Rhesusfactor

Hallo,
Ik ben 0 negatief, En ik wist wel dat ik dat bloed had. Het kan alleen een probleem geven bij het tweede kindje. Maak je verder maar geen zorgen hoor. Ik heb een paar weken ook de prik gehad, en ik had wel een heeel stijf been. Maar verder niks hoor groetjes kim
 
ook ik ben a neg. en heb de prik ook gehad,stelt niks voor .(bij 30 weken)
heb hem in mij bil gekregen en ze spoten hem langzaam leeg,dus je ligt er wel een paar minuten met je goede gedrag haha.
heb er verder niks aan over gehouden.
straks als het kindje er is wordt dus een beetje bloed uit de navelstreng gehaald en dit wordt gecontroleerd.
mocht je kindje dus positief hebben dan krijg jij een spuitje voor als je in de toekomst nog een tweede kindje wilt .want die antistoffen kunnen met elkaar gaan botsen en in het ergste geval zal jou 2de kindje dus eventeueel tijdens je zwangerschap al bloedarmoede kunnen krijgen,maar doordat we nu zo goed daar in worden gecontroleerd komt dus dat nog maar weinig voor.

groetjes en geniet nog lekker van je zwangerschap
ilonka 37,5 weken)
 
even een reactie op anoniem van 12-7 21:46 u: Wat zij verteld over is grote bullshit!! Wat ze verteld over 2 negatieve ouders en dat het raar is dat het kindje positief is, is ook niet waar. Mijn ouders en broer zijn positief en ik heb resus negatief.Mijn oma en tantes hebben ook negatief. Bij mij is het dus erfelijk. En niet omdat mijn moeder vreemd is gegaan als ik anoniem moet geloven.

Dat jij een prik krijgt, doen ze absoluut niet omdat 1 op de 10 vrouwen liegt over de vader. Als jij als moeder rhesus negatief bent, en de vader positief, is de kans erg groot dat de baby positief is. Bij een eerste zwangershcap kan dit geen kwaad maar bij een 2e zw.sch. kan het zijn dat jou lichaam antistoffen aan gaat maken tegen de baby, wat schadelijk voor de baby kan zijn. Om dit te voorkomen krijg je als resus-negatieve moeder een anti-rhesus D prik om te voorkomen dat je lichaam antistoffen aan maakt.
 
Hee vorige anoniem, wat ik heb geschreven is geen bullshit!!Jij leest alleen niet goed!!!!!Ik schreef alleen dat als de beide ouders negatief zijn, je kind nooit positief kan zijn. Dan is je kind ook negatief en zou je dus eigenlijk geen prik hoeven. Maar dit risico lopen ze niet omdat dus 1 op de 10 vrouwen over de vader liegt. Wou het alleen maar even uitleggen hoor!!! Schrijf zelf geen bullshit aub
 
ik weet niet waar je dat gelezen hebt van die 1 op de 10 vrouwen die liegen wie de vader is, maar ik heb het nog nooit gehoord en ben al 12,5 jaar verloskundige......
 
van mijn verloskundige! Maar goed, ik heb al niets gezegds hoor!! Maar waarom zou je dan alle vrouwen inenten met 30 weken, terwijl je net zo goed de vader kan testen of hij ook negatief is???Want als dat zo is hoeft de vrouw niet ingeent te worden. Dat heb ik dus aan m'n vk gevraagd en die zei toen dat ze dat risico niet nemen omdat er dus vrouwen zijn die niet zwanger zijn van degene die bij hen hoort. En dat dat 1 op 10 is, vond ik nogal shocking. Want dat betekent dat als je op zwangerschapsyoga 12 vrouwen hebt zitten, er theoretisch eentje bij zit die aan het rollebollen is geweest!! Maar goed, je hoeft het niet te geloven hoor! Het was maar een leuk wetenswaardigheidje, maar dat wordt hier kennelijk weer eens niet gewaardeerd.
 
Terug
Bovenaan