Receptjes uitwisselen??

hey

leuk dit ik heb nog niet veel uitgeprobeerd alleen banaan met peer of alleen peer of peer met appel. En ja dat van de ijsblokjes kende ik ook ideaal, mees krijgt nog maar een aantal lepeltjes dus als ik hele potjes doe moet ik de helft weg gooien dus maak nu zelf ook veel en doe het ook in een bakje voor ijsblokjes en haal elke avond twee blokjes uit en dat krijgt hij de volgende dag. En straks vries ik grotere potjes in dit doen we op mijn werk ook (kinderopvang)

groetjes

Hallo dames,

Stef krijgt morgen zijn eerste groente hapje. Spannend, spannend, spannend.

Voor ons extra spannend omdat Tijs er helemaal niets aan vond. Ik vol enthousiasme vers gaan koken. Maar meneer bliefde het niet. Potjes gingen wel, ook met moeite, maar beter dan vers. Nog wel een aantal keer vers geprobeerd, maar dat wilde hij om de een of andere vage reden echt niet. Dus heeft Tijs potjes gehad tot zijn 1e verjaardag. Fruit ging in het begin ook heel moeizaam, maar dat ging er sneller smakelijk in dan groenten. Op zijn eerste verjaardag had hij blijkbaar bedacht dat hij vanaf dat moment wel alles lustte en ging al het zelf gekookte eten er met veel smaak in. Helaas is dat nu weer over en eet hij heel weinig warm eten. Gelukkig lust hij verder alles, alleen heeft hij een hekel aan warm eten en met name groenten. Maar dat komt vast ook goed.

Maar jullie snappen dat ik het wel spannend vind morgen. Stef krijgt als eerste hapje wel uit een potje, en ik ga er wat melk doorheen doen. Dat trucje kende ik niet bij Tijs, heb ik ook nooit gehoord, pas toen het niet meer nodig was. Maar we zullen zien en hopelijk mag ik voor hem wel veel smakelijke variaties klaar maken! Ik heb in elk geval allerlei lekkere recepten voorbij zien komen en in opperdepop staat ook vanalles.

Veel succes allemaal, hopelijk is het voor jullie allemaal heerlijk genieten! Want met Tijs was het alles behalve leuk.

Groetjes,
Susan

Hoi Susan!!

Veel plezier vandaag! Elk kindje is anders dus hopelijk vindt dit jochie van je het wel het einde!!
Probeer niet met lood in je schoenen te beginnen, dat voelen ze volgens mij dondersgoed........hoewel ik natuurlijk makkelijk praten heb met zo'n veelvraat........hij heeft het nog niet echt nodig dus je kunt gewoon op je gemak met een paar hapjes beginnen, hij hoeft zijn potje nog niet leeg te eten......
Ik vond als kind brood ook altijd veel lekkerder dan warm eten......gadver, gekookte andijvie, gekookte prei........bleh!!! Gelukkig zijn er nu wat invloeden van buiten de grenzen...........geef mij maar brood............whahaha! En ik ben hollands welvaren hoor, en bijna 1.80meter...........dus het kan ook zonder een groot bord warm eten.

Maar nogmaals ik heb makkelijk praat!
Succes en veel plezier vandaag!!

liefs Rimke

Oja nog even een vraag... weten jullie ook of het fruit uit de vriezer bij AH (in zakken) geschikt is voor babyhapjes? Het lijkt me wel leuk om nu in de winter iets met bosvruchten ofzo uit te proberen.

Verder nog een leuke tip van cb waar ik dankbaar gebruik van maak:
Maak van gehakt wat kleine gehaktballetjes en vries dat in een bakje in. Als je een hapje voor dezelfde avond maakt kun je zo een klein balletje meekoken of bakken. Dit zelfde doe ik ook met stukjes kipfilet. Zorg wel dat ze niet aan elkaar gaan zitten :D. Ik heb er veel plezier van!!!

Meiden, wat zijn jullie allemaal heerlijk culinair bezig voor jullie kleintjes... Kom ik aan met mijn simpele boerenkorstjes... Wat wat een boer(in) niet kent, dat ..
Ik heb het bij mijn oudste meestal bij potjes gehouden en al had ik de spirit ging ik verse hapjes maken en daarna invriezen.
Ik ben bang dat ik dit weer ga doen. Nou ja. Slecht is het zeker niet voor ze, want ik weet dan zeker dat alle vitamines erin zitten die ze moet krijgen.
Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen.. Wie weet ga ik het nu wel doen, alhoewel ik het altijd wel een gedoe vind om apart voor haar te koken, aangezien ze geen zout mag. Maar als ik dat tegen mijn moeder zegt, vindt ze het maar onzin. Dus daar krijgen ze in ieder geval vers voedel.
Ik zal af en toe spieken naar lekkere, voor mij haalbare recepten.
Gr. Mamajo.

Hoi meiden,

Gisteren wel geprobeerd, maar haalde weinig uit. Voor de fles had hij teveel honger, dus wilde de fles, erna was hij te moe. Om vervolgens slechts drie kwartier te slapen en te liggen mopperen tot de fles van 3.00 uur. Dus in die tussentijd heb ik het niet eens geprobeerd, want hij was veel te moe. Na die fles heeft hij geslapen tot 17.45 uur en haalde het ook niet meer uit.

Vandaag heeft hij wel 1.5 lepeltje op. Niet slecht vind ik zelf. En hij zette het ook niet meteen op een huilen zoals Tijs wel deed. Dus het ging vele malen beter dan het eerste hapje bij Tijs. Morgen krijgt Stef weer worteltjes en de rest van de week ook. Tenminste, als hij niet ziek wordt. Hij is flink aan het snotteren en aan het eind van de dag erg aan het mopperen. Het arme mannetje had 38.6 en flink last van het gesnotter. Dus net de fles wat eerder gegeven en nu ligt ie lekker te slapen.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan