Hej hej culinaire kokkinnen!
Tjonge jonge ik ben onder de indruk van jullie.... Ik was al erg blij met het NL boek Opperdepop, die heb ik mijn schoonmoeder mee laten nemen toen ze hier kwam. Ik heb ook een boekje van ons BVC (=CB) met recepten en tips. Hier wordt bv. geadviseerd om tussen de middag het warme eten te geven en 's avonds een lichtere warme maaltijd. 's Lands Wijs 's Lands Eer zeg maar. Met sauzen..... en ook diepvriesvruchten, omdat die net zoveel vitamientjes bevatten als de verse maar nu misschien even niet vers te koop zijn ivm seizoen.
Aangezien onze Linde pas net lekker begint te eten (8 maanden...) heb ik eigenlijk alleen nog dit geprobeerd: broccoli (favoriet) met aardappel of (pasta en gekookte kip), nog steeds fftjes gemixt met de staafmixer. Wortels (niet favoeriet, helaas) Bloemkool, appelmoes zonder suiker (wel favoriet), en vanavond heb ik spaghetti bolognese gemaakt voor t hele gezin, aangepast op Linde. Nou.... niet lachen.... VIES!!!!!!!!!!!!!!!! Ha,ha,ha, maar Linde vond t LEKKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ha,ha,ha, dus voor haar heb ik t in ijsblokjes gedaan, en de rest voor de hond..... SMULLEN die hond!!!! Ha,ha,ha. Manlief blij dat hij uit eten moest!!!! De oudste at zijn bord leeg en vond t best erg lekker, zei hij dapper. (Maar ja, die had een zwemtraining gehad, en dan moet t eten vooral veel zijn!) De jongste zoon zei: nou, mam, ik ben bang dat ik t niet meer kan eten....

) Voor deze keer dan maar laten staan knul.
Mag ik wel een toetje dan mam?? Nou, voor déze keer dan lief, want het is inderdaad niet zo lekker..... Volgens recept van ons BVC gemaakt. Weet je het was niet supervies, maar een bord vol was gewoon niet zo'n brillant idee. Tja, het leven van een zwoegende moeder gaat niet altijd over rozen, ik zeg t wel eens vaker de laatste tijd, hebben jullie dat nou ook?? We zullen doorgaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pompoenen zijn hier niet te krijgen, jammer want ik vind ze zalig! Mango vond Linde niet zo bijzonder.
Leuk die foto van die ijsblokjes, ga ik ook s doen voor Linde haar boek.
Succes met kokkerellen, ik lees wel weer mee. Liefs Pippi