker worden. (ben nu 14 weken zwanger) Maar ik krijg nu steeds verwijten dat ik beter had kunnen wachten tot ik een vaste baan heb en het zonde van mijn studie is. Net alsof ik nu helemaal niet meer aan de slag kom en het leven ophoud als je moeder word! Ook is de kans dat ik binnen 3 jaar ergens een vast contract krijg toch al minimaal, dus zouden we daarom moeten wachten om ouders te worden?
We laten het maar langs ons heen gaan en we zijn zelf echt superblij. Dus voor alle meiden probeer er van te genieten!

Jenny,

Ook nog geen kaartjes? Misschien dat ze volgende week binnenvallen, merkte zelf dat sommige mensen pas een kaartje stuurden na 12 weken, terwijl iedereen het wist met 8 weken. Vind het echt niet leuk voor je dat ze niet meeleven met de zwangerschap...............wordt er helemaal triest van  
Maar gelukkig zijn jullie er zelf heel blij mee en als iedereen dat ziet dan draaien ze vast wel bij!!!!!! Maar kom maar gezellig kletsen hier met ons, wij weten allemaal hoe speciaal het is !!

liefs Daantje

Terug
Bovenaan