rekening 12 weken echo?

A

Anoniem

Guest
Ik kreeg vandaag tot mijn verbazing een rekening   (127 euro) van het ziekenhuis voor de 12 weken echo. Ik had alleen de nekplooimeting laten doen. De vk heeft mij met 5.5 week twee blaadjes gegeven, een voor een echo per direct en een voor de 12 weken echo. Ze had er niet bijgezegd dat ik zelf   moest betalen.

Ik ben CZ verzekerd en heb gebeld, daar dachten ze   dat ik het misschien toch nog vergoed kreeg, ik word er morgen over teruggebeld.

Ben ik de enige hier die de rekening voor die echo thuisgekregen heeft??

ha mommy,,

jeetje zeg dat is wel balen zeg dat je ineens zo'n rekening binnenkrijgt, is best een hoog bedrag!!

ik heb geen rekening binnen gekregen, maar ik had een medische achtergrond om de 12 weken echo met nekplooi meting  te laten doen, had jij die?

want een vriendin van mij wilde zelf de 12 wkn echo met nekplooi meting doen, dit omdat ze gewoon wat meer zekerheid wilde. en die moest het inderdaad zelf betalen, de nekplooi,,

maar ik zou het inderdaad wel even goed navragen..

groetjes
Pit

ik had geen medische indicatie, ik heb gewoon twee verwijsblaadjes van de vk gehad. Ik had geen idee dat er kosten aan zaten.

Het is ook raar, voor de 6 weken echo had ik hetzelfde blaadje en heb ik geen rekening gekregen en voor de 12 weken echo wel. Ik ben notabene aanvullend verzekerd dus ik hoop toch dat ik het vergoed krijg!

raar hoor, dat de vk daar niks over gezegd heeft,, ja anders had je het misschien ook wel gedaan, maar dan wist je er vanaf ja toch?

kijk voor je kindje heb je alles over, maar je had het gewoon liever even willen weten.

hoop dat je snel wordt teruggebeld door CZ met goed nieuws..

groetjes
Pit

als ik het geweten had was ik wel naar een commericeel buro gegaan waar ik het goedkoper had gekregen. Maar had het inderdaad wel laten doen. Maar het punt is ook dat ik die rekening helemaal niet kan betalen nu. Ik zal dat echt in een heel aantal termijnen moet doen als ik hem echt zelf moet betalen. Is balen ja, maarja misschien krijg ik nog goed nieuws morgen.

wat raar zeg dat ze dat er niet bij vertellen, ik heb het op eigen verzoek gedaan maar nog steeds geen rekening binnen ervan wat ik eerlijk gezegd WEL had verwacht...

Heel raar hoor.
Helemaal omdat je een verwijsbriefje had.Volgens mij heeft iedereen recht op zon nekplooimeting toch?Of is het leeftijdsgebonden en een verhoogde kans bij sommigen.Ik zou er wel achteraan gaan want volgens mij moeten ze het vergoeden.Heb je geen overzicht van je pakket waar in staat wat wel en niet vergoed word of misschien op hun site?

het word vergoed als je 36 of ouder bent of als je een medische indicatie hebt. Ik had geen indicatie volgens mij maar ben niet zomaar naar het ziekenhuis gegaan, ze heeft me wel een briefje gegeven, uit zichzelf, ik had er niet om gevraagd. Dus volgens mij moet dat de verwijzing zijn dan, toch.

Terug
Bovenaan