Regeldagen

<p>Goedemorgen! </p><p>Afgelopen zaterdag+zondag heeft onze kleine van 6 weken regeldagen gehad. Althans leek het wel op en rond die tijd normaal. We hebben er toen gewoon aan toegegeven, maar hij blijft nog steeds voor meer voeding vragen en ook vaker. <br />misschien ook door het warme weer.</p><p>Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu nog kan doen! Er zat een ritme in en daar is helemaal niks van over. Wanneer krijgt hij weer een ritme erin? <br /><br />Hij liet voorheen wel 4uur  tussen de voedingen maar dat is nu 2,5/3uur. Snachts kwam hij ook standaard rond 03:00-03:30ur. Nu tussen 02:00/03:00 Ik geef flesvoeding. Normaal kreeg hij 5 voedingen van 120ml water +4 schepjes afgetopt terug naar 120ml en 1 fles van 120 + 4 = 135ml (laatste voor het slapen)<br />Nu hebben we toch maar alle flessen verhoogd naar 135 omdat hij gewoon honger heeft.</p><p>Ben nu alleen bang dat hij te veel binnenkrijgt omdat hij terug is gegaan naar 7 voedingen, liefste ook nog 8 als aan hem ligt. Opzich zou het voor 2 dagen niet erg zijn, maar vind het wel lang duren. </p><p>Hij slaapt nu ook meer. Voorheen speelde we na het voeden nog maar vaak leg ik hem nu al in de box/bed omdat hij gaapt! </p><p><br />hij woog bij de 4 weken 4,6kg en was 53,5cm lang! </p>
 
Je kunt met het rekensommetje gewicht x 150 zien hoeveel hij op een dag minimaal moet krijgen. Dus 4.6 x 150=690.en hij zal nu nog meer aangekomen zijn dus ik vind het niet zo gek dat hij meer voeding wil. Hij krijgt dus volgens mij te weinig. Het is namelijk wat hij minimaal moet krijgen en met 5x 120 zit je daar dus ver onder. Wij gaven met dat gewicht 6x120 zonder afgieten.
 
[quote quote=10455348]Je kunt met het rekensommetje gewicht x 150 zien hoeveel hij op een dag minimaal moet krijgen. Dus 4.6 x 150=690.en hij zal nu nog meer aangekomen zijn dus ik vind het niet zo gek dat hij meer voeding wil. Hij krijgt dus volgens mij te weinig. Het is namelijk wat hij minimaal moet krijgen en met 5x 120 zit je daar dus ver onder. Wij gaven met dat gewicht 6×120 zonder afgieten.[/quote] Hij kreeg 6 voedingen. 5 van 120 afgegoten en 1 van 135. Bij CB gaven ze aan dat hij met toen 6x120 aan de bovengrens zat. Maar laatste paar dagen vraagt hij dus om meer voedingen (7dus) terwijl hij nu alle flessen 135 krijgt. 
 
Oeps, even over alle flessen heen gelezen. En is het echt honger? Of zuigbehoefte of krampjes ofzo? Huilt hij ook echt na 2/2.5 uur?
En wat voor voeding geef je? Eventueel forte voor hongerige baby's toe voegen?
Ik herken het wel hoor. Ons mannetje is bijna 8 weken maar lijkt ook veel meer voeding te hebben en huilt dan ook en valt zijn flessen aan. Al denk ik ook dat er krampjes zitten. Wij blijven toch rekken en geven niet die 7e fles. Geven s avonds wel de 2 flessen met 150 en s ochtends en s middags dan 120.
 
[quote quote=10455385]Oeps, even over alle flessen heen gelezen. En is het echt honger? Of zuigbehoefte of krampjes ofzo? Huilt hij ook echt na 2/2.5 uur?En wat voor voeding geef je? Eventueel forte voor hongerige baby’s toe voegen? Ik herken het wel hoor. Ons mannetje is bijna 8 weken maar lijkt ook veel meer voeding te hebben en huilt dan ook en valt zijn flessen aan. Al denk ik ook dat er krampjes zitten. Wij blijven toch rekken en geven niet die 7e fles. Geven s avonds wel de 2 flessen met 150 en s ochtends en s middags dan 120.[/quote] Krampjes lijkt me sterk, we geven bij iedere fles daar een middeltje tegen en met de speen krijgen we hem ook niet rustig. :( 
hij drinkt ook alles op, dus ik vermoed dat het echt honger is. 
Forte krijgt hij al! Hij is enorm gulzig, valt hier ook echt de fles aan en heeft hem dan in 12-15min op... Vind ik ook erg snel, maar kan aan mij liggen. 
vanmorgen om 3 kwam hij weer, daarna om 6. Ik heb hem toen op de borst gelegd en samen geslapen op de bank tot half 9..
 Voeding blijf ik een dingetje vinden! Blij als hij straks vaste voeding krijgt. (Hoop dat het dan minder stress en nadenken is ?)
Soms is het verschil ook moeilijk te zien of hij moe is of honger heeft, maar inslapen gaat zo moeilijk. Als ik hem dan bijna in slaap wieg, wil ik hem wegleggen en is hij weer klaar wakker. 
 
Mijn dochter heeft tot aan de vaste voeding 6-8 flessen gedronken. Zat een tijdje over de 1 liter heen. En sliep tot 3 maanden enkel op mij of in de draagdoek. Het was lastig om haar langer dan 45 min te laten slapen. 
Volg je baby. Het voedingscentrum raadt zelfs aan om te voeden op verzoek ipv een vast ritme of een vaste hoeveelheid. Wie weet heeft hij wel een groeispurtje waarvan hij nu zo hongerig is. 
 
[quote quote=10455440]Mijn dochter heeft tot aan de vaste voeding 6-8 flessen gedronken. Zat een tijdje over de 1 liter heen. En sliep tot 3 maanden enkel op mij of in de draagdoek. Het was lastig om haar langer dan 45 min te laten slapen. Volg je baby. Het voedingscentrum raadt zelfs aan om te voeden op verzoek ipv een vast ritme of een vaste hoeveelheid. Wie weet heeft hij wel een groeispurtje waarvan hij nu zo hongerig is.[/quote] Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk op verzoek te voeden, maar bang dat als ik iedere 2 uur bijv. 135ml ga geven echt overvoed. Dat hij last van zijn niertjes gaat krijgen daardoor. 
groeispurtje zat ik ook aan te denken, maar duurt dat zo lang? Ik las dat regeldagen ongeveer 1-2 dagen duren. Tuurlijk kan iets langer ook, ieder kind is anders maar is nu 5 dagen. 


Hoe deed je dat met als ze tussendoor wakker werd? Probeerde je haar dan weer in slaap te krijgen? Of laat je haar wakker. 
 
Ach ik heb de eerste 2 maanden zoveel gepiekerd over dat slapen en eten.... ze moest van voeding tot voeding slapen, minimaal 2 uur, en ze mocht maar zovaak aan de borst (ik ben later overgestapt). Wanneer ze wakker werd kwam nooit uit, want ze gilde om eten en van het CB mocht ik nog niet. Ze moest gewoon weer slapen, dus een uur boven een huilende baby hangen, want ze moest toch even in de wagen kunnen slapen van het CB. 

Ik heb dat na zo'n zelfde soort topic allemaal los gelaten en wat een rust bracht dat! Ik accepteerde gewoon dat als ze wakker was dat ze dan dus wakker was. En dan had ze honger. Dus ze sliep 5 keer 45 minuten op een dag en tot 2 maanden gilde ze vanaf een uur of 4 smiddags tot 'savonds laat de boel bij elkaar, maar daarna sliep ze 'savonds en snachts ook, met 3 nachtvoedingen tot 4 maanden. Tot 2 maanden sliep ze met veilig samen slapen regels bij mij in bed, anders sliep ze niet. Daarna in de cosleeper. Overdag hield ik haar op me, in de draagdoek ook wel, en in de wandelwagen (wel blijven lopen), zelfs mijn man was niet goed van haar. Na 2 maanden lukte de box ook nog wel eens. Maar omdat ik geen gevechten meer had over langer slapen, gleed er een last van me af. Ik hoefde haar alleen nog in slaap te krijgen.

Wat eten betreft, dat betekende 8-10 kleinere flessen. Ik geloof dat Ik een beetje wisselde, 90+3 en dan als het echt snel op de vorige was 60+2. Rond 10 weken werd het 120+4 en een klein flesje hier en daar. Ik gaf haar elke keer als ze wakker werd eerst een flesje en dan een schone luier en dan nog even knuffelen. 

Ze kwam helemaal tot rust. Ik heb zo het gevoel achteraf dat ik dingen van haar vroeg die ze helemaal niet wilde of kon. Stom CB, echt elke baby is anders. Ik wou dat ik eerder gekeken had naar wat ze nou van me vroeg. Want we waren heel erg uit sinc die eerste weken. 

Ze had ook een KMA en dat is pas rond 3,5 mnd gediagnositiceerd. Vanaf dat punt ging slapen nog beter en was ze helemaal uitgehuild. Ik denk dat dat ook wel meespeelde bij het enorme vele huilen en het vaak willen drinken. Maar het feit dat ik luisterde naar het CB.... Inmiddels weet ik door mijn eigen rondvraag bij kinderarts, dietist, onderzoeken lezen enzo... dat het een mooie richtlijn is: 150 ml per kilo. Maar niet meer dan een richtlijn. Die maximaal 1 liter is achterhaald. Ze hebben die stelling nooit hard kunnen maken. Zelfs het voedingscentrum adviseert tegenwoordig voeden op verzoek. En in mijn ervaring worden weken met veel drinken afgewisseld door weken waarin je weer piekert of er niet te weinig in gaat. ;) 5 dagen is helemaal niet zo lang. Regeldagen zeggen iets over een veranderend ritme, maar niet zoveel over groeispurtjes bijvoorbeeld. 
 
Terug
Bovenaan