Rein Rust en Regelmaat??!!

Hoi Hoi,

Ik wil even reageren op het stukje over inbakeren. In ons geval hielp het echt...het schijnt dat keizersnede kindjes (en dat is mijn zoontje) er so wie so meer baat bij hebben.
Aron is nu ruim vier maanden maar we hebben hem tot een maand of twee vaak ingebakerd en hier werd hij inderdaad rustiger van. Ze voelen zich dan lekker geborgen.
Eerst deden we het in een dekentje (gewoon stevig eromheen wikkelen) en later heb ik twee stukken tricotstof op de markt gekocht (fijn, rekt een beetje mee waardoor je goed strak kunt wikkelen en ze niet snel loskomen als ze al meer kracht hebben...)
Ik zou het iedereen met een onrustig kindje aanraden om in iedere geval eens uit te proberen. je hoeft in ieder geval geen dure inbakerdoeken ed. te kopen, is echt onzin.
Als het warm is in huis kun je de voetjes beter los laten, ventileert beter en zo raken ze niet oververhit. Succes allemaal!

Saskia

 
Hallo allemaal!

Voor wie zelf graag rust en regelmaat in z'n leven heeft raadt ik het boek 'Regelmaat en Inbakeren' van Ria Blom aan! (oa te bestellen via bol.com)

Je hebt dan tenminste wat handvaten en je kunt er die dingen uit gebruiken die jou aanspreken!

Wij hebben een dochtertje van bijna een half jaar en we gebruiken de methode van Ria sinds Emma een week of 7 was.
We hebben al maanden het volgende ritme;

07.30 fles
11.00 fles
15.00 fles
19.00 fles
22.30 fles

na iedere voeding is ze ongeveer 2 uur wakker (samen spelen, alleen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed.) Ze slaapt dan bijna 2 uur tot de volgende voeding! In die 2 uur dat ze wakker is ga ik dan boodschappen doen, op visite ed.

Persoonlijk vind ik het heerlijk; een beetje voorspelbaarheid; zo kom je ook nog eens aan jezelf toe!

Ik wil nu eigenlijk ook gaan beginnen met fruit/groenten hapjes; wie heeft daar tips voor? Wanneer geef je het ed?

Groetjes!
 
Hoi Rianne,

is goed he, regelmaat en inbakeren, kan ik ook iedereen aanraden!

Wat groente en fruit betreft: ik ben begonnen met een hapje na de voeding om bekend te raken aan de andere manier van eten. Toen m'n zoontje na een week nog eigenlijk niets at kreeg ik van het cb het advies om de groent eerst en daarna de melk (bv in mijn geval) te geven, omdat het toch de bedoeling is dat ze een maaltijd gaan nemen met nog een toetje van mij in dit geval. Fruit ben ik na twee weken ook gaan proberen, tussen twee voedingen door en later ook eerst fruit en daarna bv. Al met al heeft die van mij er meer dan een maand over gedaan om meer te gaan eten en ben ik er bijna aan toe om een of meer bv's te laten vallen.

Als je zelf denkt dat een ander tijdstip voor jou kindje beter zou zijn, moet je dat natuurlijk doen, niet alle babies zijn hetzelfde, er zijn er ook die meteen een heel potje leeg eten...

Succes ermee, Joke
 
Op www.debakermat.nl kun je een dun klein boekje bestellen over rust en regelmaat.
Een echte AANRADER!!!!!!!
Bij ons is de rust in huis ook weergekeerd en is mijn dochter een zeer blije en tevreden baby! Ik kan deze methode nu wel gaan verdedigen maar je moet het boekje echt even gaan lezen! je hebt wel een portie doorzwettingsvermogen nodig maar jij en bovenal je kindje worden er dik voor beloond.

Hartelijke groetjes Ina
 
Hoi Maaike

Jouw Nina is dus 4 weken oud, nou mijn Nina 13 maanden

Mijn Nina was was ook in de eerste maanden zeer onrustig en wilde niet goed eten. Hele toestand geweest, maar gelukkig is alles op zijn pootjes terecht gekomen
Ook het slapen ging eerst " slecht"   maar langzaam is dat steeds beter gegaan.

Wij hebben onze Nina niet echt ingebakerd, maar soms alleen haar armpjes gewikkeld in een hydrofielluier omdat ze zoveel bewoog. Daar werd ze wel rustiger van. Ze sliep eerst veel maar heel kort. Steeds 30 minuten, schiet niet op

Rond de 9 maanden zijn die half uurtjes eindeiljk 2 x een goed slaapje geworden van 2x 1,5 uur ... en dat scheelt echt ... je hebt dan even " rust"   en even de tijd om bij te tanken.

Het overdag slapen gaat nu super en tot 1 week geleden ging het avond slapen nog niet goed. Heel vaak werd ze wakker en moest dan echt huilen. Ik laat mijn kind echt geen uur huilen, doe ik echt niet en het was dus wel een gehannes. Nu sinds een paar dagen slaapt ze eindelijk goed door. Ik en mijn man duimen ons gek dat het zo blifjt, want een nacht doorslapen hebben wij dus 13 maanden niet gehad hahahahaahahah

Heel veel succes, laat je niet gek maken en die 3 R'en gewoon een middenweg in vinden wat bij jou het beste past ...

Succes

Gr. Jeannette en Nina
 
Beste Maaike,

Ik heb een dochter van 9 weken en rond 4 weken deed ze precies
hetzelfde. Ik heb toen geprobeerd een keer extra voeding te geven.
Ongeveer 15 cc, dit werkte perfect voor een keer.

Verder heb ik een hele goede tip, koop het boek "oei ik groei".

Hier staat in uitgelegd dat kinderen "sprongetjes" maken en in welke weken.
Dit blijkt dus ook rond de 4 weken te zijn (en de volgende is tussen de 8-9 weken).
Je snapt dan een stuk duidelijker waarom ze huilt en wat ze allemaal beleefd.
Dit maakt het voor jezelf ook een stuk prettiger en rustiger.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan