Rekening houden

Snap trouwens wel dat ie niets in het huishouden doet als ie zoveel werkt hoor (wanneer moet ie dat doen, snachts ofzo)

Als ie dan toch zoveel werkt is het geen idee om een huishoudster aan te nemen (al is het maar voor tijdelijk?) of misschien minder gaan werken? Zoiezo geen basis voor een familie om zoveel weg van huis te zijn.

hoi hoi

tja ik snap ook ff niet zo goed dat gedoe over het huishouden hoor
moet die dan midden in d enacht gaan staan stofzuigen ???

als die van 09:00 tot 23:00 werkt werk die volgens mij al genoeg en kun je het hem niet kwalijk nemen dat die dan thuis niks meer doet

en wat dat blowen betreft idd kan die buiten gaan staan , maar dat vind ik van gewoon roken ook.
maar als je zo moe bent ga je toch elkker naar bd op 23:00 uur heb je ook geen last van het blowen eventueel.

succes

(maar maak niet overal een punt van zoals huishouden enzo als hij veel uren draait)

groetjes moekje 34,1wkn

Hoi,
Mijn man blowt ook elke avond, maar doet dit als ik al naar bed ben. Zo heb ik er geen last van. Verder werkt hij ook meer dan full-time en doet hij ook niet veel in het huishouden. Het enige verschil is volgens mij dat ik al drie kinderen heb rondlopen (sorry, eentje kruipt alleen nog maar). Als jij dat niet hebt, zou ik me niet zo druk maken over dat huishouden. Wat maakt het dan uit als de vloer iets viezer is, er kruipt toch niemand overheen. Of dat je iets vaker je wat makkelijk van het koken afmaakt. Jij bent toch de enigste die dat merkt.
Ik snap wel wat je bedoelt met dat je vriend niet begrijpt hoe zwaar het is om zwanger te zijn. Ik ben dus voor de vierde keer zwanger en mijn man snapt het nog steeds niet, al wordt het iets beter. Vanmorgen is hij bijv. wel om zes uur opgestaan om met de jongste beneden te gaan zitten zodat ik nog even kon slapen.
Anyway, je hoeft nog maar even...en dan wordt het pas echt zwaar!!!! Grapje.
Succes met de laatste loodjes.
Ivy

Misschien hard maareh; ik zou geeneens kinderen krijgen met iemand die blowt, eerst even volwassen worden daarna pas aan zwanger worden beginnen te denken, is precies de reden waarom mijn zusje nog niet eraan denkt, haar vriend blowt ook en zolang die niet minimaal 1 jaar gestopt is word er niet over kinderen gepraat (hij is 32 en zij nog heel jong dus das NOG makkelijk praten)

Zeker als ik al 3 kids zou hebben zou ik al helemaal niet aan een vierde beginnen, vind blower zoiets kinderachtigs dat doe je als je 16 bent en niets beters heb te doen maar toch niet als volwassen persoon die voor kinderen / huishouden / vrouw  moet zorgen? beetje puberaal om eerlijk te zijn.

Over dat blowen is volgens mij al genoeg gezegd, maar wat die werktijden betreffen. Dat betekent dus dat jij er straks na de geboorte ook helemaal alleen voor staat en dat jouw kind straks ook zijn vader niet gaat kennen? Ieder heeft zijn eigen levensstijl, maar ik zie een gezin gecombineerd met deze werktijden niet zitten. Mijn man werkt momenteel 40 uur per week en als hij 's avonds thuiskomt draait hij gewoon mee in het huishouden, kookt het eten als het nodig is en brengt onze oudste naar bed als ik het niet meer red. En als straks de baby er is zal dat ook zo gaan. Alles alleen doen is erg zwaar en bovendien is het idee van een gezinnetje dan toch wel een beetje weg volgens mij. Misschien toch een idee om eens met hem te gaan praten over hoe hij straks het leven met een gezin voor zich ziet.

En ik kan het toch niet laten om er iets over te zeggen, als je iedere avond moet blowen ben je dus gewoon verslaafd. Dat is echt wel wat meer dan af en toe een joint. Ik heb vroeger ook een relatie gehad met iemand die elke avond zat te blowen en het beheerste behoorlijk zijn leven. Hij zat eigenlijk gewoon in een totaal ander wereldje, zijn eigen wereldje. En daarin was niet echt plaats voor een ander.

Hoi,
Nog even over dat blowen. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom blowen als onvolwassen en onverantwoordelijk wordt gezien en alcohol compleet geaccepteerd is. Als je er zo sterk over denkt dan zou de (toekomstige) vader dus ook moeten ophouden met drinken.
Mijn man blowt inderdaad bijna elke avond 1 joint. En dat is al jaren 1 joint, dus het wordt echt niet steeds meer! Doet hij pas als de kids naar bed zijn, dus die zien het nooit. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijf met ongeveer 15 werknemers dat uitstekend loopt en is hij een geweldige vader, echt zo eentje die je in reclames met zijn kroost ziet stoeien, maar ook wat opvoeding betreft zitten wij op 1 lijn.
Ponyville, nou mag jij toch even zeggen waarom wij niet aan een vierde kindje zouden beginnen. Ik zie in mijn omgeving genoeg voorbeelden waarbij ik ook zeg, zou niet slim zijn om nog een kindje te krijgen, maar dan zie ik ruzie makende ouders, ouders die de opvoeding graag aan scholen ed. overlaten, mensen die niks kunnen hebben van hun kinderen.
Nee, ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat blowen puberaal is omdat je het toevallig zelf alleen in je jeugd deed. Net zoals ik overigens, ik blow ook niet, maar ik mag graag een avondje stappen met vriendinnen en dan gaat er vaak de nodige alcohol doorheen. Mag dat ook niet, ben ik dan ook nog niet toe aan het krijgen van kinderen?
Ivy

Persoonlijk vind ik het geen goed voorbeeld aan je kids om verslaafd te zijn want dat ben je gewoon. Ik heb zelf nooit drugs gebruikt en gebruik heel weinig alcohol (als je het drankje bij de griek niet meetelt) drink ik misschien 1 of 2 keer per jaar een glaasje mee, ik heb een hekel aan dronken mensen vandaar. Ook zie ik niet in waarom je perse alcohol of andere hulpmiddelen nodig zou hebben bij het leuk maken van je eigen leven (want duidelijk mist er dan iets) ik vind al erg genoeg dat ik medicijnen heb waar ik verslaafd aan ben maar niet zonder kan functioneren vanwege mijn conditie waarom zou je al die zooi in je lijf gooien terwijl je ook gewoon zonder gelukkig kan zijn? En je in je gezonde lijf stoppen, mensen waarderen hun eigen gezonde lijf niet genoeg vind ik dan.

Ik vind trouwens dronken zijn als je uitgaat e.d. ook puberaal gedrag en niet bij een ouder horen, je bent een rolmodel voor je kind en op deze manier leren ze dat je alleen happy kan zijn MET hulpmiddelen en niet gewoon door jezelf te zijn en kunnen ontspannen op een normale manier. En je leert ze dat deze " middelen"   bij een normaal leven horen terwijl het toch duidelijk alleen voor een bepaalde (vind ik lagere) bevolkingsgroep behoort, ik vind mezelf echt boven drugs en alcohol staan hoor (heb hier ook regelmatig discussies omdat klanten het ongezellig vinden als ik niet meedrink maar daar heb ik compleet schijt aan, ik waardeer mijn lichaam en probeer het in goede staat te behouden is mijn antwoord dan, wat iemand anders met zijn lijf wil doen is prima alleen PERSOONLIJK zou ik het niet doen.

Terug
Bovenaan