rekening 12 weken echo?

Als je een verwijsbriefje hebt gehad en er niet om hebt gevraagd dan mag je er volgens mij vanuit gaan dat het vergoed word.Beetje raar om te vragen.

Zit je bij de vk die je voor een nekplooimeting naar het zh stuurt ga je vragen.Goh word dit wel vergoed?????? Raar toch?

De verzekeringen vind ik trouwens soms ook wel lastig doen terwijl we volgens mij meer dan genoeg premie betalen.

Ik heb voor je gezocht op google en daar staat dat niet iedereen het vergoed krijgt alleen op medische indicatie en boven 36 jr.Verder is het afhankelijk van je pakket.Ik hoop voor je dat je het terug krijgt.

van de nekplooi meting weet ik niet, maar mijn 12 en 20 weken echo kan ik gewoon declareren hoor.
De 20 weken echo is pas sinds dit jaar dat t vergoed word, maar ze zijn verplicht om t te vergoeden hoor.
Dat is in de wet geregeld.

Ik moest wel eerst zelf betalen en moest het daarna bij mijn verzekering declareren.
De 12 weken (termijnecho) koste ergens rond de 35 euro en de 20 weken echo rond de 100 euro.

Zou t raar vinden als je t niet vergoed zou krijgen hoor.

o wacht even ik hed het alleen over de nekplooimeting.De 12 week en 20 week echo heb ik gewoon vergoed gekregen evanals de extra echos en de vlokkentest(€1500)

Het ligt er helemaal aan hoe je verzekerd bent. Als je 36 jaar of ouder bent krijg je de nekplooimeting zoiezo vergoed. Maar onder die leeftijd moet je het zelf betalen, behalve als je aanvullend verzekerd bent. Bij mij stond dit duidelijk in het infoboekje van het echocentrum.

Maar ja, balen is het wel. Hopelijk krijg je het alsnog vergoed, want het zijn best een hoop centen bij elkaar.

Ik heb beide echo ´s vergoed gekregen, maar heb geen nekplooimeting laten doen. Wel moest ik de 20 weken echo eerst zelf voorschieten.

okay dan kan het kloppen dat ik hem wel krijg ik ben bij het zilveren kruis met 4 sterren aanvullend.. maar ik vind toch dat de VK het moet aangeven heb ze bij mij wel gedaan en dat is wel zo netjes!

ik ben bij CZ ook aanvullend verzekerd......die 20 weken echo moest ik ook eerst voorschieten maar dat geld heb ik al terug gehad. De man van het ziekenhuis zei dat die 12 weken prenataal onderzoek is, maar wat is de 20 weken echo dan? Dat is ook prenataal en nagkeken worden ze ook helemaal dus dan is dat toch ook prenataal onderzoek of ben ik nou gek?

Mommy, het gaat puur om die nekplooimeting. Daar zit een leeftijdsgrens op. Ik citeer uit het boekje: Zwangere vrouwen van 36 jaar of ouder komen op basis van hun leeftijd in aanmerking voor prenatale screening. De kosten hiervoor worden dan ook vergoed door de zorgverzekeraar.

De combinatietest voor vrouwen jonger dan 36 jaar wordt meestal niet vergoed door de zorgverzekeraars. Dit onderzoek wordt verricht op eigen verzoek en dient  u dan ook te betalen. De kosten van eventueel vervolgonderzoek bij een verhoogde kans worden wel vergoed door de zorgverzekeraar..

Heel vervelend dat dit jou niet duidelijk is verteld. Maar die rekening die je nu krijgt, is dat alleen de nekplooimeting, of ook inclusief termijnecho? Want de termijnecho krijg je WEL vergoed, en de nekplooimeting en daarbij behorende bloedonderzoek dus niet. Hopelijk kan je verzekering nog wat voor je betekenen, maar anders ben ik toch bang dat je het zult moeten betalen.

Terug
Bovenaan