[quote quote=10162335]Op verzoek ‘s nachts voeden wil ik er zeker inhouden. Ze gaat sommige flessen nu ook meer drinken. Ik wil haar op deze manier zelf de kans geven om ons te laten weten wat zij nodig heeft. En uiteindelijk zal ze vanzelf door gaan slapen. Die tijd komt nog wel. Ik voel wel dat ik zelf ook behoefte heb aan wat meer structuur in de ochtend… dat was het gevoel dat vanochtend wrong. Ik heb nu niet veel kunnen doen… dan is standaard die fles om 08.00 toch fijner. Dan heb ik ook een ritme om aan vast te houden. Zeker omdat ze na die fles steenvast nog een hele poos slaapt. Ik heb haar nu extra tijd gegeven en moest haar alsnog om 09.30 wakker maken met het gevolg dat ze tijdens het drinken weer in slaap viel. Overig wel erg schattig…. Mijn hart smelt iedere keer als ze tegen mij aan ligt. Ze een hand onder haar hoofd legt, een diepe zucht slaakt en vervolgens in slaap valt. Voor mijn gevoel maakt het dus niet uit of ik haar bij deze fles de kans zelf geef of dat ik haar om 08.00 gewoon wek. Het resultaat is iedere ochtend hetzelfde: haar wakker moeten maken, haar fles niet leeg drinken en vervolgens weer als een blok slapen. Is het dan erg dat ik voor mijn eigen gemak kies? Om daarna gewoon weer haar ritme te volgen; tussen 3-4 uur de fles zodra ze zelf komt. Dat gaat de rest van de dag goed.[/quote]
In dat geval zou ik haar ook wakker maken. Althans, dat deden wij altijd. Als hij dan snachts om 4 of 5 kwam, maakte wij hem sochtends ook om 8.00 uur wakker, zodat we meteen weer in t schema zaten. Als hij n keer om 6 kwam, dan rekte ik de tijd weer zo, dat we weer op t goede schema zaten. Dus ja, wij maakten hem oversag wel altijd wakker voor zijn fles, als hij dan niet zelf kwam...
maar goed, iedereen staat er weer anders in. Doe dus lekker waar jij je goed bij voelt!