Rein Rust en Regelmaat??!!


Hoi

De 3 Ren daar ik weet het niet meer hoor!!
Mijn dochter is nu 4 weken oud op het CB hebben
ze mij het advies van de 3 Ren gegeven,omdat Nina smiddags
vaak onrustig is en huilt,ze is rond 12:30 wakker en slaapt
niet meer tot na de laatste fles van 23:00(snachts gaat prima gelukkig!)
Ze wil echt aandacht anders zet ze het op n krijsen!!Dus ik kan de hele middag
en avond met haar sjouwen anders huilt ze.Als ik haar bij me pak
is het meeestal goed.Nu zeggen ze op het CB voeden,even spelen
en dan wakker in bed leggen,nou dat heb ik gedaan maar ze blijft dan
huilen(krijsen).Het CB zegt dan weer laat maar huilen tot ze in slaap valt,maar ze valt
echt niet in slaap,ze heeft laatst een uur gehuild en toen heb ik haar
maar gepakt,ze was helemaal over dr toeren!!Ik kan hett echt niet om
haar uren te laten huilen,misschien dat inbakeren een oplossing is?Ik weet het ook
niet!!En kan je zoon kleintje al verwennen?Niet teveel met Nina
op pad daar kan n baby ook onrustig van worden zeggen ze nou ik ben al
3 dagen thuis en dat helpt toch ook niet!!En als ik met haar ga wandelen
is het wel goed.Hopelijk hebben jullie tips??
Moet ik haar dan laten huilen tot ze in slaap valt?

Groetjes maaike!!
 
Hoi,

Je kunt zo'n kleintje echt nog niet verwennen. Je kunt denk ik wel langzaam dingen aanwennen. Maar vergeet niet dat ze 4 weken geleden nog constant bij je in de buurt was, dan is de overgang ook wel groot.
Even huilen bij het in slaap vallen, ik lees soms dat sommige kinderen dat nodig hebben om in slaap te vallen. Maar een uur krijsen lijkt mij niet goed.
Misschien dat ze wel in slaap valt als ze bij je in de buurt mag liggen. Bv. in de kinderwagenbak beneden. Of anders in een draagzak.
Of misschien verveelt ze zich, dan kun je een of andere muziekmobiel boven bed of box hangen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Heyy Maaike,

Kan me voorstellen dat dit niet echt leuk is, en er is ook weinig aan te doen. Een kindje leeft nou eenmaal niet volgens een boekje waarin Rust, Reinheid en Regelmaat staan! Je kindje is nu natuurlijk ook nog erg klein, die regelmaat moet er echt inkomen en ik weet nog dat mijn zoon toen hij rond de 4 weken was ook veel huilde, na ongeveer 3 weken ging het beter en begon er een beetje regelmaat in te komen. Dus volhouden en een beetje je gevoel volgen hoor. Als jij lekker wilt gaan wandelen met de kleine doe je dat toch gewoon?
Trouwens, als het kindje nou wel steeds blijft huilen kun je er altijd even naar laten kijken, sommige kindjes hebben last van hun nekje en huilen daarom veel. Een osteopaat kan dit losmaken en vaak gaat het daarna beter. Succes en vergeet niet (af en toe een beetje) te genieten!

Groetjes,
Line
 
Persoonlijk heb ik niet zo veel met die drie r-en en ik vind het ook een beetje raar advies van jouw cb.

Wat mij betreft hoort zo'n klein kindje gewoon lekker bij zijn mama. Dus ik zou gewoon je gevoel volgen en je kindje lekker bij je houden en zeker niet zo'n raar advies volgen wat duidelijk niet op jullie van toepassing is. Wellicht dat andere ouders/baby's er baat bij hebben, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen goed werkt!

Wij hebben dat iig nooit zo gedaan. Toen mijn zoontje zo klein was, zat hij heel veel bij mij in de draagdoek. Daar sliep hij af en toe in, en als hij wakker was, zat hij lekker om zich heen te kijken om te zien wat ik aan het doen was (stofzuigen, boodschappen halen  of de was doen, je kent het wel...). Ook ging ik dagelijks minstens een uur met hem wandelen in de kinderwagen. Dan lag hij vaak heerlijk te slapen door de schommelende beweging van de kinderwagen. Van dat laatste heb ik nu nog steeds profijt, want nu met 16 maanden valt hij nog steeds heel makkelijk in slaap in de kinderwagen, heel handig!
Als hij ging slapen, gingen we vaak samen op ons grote bed liggen. Dan sliep hij lekker bij me en soms sliep ik dan ook even of ik ging een boekje lezen en lekker uitrusten zodat ik weer energie had voor de rest van de dag (ben nu zwanger van nummer twee, dan wordt dit natuurlijk wat lastiger ).

Dus zonder drie r-en,  schema's en het grootste deel van de tijd thuis blijven omdat het anders te druk wordt voor je kindje, kan het ook heel goed gaan! Kies hierin de weg die bij jou en je kindje past.

Groetjes,
Helena
 
zo'n kleintje kun je misschien niet verwennen, maar wel gewennen. Als je dus geen zin hebt om in de toekomst de hele dag je kindje te dragen, dan kun je dat nu ook beter niet te veel doen.

Een uur huilen is inderdaad wel erg lang, ik heb ooit gehoord dat als je kindje na 20 minuten nog huilt, hij/zij toch niet meer gaat slapen. Wat je wel zou kunnen proberen is om haar te troosten en vervolgens als ze weer een beetje rustig is, opnieuw in bed te leggen. Ik heb dit bij mijn zoontje ook wel eens gedaan en dat hielp toen wel.

Er wordt wel geadviseerd om niet te veel met je kindje erop uit te gaan, maar voor zover ik begrepen heb, gaat dit om visite. Dus gewoon een wandeling door het park of het bos kan best. Zolang je kleintje maar niet al te veel indrukken krijgt en niet de hele dag door verschillende mensen wordt opgepakt.

Het lijkt me zelf prettiger om lekker een wandeling te maken met je kindje in de wagen dan de hele dag met haar in je armen. Op die manier zal ze ook niet al te veel wennen aan lichaamscontact. Ik bedoel dus niet dat het verkeerd is, maar het is gewoon best prettig als je ook eens je handen vrij hebt.

Als je er zelf geen problemen mee hebt om je kindje de hele dag te dragen, kun je het natuurlijk altijd doen hoor, maar ik werk op een kinderdagverblijf en merk dat kindjes wiens moeder ze de hele dag draagt, dat ook op het kinderdagverblijf willen. Dat gaat natuurlijk niet, daarbij is het ook niet echt aan te raden voor je rug. Zeker niet als ze wat groter worden (7 kilo kan al heel zwaar zijn als je het de hele dag moet dragen).

Ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop dat je wat aan mn tips hebt.

 
Hoi,

Toen mijn dochter zo klein was had ze ook nog niet zo'n regelmaat. Dat kwam pas met 4 maanden ongeveer. Tot 4 maanden sliep ze wanneer zij moe was. Ik legde haar dan wel in haar bed. Maar ik liet haar niet uren in haar bedje liggen krijsen. Zo heeft ze tot 4 maanden niet op de avond geslapen. Ineens werd ze steeds eerder moe.
Nu met 8 maanden heeft ze een lekker ritme van slapen en eten.
Ik denk dat je heel blij moet zijn dat ze 's nachts lekker slaapt. Gewoon lekker genieten!!!

Groetjes
 
Hoi   Maaike,

Lastig hè als ze huilen!`Ik weet er alles van. Toen milan 12 weken was, sliep hij alleen nog maar op mijn arm. Als ik wat ging drinken, of naar de wc moest onstond er een klein drama. Ten einde raad ben ik naar het cb gegaan en heb ook het advies gekregen om evt te gaan inbakeren, maar in eider geval regelmaat toe te passen. Omdat wij inbakeren wat heftig vonden ( en omdat het uiteindelijk ook weer af moet leren) zijn we begonnen met de regelmaat. De eerste keer dat ik hem wakker in zijn bedje legde heeft hij heel lang gehuild, anderhalf uur denk ik. Volgens het boekje regelmaat en inbakeren ( van Rita Blom) moet je goed opletten op het huilen als het ook maar even stopt moet je eigenlijk weer opnieuw tellen.

maar goed, het tweede slaapje huilde hij nog maar een half uur en bij het derde slaapje mopperde hij alleen een beetje.   bovendien deed hij geen hazeslaapjes  meer maar sliep echt 2 a 3 uur achter elkaar door. In de wakkere periodes was hij bovendien veel gezelliger.

dus.. voor mij ( en mijn zoon) heeft het goed geholpen, de eerste dag was even bikkelen, maar het resultaat was dat wel waard.

het boekje "Inbakeren en regelmaat" is echt een aanrader! Succes met je keuze
 
Pepijn wilde de eerste 6 weken ook absoluut niet in bed slapen (alleen 's nachts) en ook wij kregen het advies van het CB en de huisarts om hem te laten huilen. Hebben we niet gedaan. Ik vind dat zo naar voor een kind om helemaal overstuur te moeten zijn en dan op die manier gewoon van uitputting in slaap te vallen. Dat werkt volgens mij niet.

Wij hebben hem de eerste 6 weken gewoon lekker steeds bij ons genomen. Na die tijd zijn we begonnen hem na de voeding van 19:00 in bed te leggen (hij sliep pas na 23:00 in zijn eigen bed) en aaiden zijn buikje dan tot hij in slaap viel. Daarvan werd hij snel rustig en dan viel hij toch in zijn eigen bedje in slaap. Het duurde ongeveer één tot twee weken voor hij zelf in slaap kon vallen. Toen dat goed ging zijn we op dezelfde manier te werk gegaan met middagslaap. Het ochtendslaapje en de namiddagslaap heeft hij nooit in bed gedaan, omdat die er toch vrij snel vanaf gaan. De ochtendslaap deed hij meestal in de box, de namiddagslaap in de kinderwagen. Met een maand of 10 sliep hij nog maar 2 keer overdag en die slaapjes deed hij dan wel in bed.
Nu is hij 20 maanden en hij wil nergens anders meer slapen dan in zijn eigen bed. Hij slaapt tussen de middag keurig van 12:00 tot 14:30/15:00 en zijn nachtslaap van 19:00 tot 07:00/08:00.

Zo zie je maar dat het ook goed kan komen als je je kindje wel troost en lekker bij je neemt. Wij hebben sinds 2 weken een zoontje erbij en ook Okke slaapt bij ons op de arm of op onze buik. En ook deze keer troosten we hem lekker als hij huilt. 's Nachts slaapt hij in zijn wiegje naast mijn bed.
Gewoon genieten en doen wat je gevoel zegt!!!

Liefs Cato
moeder van Pepijn (07-10-2004) en Okke (29-05-2006)

PS Rust en regelmaat hadden we trouwens op deze manier ook hoor. Pepijn sliep en at op vaste tijden. Dus het is niet altijd nodig je kind in bed te leggen om rust en regelmaat te creeëren. Pepijn kon niet vaak mee op pad, daarvan ging hij extreem huilen.
 
Terug
Bovenaan