Rekening houden

Hallo mede zwangeren :D

Ik ben nu bijna 8 maanden zwanger, en ik wilde jullie even wat vragen...

Mijn vriend en ik hebben een aantal ondernemingen en daardoor werkt hij van 9:00 tot 23:00 dagelijks. Ik ben zo'n anderhalf jaar geleden verhuisd vanuit me geboortestad naar almere, en ik merk echt heel erg sterk dat ik me moeder, zusje en vele vriendinnen heel erg mis.
De deurbel gaat nooit meer spontaan, en met me kat kan ik niet echt 'praten haha'.

Het probleem is dat ik voordat ik zwanger werd heel erg verslaafd was aan wiet.
Daar ons kindje meer dan gepland was hadden we het ook gehad over stoppen met blowen. Hij had beloofd om me te helpen te stoppen, teneinde een gezond kindje op de wereld te zetten.

Naja belofte maakt schuld, maar dat begrijpt hij geloof ik niet helemaal. Hij blowt letterlijk ELKE dag/avond voor mijn neus, en schijnt geen begrip op te kunnen brengen voor mij. Elke ochtend mag ik de tabaksresten van de tafel en bank afschrapen.

Omdat hij dit elke dag doet is het voor mij zo vreselijk moeilijk om van die troep af te blijven... misschien heb ik 10x tijdens me zwangerschap een trekje van een joint genomen, en daarna voelde ik me afschuwelijk, echt de slechtste persoon van de wereld, vooral tegenover onze aankomende dochter.

Het erge is dat ik nu helemaal alleen sta tegenover hem, en dat ik gewoon te moe ben om het tegen hem op te nemen... ook het huishouden wordt me steeds zwaarder, en aangezien hij ook letterlijk geen spijker in een plank kan slaan voel ik me nogal eenzaam qua het leven thuis dat ik tegemoet ga(wat ik wel met alle liefde ga doen!!) Ook zal hij nooit even een stofzuiger pakken.
Voordat ik zwanger werd werkte ik even hard als hij, maar hij kan of wil gewoon niet inzien dat ik daar niet meer toe in staat ben...

Iemand een reactie?

Oh meid, wat een vervelende toestand. Ik heb geen  ervaringen met het roken van wiet (ja ergens in een ver verleden). Maar ik heb zelf een eigen onderneming (samen met de vader van mijn kindje, waar ik inmiddels ook geen relatie meer mee heb.....) en het wordt elke dag iets zwaarder. Nog 2 weken en dan gaat mijn verlof in. Daar heeft mijn partner het af en toe ook een beetje moeilijk mee, maar gelukkig begrijpt hij me wel.
Ik wens je heel veel sterkte. En je kan het hoor.... van die troep afblijven en probeer te blijven praten met je vriend. Je bent vaak sterker dan je denkt!
Succes.
Liefs
Nathalie (33,5 weken)

BTW ik kom ook uit Almere.

hee wat grappig dat je ook uit almere komt, en ook 33,5 weken bent!!!
Sjah nog even over dat zwangerschapsverlof: ik werk nu gewoon wanneer ik het kan opbrengen, en andere dagen blijf ik achter op de bank--> echt een uitkomst.

heel erg veel succes met je bevalling e.d. en als je het leuk vind om eens te msnnen ofzo moet je het me maar laten weten!

groetjes!

Je vraagt om reacties dus ik ben eerlijk.... Het klinkt als een loser eerste klas die niet erg nadenkt over de gevoelens van een ander. Doordat hij blowt waar jij bij bent blowt je kindje iedere dag mee en dat is echt super slecht voor die spruit. Ik kan hier dan ook geen enkel begrip voor opbrengen. Kan hij als hij het echt niet kan laten niet buiten gaan roken? Nu rookt je beeb mee namelijk.
Wat het   huishouden betreft en het begrip voor jouw situatie.....misschien moet je hem eens een boek geven over het hele zwanger zijn dan snapt ie er wellicht wat meer van.

Ik wens je veel sterkte en blijf vooral dicht bij jezelf!

x ing

Tsja, ik ben het wel met Inge eens. Hij kan minimaal de moeite doen om buiten te gaan blowen. Verder zou ik direct aan hem vragen, dus niet via een hint, om iets te doen in het huishouden. Wees concreet, het blijft een man ;-)

hallo.......

dat je man een jointje rookt vind ik niet erg maar dat hij dat hele tijd binnen doet wel... die van mij rookt er af en toe ook 1 maar wel buiten of in de schuur....vindt dat je daar best wel hard tegen mag optreden als die t zelf niet doorheeft...

verder doe ik ook t hele huishouden t enigste wat mn vriend doet is de papegaaienkooi dara begin ik dus echt niet aan en t aqaurium ook niet.

verder is die vandaag erg druk geweest achter en om t huis t was een grote puinhoop met overal wel spullen maar hij is erg druk geweest en de boel netjes gemaakt...

strax neemt die wat meer van me over in t huishouden ook omdat hij in ziektewet zit met zn knie en dat nog lang niet goed is en ik na de bevalling blijf werken dan doet hij meer in het huishouden....

en zo niet gooi ik er desnoods wel ene vette discussie tegenaan hahaha

meid hoop dat t voor jou ook beter word en succes met de zwangerschap!

liefs miranda
26wk  , 4 dg

Ik kan heel duidelijk zijn....

Kwa blowen, zet hem buiten!!!!

Kwa huishouden, bind bij hem een zak cement op zijn buik en vraag of hij even wilt stoffen estofzuigen, misschien voelt ie dan wat jij voelt!!!

Succes!

X Saskia
38.4 wk

Ik ben het volledig met Inge eens. Sorry maar hier kan ik ook geen begrip voor opbrengen.

Ik wens je veel succes in deze vervelende situatie. Het is super ongezond en zeker niet verantwoord. Hebben jullie wellicht vrienden in de buurt die misschien zijn ogen kunnen openen? En inderdaad geef hem een boek met de harde feiten over het zwanger zijn en wat daar gezond en ongezond voor is. Want dit is echt heel schadelijk voor jullie baby. Je zal jezelf voor je kop slaan als je kleintje hier iets aan overhoud.

Groetjes

Nicole

Terug
Bovenaan