Receptjes uitwisselen??

A

Anoniem

Guest
Onze kindjes gaan allemaal over op vast voedsel.........nu of binnenkort!
Leuke fase volgens mij.
Ik wil een hoop voor ons meisje vers maken, hoewel een potje ook prima is......voor de afwisseling en het gemak zo af en toe!

Hebben jullie leuke receptjes, of succesnummers?
Lijkt me leuk om hier uit te wisselen..

Alvast bedankt namens Maudy.

Gr. Rimke

Begin ik zelf.

Hele makkelijke moesjes:

Een appel, een peer of een mango......
in stukjes snijden
in een klein laagje water voor 5 minuutjes laten koken met deksel op pan.
beetje afgieten
met de staafmixer er doorheen
Klaar!!!!

Meerdere appels e.d. kun je in bakjes invriezen.........
Super makkelijk, voor gebruik even laten ontdooien en evengoed een vers hapje!
Een keer per week een paar potjes maken en je kindje heeft elke dag iets anders......

Heb wat kookboekjes en ik ga uitproberen, dus als ik qua groenten zometeen iets leuks heb horen jullie het!!!

Liefs Rimke

Hoi,

Die van mij krijgt nu pompoen met banaan. Pompoen schillen, pitten eruit en in blokjes snijden. 15-20 minuten koken. De  gekookte blokjes bij de banaan voegen , wat (moeder)melk erbij. Staafmixer erdoor en klaar ben je.

Ik vries nu alles in in ijsblokzakjes en als het bevroren is druk ik alle blokje tegelijk uit in een diepvries bakje. Zo heb je kant en klare porties en het neemt niet de ruimte in van meerdere kleine potjes in je vriezer.

Groetjes Jen

Klinkt ook lekker!!
En een goede tip, van die ijsblokjes!

Hey,

Ik maak ook alles zelf.
Vind het leuk om vanalles te combineren.
Nu is het nog een beetje saai, appel met peer, enz maar als Nick straks meerdere dingen kan en mag eten ga ik ook vanalles uitproberen.
Deze lijkt me ook erg lekker!!!

Framboos - Papaja puree

Categorie:
Fruithapje

Leeftijd:
4  maanden

Koemelk:
Nee

Bronvermelding:

Bereidingstijd:
15 minuten

Ingrediënten:

1 rijpe papaja
handvol verse frambozen
scheutje water

Bereiding:

Schil de papaja en verwijder de pit. Hierna in stukjes snijden. Frambozen goed wassen. Hierna alles in een pan een paar minuten laten koken totdat de frambozen open gebarsten zijn. Pureer het geheel met een staafmixer of blender tot een glad mengsel. Zeef het geheel en laat het afkoelen.
Liefs Mootje
Mama van Nick (17-08-2008)

Voor leuke recepten kun je ook kijken in Opperdepop van Albert Heijn of keukenkikker.nl. De laatste weet ik niet hoe betrouwbaar het is want er staan ook recepten op met knoflook en rauwe ui. En tja om dat nou een baby van 6 maanden te geven...

Hier een favoriet met fruit. Ik maak meestal 2porties ervan en vries 1 portie in:
2 appels
6 gewelde abrikozen (o.a. verkrijgbaar bij Lidl)

De abrikozen laat ik even van te voren dus wellen in water. Appels schillen en in stukjes snijden. Abrikozen in stukjes snijden. 10 min. zachtjes koken en pureren maar!!

Oja Knutseljuffie -> haal je de pompoen gewoon bij de supermarkt?

Leuk!!
Dacht dat ik culinair bezig was voor mijn meisje, met mijn mango vandaag!
Pompoen!! Ga ik van de week nog maken!!

Anoniememama: ik heb idd ook verschillende kookboekjes voor ukkies, maar ik vind het leuk om uit de mond van mijn mede-mama's te horen wat bij hen een succes is.
Leuke tips (zoals de ijsblokjes, tja, ik heb geen bv kunnen geven, want dan had ik hem ws gekend.......whahahaa!!) zijn altijd welkom!!

Leuk, leuk, leuk.
Jammer dat de winkels dicht zijn............

Terug
Bovenaan