Rekening houden

Prima, wat jij wel of niet wilt doen met je lichaam, maar ik vind het een beetje ver gaan om te stellen dat je als je drinkt/rookt/wat dan ook je blijkbaar niet gelukkig bent met je leven en er iets mist. Ik ben prima tevreden met mijn leven, maar vind het af en toe leuk om me lekker te laten gaan. En daar heb ik niet altijd alcohol voor nodig (gaat tenslotte ook prima als ik zwanger ben) maar soms kies ik daarvoor omdat ik het leuk vind. Maar blijkbaar vind jij dat ookal vind ik het leuk, ik kosten wat het kost ook zonder alcohol door het leven heen moet. Waarom zou ik dat in vredesnaam doen?
En wat dat rolmodel aangaat, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar als ik uitga met mijn vriendinnnen zijn mijn kids er echt niet bij. Ik geniet graag van het leven, zonder daarbij anderen die het anders doen meteen te veroordelen. Wat is dat voor een intolerant rolmodel?
Tegen de tijd dat mijn kinderen oud genoeg zijn, zullen ze van mij informatie krijgen over alcohol en drugs, de leuke en zeer zeker ook de gevaarlijke kanten ervan. Want alcohol en drugs horen namelijk wel tot het normale leven, dus je kunt maar beter weten waar je het over hebt. Je moet je kinderen er vooral compleet vandaan houden, dan leren ze op 14 jarige leeftijd op de hockeyclub zelf wel hoe leuk het kan zijn, zonder dat jij er van weet. Wil je dat?
En wat je zegt over dat veel mensen hun gezondheid niet waarderen, daar heb je gelijk in, maar ik heb medisch gezien al te veel meegemaakt om voor mezelf ook heel goed te weten dat je uit het leven moet halen wat erin zitten. Dus als ik de effecten van bijv. alcohol AF EN TOE leuk vind, waarom dan niet.
En hoort alcohol tot een lagere bevolkingsgroep, laat me niet lachen! Het komt in alle lagen van de bevolking voor, wat een onzin.
Ivy

Ik had het voornamelijk over het blowen, ik kan in elk geval tegen mijn kids zeggen dat het niet normaal is, in jullie familie is het dus wel normaal dat je drugs gebruikt in de mijne niet, toch een kwestie van normen en waarden.

En als ik het over alchol drinken heb, dan heb ik het over het flink doorzakken en jezelf niet kunnen beheersen, ikzelf heb er echt niets op tegen als mensen een keertje een wijntje drinken of iets anders. Maar het gaat erom dat je ook zonder plezier kan maken en dat je jezelf KAN inhouden (wat de meeste mensen dus heel slecht kunnen)

Ik vind dat je makkelijk zonder die joint ELKE avond kan (waarom heb je hem in godsnaam nodig?) ik kan nog misschien begrijpen als je het bij een speciale gelegenheid zou doen ofzo (een keer per maand) en ook al zou ik dat nog niet goedkeuren bij de mensen met wie ik omga dat zou ik als een speciaal iets zien wat je lekker vind en 1 keer in de zoveel tijd doet (zoals ik weleens een pak chocokoeken van mezelf mag halen) maar ELKE avond vind ik een junkie ook al heb je dan zogenaamd een goedlopend bedrijf, je bent en blijft iemand die aan de drugs zit (ik zou geen zaken willen doen met iemand die niet zonder kan) bij ons bedrijf gaat er iets teveel geld in om om aan junkies over te laten.

Tja, ook ik moet even reageren...
Ik vind dat de discussie op het moment een beetje (veel) op moreel getouwtrek begint te lijken...
Ook ik  rookte voor mijn zwangerschap, nadat mijn zoontje op bed lag, op het balkon een jointje, voor mij is dit de ultieme manier van ontspannen na een drukke dag!
Als iemand van een jointje of een glaasje alcohol lekker kan ontspannen en voor de rest (misschien mede hierdoor) verantwoordelijk (en ontspannen)  met andere zaken kan omgaan: PRIMA!

Maar het roken van een joint is niet de hoofdzaak van dit probleem, ik denk idd dat de lange dagen dat wel zijn! Als je vriend zoveel werkt kan je bijna net zogoed een alleenstaande ouder zijn! Ik denk dat (voor zover mogelijk) het heel belangrijk is dat een kind twee ouders heeft (die ook regelmatig aanwezig zijn) en of deze nou een drankje drinken of een jointje roken, zo what!?
Als je vriend zoveel werkt kan ik begrijpen dat hij een jointje nodig heeft (die hij wel buiten zou moeten roken). Is er echt geen mogelijkheid dat hij wat minder gaat werken???
Voor een kind is het belangrijker om aandacht van twee ouders te hebben dan veel 'financiele middelen', vooral de eerste jaren is de Zeeman net zogoed als Mexx...

(ik ben zelf studente aan de uni waardoor ik veel tijd voor mijn kleine heb en mijn vriend werkt par time, dus geen Mexx, maar wel veel aandacht)

Wat betreft het begrip: ik denk dat maar weinig mannen dat hebben, mannen kunnen zich zoiezo minder goed inleven in anderen dan vrouwen en er is nog nooit een man zwanger geweest! Ook mijn vriend snapt niet goed dat ik nu minder kan dan anders.
Het enigste dat je kan doen is blijven praten en op je strepen staan, je hoeft nu niet meer "alleen"voor jezelf op te komen maar ook voor je beeb; je bent niet meer alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar vooral voor je kind (die nog geen verantwoordelijkheid voor zichzelf kan dragen)  !

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en kom op voor jezelf en je beeb!
Ik woon zelf ook in Almere dus als je eens wilt praten... Lett me know!!!

Liefs Nika

Net al Nikka ga ik mij er ook even mee bemoeien.

Ik moet eerlijk zeggen, deze discussie kun je oneindig gaan voeren.

Ponnyville moet gaan inzien dat mensen die elke dag blowen anders stoned zijn dan die lachkik die zei op haar 16de misschien ooit gehad heeft. Geloof mij ponnyville, als je in je dagelijkse heel druk bent kun je er heel goed door ontspannen, beter denken en veel lekkerder slapen.

Sinds mijn zwangerschap ben ik gestopt, mijn vriend niet. Hij gaat netjes naar de garage of naar vrienden. We hebben afgesproken dat wanneer de kleine er is, hij niet blowd wanneer hij alleen is met de kleine. Ik ben van plan om niet weer te beginnen.

Tevens ponnyville moet je een mening niet teveel op jezelf projecteren. Blijkbaar is een mening van iemand anders niet in jouw bijzijn bespreekbaar. Je mag je bij je standpunten houden, maar je eigenleven te projecteren op die van Ivy gaat te ver. Uit je mening begrijpen wij heus dat je dit, da,t zus en zo ook niet zou doen. Snap je wel?!?

Maar om zozza haar verhaal te reageren. Probeer er met je vriend over te praten, daar kom je vaak het verste mee. Overal is wel een oplossing voor te vinden.

kus Evy

Hoi,
ik wil ook even reageren.
want jullie kraken ponyville allemaal wel af en zeggen dat ze alleen naar haar mening kijkt maar jullie doen precies hetzelfde.
want jullie vinden het allemaal normaal dat jullie mannen elke avond blowen omdat dat jullie situatie is.
er is er nog niet een met een oordeel op ponyville waar de man niet van blowt.
ik vind dat iedereen zijn eigen mening moet hebben maar ik vind wel dat als je iedere avond blowt je wel degelijk verslaafd bent.
als je dat niet was dan zou je het ook niet iedere avond doen.
en om te ontspannen kun je ook andere dingen doen.
denk bv aan sporten of uitgebreid in bad of in de bank liggen.
blowen is dan wel geen   harddrug maar wel een drug hoe je het ook bekijkt.
dus als jullie kinderen straks gaan blowen dan vinden jullie dat goed.
want je kunt moeilijk zeggen dat hun het niet mogen en jullie wel.
ik heb vroeger maar genoeg vrienden gehad die eerst gingen blowen en later harddrugs gingen gebruiken.
dat jullie mannen het in de hand hebben met een blowtje per avond dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.
gr lisette

hallo allemaal.....

ik wou toch nog even reageren op alle reacties......
mijn mening is dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of je nou drinkt of blowt... zoals ik van de meeste hier begrijp word t niet veel gedaan en allemaal ter ontspanning...

de meningen over een blow zijn gewoon verschillend maar dat is ookper persoon anders de 1 kan er goed tegen en de ander niet sommige weten wel maat te houden en anderen niet..

ik wou er eerder ook nooit van weten (van een joint) en mn vriend moest ma uit mn buurt blijven met een joint.. totdat ik totaal van de slag raakte door allerlei vage er pijnlijke klachten aan mn gewrichten, onverklaarbare moeheid waar ik nog geneens door kon slapen uiteindelijk bleek dat ikeen lichte vorm (gelukkig) van fibromyalgie heb... dit is pijn aan spieren en bindweefsel.

heb veel verschillende zware medicijnen gehad die t iets verlichten maar verder allemaal bijwerkingen had totdat mn vriend zei neem eens een paar heisen van di ejoint mischien slaap je dan beter...

en idd ik sliep beter en werd niet zo stijf en pijnlijk wakker meer
vandaar dat wiet ook voor vele reumapatienten een uitkomst is en t word soms zefs voorgeschreven door artsen...

nu zijn bij mij gelukkig de pijnklachten enorm minder en blowde ik al niet veel,   drinken ook niet, maar nu met de zwangerschap gebruik ik geen van beiden helemaal niet meer niemand ziet iets aan me of merkt iets.... en ik kan prima nee zeggen tegen een verleiding...

het is dus per persoon versvhillend ma ik snap ponyville ook wel veel dingen die er in nederland gebeuren qua misdaad zijn immers wel mensen die eens blowen drinken of andere drugs gebruiken...en geen mate weten met iets of geestelijk al in de war zijn...en hierdoor alleen erger in de war worden...

t is dus voor iedereen verschillend....

zo nou ben ik wel uitgetypt hahaha krijg er lamme vingers van...

xx miranda
26WK,5DG

Lieve zwangeren,

Ik bedoelde geen hele discussie om drank en blowen haha, het was meer om te kijken wat jullie dachten over het rekening houden met...

Mijn vriend werkt trouwens niet in het weekend, en wat de baby aangaat--> Die zal echt niets te kort komen ;)

Discussie gesloten? :D

Op het blowen en drinken zal ik niet reageren want daar is al genoeg over gezegd, maar over die lange werktijden heb ik wel wat te zeggen.

Toen ik nog samenwoonde met de vader van mijn zoontje, die ook de vader is van mijn ongeboren kind, toen hadden wij ook problemen met zijn werktijden.

Hij werkte vaak 6 dagen achter elkaar 12 uur per dag en dat was dan ook nog vaak ;s nachts waardoor hij de halve dag sliep. Als hij dan wel vrij was, dan sliep hij ook de halve dag en hielp nog steeds niet mee in het huishouden. Het kwam erop neer dat ik inderdaad als alleenstaande moeder leefde, alleen had ik wat meer budget. Maar o.a. zijn schema en zijn lusteloosheid ( wat in zijn geval door het vele werken en het wietroken kwam, dat heeft hij achteraf toegegeven) heeft ervoor gezorgd dat ik mijn biezen gepakt heb. We kregen steeds meer ruzie en ik moest toch alles alleen doen, de leuke en minder leuke dingen. Nou wil dat niet zeggen dat het voor iedereen zo is, maar ik had veel meer moeite met die werktijden dan ik gedacht had...

Terug
Bovenaan