Rein Rust en Regelmaat??!!

Hoi Maaike,

Zelf ben ik geen voorstander om mijn dochter Nina uren te laten huilen. Ik heb nog steeds zo iets van " ze huilen niet zomaar" ... Op een gegeven moment hoor je natuurlijjk wel het verschil tussen echt huilen / verdriet en een ander soort huilen als ze bijvoorbeeld moe zijn. Dan laat ik mijn dochter Nina gewoon even een paar minuten huilen en dan valt ze in slaap

Huilt ze hard / echt verdrietig dan pak ik haar op. Ze wordt dan rustig en snikt dan nog na.  Even met haar rondlopen en meestal zakt ze dan in slaap. Daarna leg ik haar weg en slaapt ze lekker door. Zo heeft iedereen een eigen techniek en ook jij zal snel een eigen techniek / ritme vinden.

Je zal heel veel goed bedoelde adviezen krijgen, maar je zal snel zien dat je eigen advies (moederinstinct) toch het beste is !!! hihihi



Gr. Jeannette
 
hoi maaike

ik snap wat je bedoelt, het is erg lastig om de drie r'en toe te passen,
ik zelf ben hier ook een voorstander van maar toen mijn dochtertje (vorig jaar november geboren) zo jong lag ze lekker bij mij in de buurt s'middags en als ze huilde pakte ik haar ook op ik vind dat echt te jong tuurlijk is gelijk regelmaat proberen te gebruiken goed maar ze zijn dan nog zo klein en  zijn 40 weken rond gedragen door mama dan is het wel heel bruut om ze pasgeboren gelijk al uren te laten huilen,
toen kayleigh ongeveer 6 weken was hebben we haar elke avond rond half 7 in badje gedaan nog even geknuffeld en toen op bedje gelegd en de eerste drie dagen vond ze dit erg  vervelend maar we deden het speentje erin en dan bleven we wat rond hangen boven zodat we niet naast haar stonden maar nog wel in de buurt warebn de eerste dag sleip ze na twintig minuutjes in en lieten we haar ongeveer 5 minuten huilen   weer speen erin en weer 5 minuten huilen etc
de tweede dag duurde het een kwartier en de derde 5 minuten en dat is nog steeds zo na vijf minuten moeten we altijd nog ff de speen erin doen en dan is het klaar
s'middags en s'ochtends sliep ze meestal in de wagen en dat heb ik ook gewoon hetzelfde gedaan als s'avonds gewoon rustig aan beginnen met op bed doen.
eerst wiegde ik haar s'middags eerst wel even in slaap om vervolgens op bedje te leggen   zo probeerde ik gewoon wat uit wat ik wel altijd deed was haar op bed leggen als ze in geslapen was bijv op de arm of in de  wagen of box, dan deed haar altijd op bed en vanzelf kwam bij mij het ritme van eten spelen slapen erin geslopen
niet te krampachtig die goedbedoelde adviezen volgen gewoon proberen wat jou het beste lijkt
zolang je je kindje de rust maar  heeft die ze nodig heeft

succes  liefs van chantal  
 
Hoi,

Lysanne  is de eerste 6 weken ook vrijwel constant bij me gebleven. Ze wilde niet alleen liggen. Dus hadden ik of mijn man haar bij ons in een draagdoek. Als eerste zijn we begonnen om haar 's avonds al eerder in haar wiegje te leggen. Toen dat lukte ben ik haar overdag ook even weg gaan leggen. Maar dat bleef allemaal wat moeilijker. Nu sinds 1,5 weken gaat het ineens een stuk beter. Ze is nu 10 weken oud.

Wat bij haar heel belangrijk is, is om haar niet te vroeg en ook niet te laat in haar bedje te leggen. Als ze nog te wakker is wil ze absoluut nog niet gaan slapen en als ze helemaal oververmoeid is, is het ook een drama om haar weer rustig te krijgen.
Als ze in haar oogjes begint te wrijven of drukke bewegingen gaat maken of wat gaat huilen, dan wordt het bedtijd. Meestal pak ik haar dan even bij me om haar even te laten 'afkoelen' van wat ze net heeft gedaan. Soms jammert ze dan al en wil dan dus al naar bedje! In eerste instantie bleef ik vrij lang bij haar en legde ik haar pas weg als ze bijna sliep, maar dat ben ik nu aan het afwennen, zodat ze leert alleen in haar bedje in slaap te vallen. En dat gaat heel goed. Alleen heeft ze daar blijkbaar iets meer tijd voor nodig dan een andere baby.

Als ze mopperend huilt, laat ik haar wel even liggen. Maar als ze echt in paniek is, ga ik altijd naar haar toe. Dan troost ik haar het liefst zonder haar uit haar bedje te halen, maar als ze echt over haar toeren is, dan pak ik haar op om te troosten. Dit is gelukkig haast nooit nodig.

Lysanne krijgt haar flesje, daarna laat ik haar boeren en knuffel ik nog even met haar. En vervolgens gaat ze in de box om lekker te spelen. (Ze vraagt ook echt zelf om deze volgorde, ze gaat mopperen als ik haar bv te lang vast houd!)
Als ze moe is, gaat ze naar bedje. Alleen laat ik haar haar late middagdutje in de box doen. Maar ook dat doen we elke dag en is dus regelmaat. Ook als je elke dag rond het zelfde tijdstip een stukje gaat wandelen is dat regelmaat.

Hoe is het nu bij jullie?? Het allerbelangrijkste is dat je je gevoel volgt, wat jouw kindje nodig heeft!!

Groetjes Nanda
 
Ook wij hebben dit advies gehad voor ons zoontje jesse van 5 weken. Toen ik vorige week bij het cb was kreeg ik een boekje over rust en regelmaat mee. We doen dit nu maar nog krijst jesse als een gek, s nachts is hij wakker en erg driftig. Het lijkt wel of hij na zijn eten nog niet genoeg heeft, we denken nu aan inbakeren, iemand ervaring mee?

 

Hoi!!

Met nina gaat het al stukken beter gelukkig!!ik heb haar als ze
begon te huilen niet meer laten huilen  maar ff oppakken
en dan was het goed!Ze is nu overdag wel wakker maar huilt
niet meer zoveel. Ook in het wipstoeltje is ze erg tevreden!!
Het advies van laat maar huilen doe ik echt niet!!
Ik ben ook overgestapt op andere voeding,Nutrilon Omneo
en ze heeft n stuk minder last vd krampjes.
Ze heeft ook al 3 nachten nu doorgeslapen van 23:30 tot 7:15!!
Dat was lekker zeg,ben benieuwd of dat zo door gaat!!

Groetjes Maaike en Nina

 
Maaike,

het is zeker even moeilijk om een beetje ritme er in te krijgen, wat slapen betreft.
Onze zoon huilde ook heel veel, totdat we hem op de buik gingen leggen. Ik weet dat er dan meer kans op wiegedood is, maar anders wil hij dus niet slapen.
Hij vindt het echt verschrikkelijk om op de rug te liggen. Heel erg lastig als we hem dus de fles geven. Daar doet hij een uur over en krijst er dan behoorlijk bij. Ze kunnen niet ontdekken wat het is. Consultatieburo, huisarts en kinderarts niet. Morgen onze laatste hoop, hij gaat naar de fysiotherapeut. Die had het over een verschoven nekwerveltje? Ik ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Ik wens je ook veel sterkte, het komt goed.

Groetjes Nienke
 
Hoi mamajesse,



Geef je flesvoeding? Kan het niet zijn dat hij iets te weinig krijgt.
Ik heb niet zoveel verstand van flesvoeding, maar er is ook voeding
voor hongerige baby's, dan zijn ze wat langer verzadigd. Overleg even
met het consultatiebureau.
Inbakeren zou ook wel kunnen helpen, als hij veel met zijn armpjes zwaait en zich daardoor wakker houdt, ook even op het cb overleggen. Iemand van mijn babymassagegroep heeft haar dochter ook ingebakerd en bij haar hielp het heel goed!

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Terug
Bovenaan