reacties van mensen op zwangerschap

Bollie,

las je verhaal net en wilde toch even reageren, ik werkte al niet meer voor de zwangerschap (lang verhaal), maar mijn man en ik hadden al besloten dat ik thuis zou blijven en dat we zouden proberen zwanger te raken, maar dat wist natuurlijk niemand, was ook helemaal niet op zoek naar werk, maar mijn schoonmoeder wel voor mij haha, dan had ze weer iets gezien daar en dan weer iets gehoord van die. Allemaal lief bedoeld en zijn natuurlijk ook bezorgd (of we het financieel allemaal wel aankonden), maar nu ik zwanger ben weten ze genoeg. Maar dat maakte me echt onzeker, ik wilde niet gaan solliciteren omdat ik van plan was zwanger te worden, vond dit niet kunnen tegenover mijn toekomstig bedrijf (of het moest een groot bedrijf zijn) en zo kreeg ik allemaal twijfels, omdat mensen om me heen bepaalde dingen van me verwachten, gelukkig dacht mijn man er precies zo over als ik. Maar goed wat ik wil zeggen is dat je toch je eigen gevoel moet volgen en het zal allemaal wel goed bedoeld zijn, maar daar zit je gewoon niet op te wachten.

liefs Daantje

quote: daan_tjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-06-2008 12:12:35'));

Jenny,

Ook nog geen kaartjes? Misschien dat ze volgende week binnenvallen, merkte zelf dat sommige mensen pas een kaartje stuurden na 12 weken, terwijl iedereen het wist met 8 weken. Vind het echt niet leuk voor je dat ze niet meeleven met de zwangerschap...............wordt er helemaal triest van  
Maar gelukkig zijn jullie er zelf heel blij mee en als iedereen dat ziet dan draaien ze vast wel bij!!!!!! Maar kom maar gezellig kletsen hier met ons, wij weten allemaal hoe speciaal het is !!

liefs Daantje

Dank je!
Had vandaag idd twee kaarten binnen :)
Maar heb ook een blog op hyves gemaakt en veel mensen op straat komen nu naar me toe om me te feliciteren!
En alleen maar leuke reacties hahaha
Ben zo blij met deze forums, kan soms zo onzeker zijn en hier heeeeeel veel vragen aan alle moeders!

Iedereen bedankt!
Liefs jenny

ja heel veel mensen sturen pas een kaartje vanaf 12 weken vind ik zo achterlijk!! net alsof je daarvoor PROEF zwanger bent ofzo, okay het kan misgaan NOU EN daar ga je toch niet al te veel bij stilstaan...?

Bij mijn VK ook toen ik kwam zei ze dat er nog van alles kon misgaan en dat ze me daarom niet feliciteerd , heel saai mens (tot het sjaggie aan) toen ik met 12 weken kwam was het een en al pret, kreeg een hand, kadootje, kaartjes e.d. ik stond echt met een open mond het sjaggie mens met 8 weken die zei dat ik elk moment een miskraam kon krijgen (zonder enige indicatie) en dan een of andere huppelkut die hersenloos staat te dansen omdat ik de 12 weken had gehaald (toen ik zei dat de kamer al klaar was, de wagen besteld was e.d. kreeg ze een halve beroerte haha)

hoi hoi
ik ben 20 jaar en vandaag precies 13 weken zwanger.   mijn vriend is 23 en wij zijn super blij met onze zwangerschap.. maar idd de mensen in onze omgeving zijn niet al te enthousiast. mijn moeder bijvoorbeeld vindt het al helemaal niets. haar reachtie toen ik haar vertelde dat we het houden was: 'jammer'. maar dat komt wel weer goed die moet gewoon nog even wennen aan het idee. maar zoals op het werk iedereen vraagt idd of het gepland was enzo. ik zeg altijd maar, het was niet gepland maar het is zeer gewenst. Ik ben het zo zat om onze keuze te verdedigen tegenover mensen. Dat ik besloten heb om die mensen die er niet zo blij mee zijn niet op de hoogte te houden van onze zwangerschap. tenzij ze zelf ernaar vragen. ik wil genieten van mijn eerste zwangerschap. zoals elke vrouw dat moet doen!!!

groetjes

Terug
Bovenaan