Regeldagen

[quote quote=10455865]
Speentje is hij niet weg van. Sinds vanmorgen begonnen met “experimenteren” van de voeding. Kleinere hoeveelheden zodat ik wat vaker kan geven. Voelt voor mij al heel stuk beter dat ik af stap van de standaard “regels”.
hij is nu ook zelf in slaap gevallen zonder bombarie ? Dus wie weet werkt dit beter voor hem! En zo niet, kunnen we altijd weer terug. [/quote]
_______________________________
Ik had CB gemaild met de vraag wat hun zouden doen. Gewoon om te kijken wat ze zouden zeggen. Zij gaf aan om op te hogen naar 150+5 en dan kijken wat hij op drinkt. Daarnaast dan nog de nacht voeding verminderen qua hoeveelheid zodat hij die niet meer gaat zien als een heel voedingsmoment.  LASTIG WEER DIT. Ik had namelijk wel het idee dat het werkte met de kleinere flesjes. Hoef het natuurlijk niet op te volgen, maar proberen kan geen kwaad. 
 
Als je denkt dat het werkt zou ik gewoon even doem wat jullie rust geeft. Als je over twee weken nog steeds denkt dat het anders moet kun je altijd nog de grotere flessen testen. 
Edit: als je rond 4 mnd met vaste hapjes begint, worden de flessen vanzelf groter en verder uit elkaar, omdat je dan ook hongermomenten kunt opvullen met een paar hapjes. Die van mij schoot toen in een flessenritme van 7/11/15/19/22.30/nacht. In de nacht liet ik haar zelf komen. En om 9 uur kreeg ze wat hapjes en rond 17.30 ook. Toen vond ze het al prima dat het dat was ipv een flesje. Ik vond dat wel fijn ophogen en flessen minderen. Ging wat meer vanzelf.
Je bent goed bezig hoor. Denk aan je goede gevoel! En vertrouw op je kindje
 
[quote quote=10455803] Ik denk dat ik daar ook last van heb van het accepteren dat hij wakker is en dat hij (bijna) de hele dag bij me wil zijn. Ik leg hem altijd weg als hij gaat gapen, maar is altijd een gevecht dat hij niet gaat slapen, maar dat doe ik omdat je ze wakker op bed moet leggen en dat ik anders bang ben dat hij oververmoeid raakt.. maar als ze echt moe zijn zouden ze uiteindelijk toch ook in slaap moeten vallen. Hij is nu ondertussen ook sinds 8 wakker en bij mij. Lekker stil en rond aan het kijken. ? Dat geeft ook al gelijk wat rust omdat je nu merkt dat het werkt. Ik merk ook dat hij wel zelf in slaap valt op zijn buik, maar mijn man en ik zijn het er over eens dat we dat dus niet doen in zijn bedje. Hij kan wel zijn hoofdje al draaien, maar ook nu met die hitte en ze door op de buik te liggen warmtestuwing kunnen krijgen doen we dat dus niet.Alleen op ons en onder toezicht in de box. Denk wel dat het zou helpen, misschien de volgende keer bii cb aankaarten om te kijken hoe ze reageren.In slapen is hij hem echt een hel af en toe.. dan is het niet even troosten en slapen, maar idd ook een tijd boven zijn bedje hangen. Vind het echt jammer dat een co-sleeper dus niet past.. vandaag doe ik ook gewoon lekker 120ml ipv 135 geven en als hij eerder komt dat ik hem gewoon kan geven. Ipv te gaan rekken. Enigste vervelende vind ik nog wel dat je echt niks gedaan krijgt als hij hele tijd bij je is. Voor jezelf niet en huishouden..geen wonder dat de meeste huizen er niet uitzien met kinderen ?Ik durf hem ook niet in de draagzak te dragen tijdens het koken met vuur.Dat is wel een dingetje haha.[/quote]
Herkenbaar, ik kwam toen ook nergens aan toe. ? En koken met een baby in de draagzak lijkt mij ook erg gevaarlijk. Ik kookte als mn man thuis was voor meerdere dagen. En er gingen ook wel veel diepvriesmaaltijden in. Ook dat wordt nu snel beter. Zodra je kindje het vanaf 3/4 maanden leuker gaat vinden om even op de grond op een boxkleed te liggen kun je hem heerlijk vermaken door te laten zien hoe je de was vouwt of de vaatwasser doet enzo ?
Enne helemaal goed hoor wat jullie beslissen over slapen. Jij kent je kindje het beste en weet ook het beste waar jullie je gerust bij voelen.
Maar wat fijn dat vandaag een goede dag was. Die mogen ook wel even gevierd worden. Hopelijk gaan er meer van dat soort dagen volgen. 
 
[quote quote=10456133] Herkenbaar, ik kwam toen ook nergens aan toe. ? En koken met een baby in de draagzak lijkt mij ook erg gevaarlijk. Ik kookte als mn man thuis was voor meerdere dagen. En er gingen ook wel veel diepvriesmaaltijden in. Ook dat wordt nu snel beter. Zodra je kindje het vanaf 3/4 maanden leuker gaat vinden om even op de grond op een boxkleed te liggen kun je hem heerlijk vermaken door te laten zien hoe je de was vouwt of de vaatwasser doet enzo ? Enne helemaal goed hoor wat jullie beslissen over slapen. Jij kent je kindje het beste en weet ook het beste waar jullie je gerust bij voelen. Maar wat fijn dat vandaag een goede dag was. Die mogen ook wel even gevierd worden. Hopelijk gaan er meer van dat soort dagen volgen.[/quote]


onze kleine heeft naar mijn idee niet altijd even veel slaap nodig. De ene keer valt hij wel direct in slaap (op mij) na de voeding en de andere keer is hij bijv 2 uur of langer wakker. 
Is het dan wel "normaal" dat hij nog niet op zijn eigen vermaakt op deze leeftijd? 

 
Hij is nog erg jong. Zelf vermaken komt wel als hij wat meer kan. Maar mijn dochter is nu dus 13 maanden en kan ook niet gewoon even een uur zelf spelen hoor. Ze speelt wel een uur, maar ik ben er dan wel bij om regelmatig even van speeltje te wisselen, te laten zien hoe je ergens mee speelt, eventjes samen spelen, of bevestigen hoe leuk iets is ofzo ?
Tussen 3 en 6 maanden ging zij wel erg vooruit. Ze leerde dingen vastpakken, bestuderen, wapperen enzo. Maar dat begon bij 3 maanden en kon ze pas echt goed toen ze nog wat verder was. Ze ging het vanaf 4 maanden ofzo wel leuk vinden om dus op een kleed te liggen en de kamer rond te kijken, en vooral naar wat ik allemaal aan het doen was. Zeker als ik haar dan af en toe wat gaf om te voelen of op te sabbelen. 
In het begin was dat maar heel kort. Even onder een babygym liggen voor 10 minuutjes terwijl ik ernaast zat ofzo. Dat was toen ze precies 3 maanden was. Maar gezien hoe het eerder ging, vond ik dat al echt genieten! Ze was zo heerlijk vermaakt dan. Maar dat nam dus vrij snel toe daarna. En rond 6 maanden had je al een heel andere baby.
 
 
Na de voeding leg ik hem even onder de gym, is hij aan het bekijken. Spoel ik snel zijn flesje even af en spelen we daarna nog samen en oefenen we op de buik en staan :) Daar lijkt hij wel plezier in te hebben.  Maar de ene keer is hij dus zo vertrokken en de andere keer dus niet. 
ook geen probleem. Hij is opzich wel vrolijk, als hij zo lang wakker is maar dan liefste wel bij mij.  In de box gaat hij huilen.
Vind ook dat hij niet perse moet gaan slapen als hij daar geen zin in heeft! Zolang hij vrolijk blijft is er niks aan de hand. Beide blij :)
 
Dan gaat alles goed toch? Hij hoeft ook niet elke keer dezelfde tijd wakker te zijn. Ik snap wel dat het nog lastig vermaken is, als hij wat langer bij jou wil zitten. Misschien is een wandelingetje door de wijk met hem in de draagzak of wagen iets. Of als je een draagzak hebt, samen wat dingen als was vouwen ofzo doen. Beetje de tuin ontdekken, plantjes zien en voelen enzo. Het wordt snel leuker nu. En zolang hij en jij het goed doen, doe je niks verkeerd. 
 
[quote quote=10456358]Dan gaat alles goed toch? Hij hoeft ook niet elke keer dezelfde tijd wakker te zijn. Ik snap wel dat het nog lastig vermaken is, als hij wat langer bij jou wil zitten. Misschien is een wandelingetje door de wijk met hem in de draagzak of wagen iets. Of als je een draagzak hebt, samen wat dingen als was vouwen ofzo doen. Beetje de tuin ontdekken, plantjes zien en voelen enzo. Het wordt snel leuker nu. En zolang hij en jij het goed doen, doe je niks verkeerd.[/quote]
Bedankt voor je reacties! 
Merk inderdaad dat ik het al meer los kan laten. nu ik zie dat hij het goed erop doet zonder al die stomme richtlijnen :) 
Maakt het voor jezelf ook een stuk makkelijker! 
 
Terug
Bovenaan