rijstebloem in laatste fles?

Hallo Collegamoeders en -vaders,

Ik heb eigenlijk alleen een korte vraag uit nieuwsgierigheid.
Ik lees regelmatig dat moeders in de laatste fles van 23 uur extra rijstebloem of zo doen. Ik vraag mij af waarom mensen dit doen. Kan iemand mij dit vertellen?
Is het zodat het kind een beter gevulde maag heeft en dieper slaapt (en dus beter doorslaapt)?
Vanaf welke leeftijd kun je je kind dit geven?
Hoe pak je dit aan?

Mijn zoon is nu 12 weken oud en week ruim 5,5 kilogram. Hij slaapt heel licht, wordt veel wakker 's nachts en lijkt dan tegen het randje van honger hebben aan te zitten. Vaak slaapt hij wel weer vanzelf in maar dit duurt lang.
Hebben jullie tips?

ALvast bedankt voor de reacties
Peggy
 
Hoi Peggy,

Rijstebloem mag je vanaf 4 maanden geven. Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt het al ruim een maand in zijn laatste fles maar hij wordt nog steeds wakker dus bij hem werkt het helaas niet. Ze zeggen dat ze er inderdaad van door slapen.
Ik ken ook moeders die het helemaal niet geven omdat hun kindjes goed op gewicht zijn en toch al doorslapen. Je kan het altijd proberen over een aantal weken misschien werkt het bij jouw kindje wel.

Succes.

Gr. Kim
 
Hoi!
Ik heb het aan het consternatiebureau   gevraagd en daar waren ze zeeeeer stelling: pas vanaf 6 maande geven. Nou ja duhhh prima hoor, want Jamey slaapt lekker snachts. Dus ik gisteren toevallig de eerste keer met 2 scheppen Nutrix erdoorheen. 15 minuten later: hele fles eruit. Dus we hebben hem gedoucht en een "gewoon"   beetje fles gegeven, niks aan de hand. Dus wat het nou was weten we niet. Maar die pap doen we niet meer door de fles, dan maar een keer "dik" aanmaken en met een lepel.

Sterkte ermee.

groeten, Taatje
 
Hoi hoi,

Onze zoon sliep ook niet langer door door de rijstebloem, eerder korter. Tot de dag van vandaag lust hij veel behalve pap. Dus wij laten het zo.

succes groetjes Celie
 
hallo
ik heb mijn dochter toevallig ook vandaag voor het eerst rijstebloem gegeven maar ze werd er niet warm of koud van ach ze heeft het ook niet nodig slaapt altijd goed door
en ook ik heb het advies gekregen te wachten tot 6 maanden
groetjes chantal
 
Hallo,

Ons  zoontje leek erg goed door te slapen vanaf het moment dat wij rijstebloem aan de voeding toevoegden. Het hielp ook erg goed tegen spugen (hij spuugde altijd bij het boeren en door gulzigheid). Ook pepte Bart maar 2x per week. Toen hij 7 mnd was hebben wij Babix 7mnd toegevoegd op aanraden van het consultatiebureau vanwege de vezels en je raad het nooit...sindsdien poept hij 2x per dag. Hij is nu 11,5 mnd en krijgt 2x Bambix.

Succes en mij is verteld niet te gauw te switchen van methjode omdat baby's nou eenmaal moeten wennen.
 
hallo daar ,
mijn zoon is 3,5 maanden en die geef ik in de laatste fles 2 theelepels rijstebloem.nu slaapt ie wel door!Ik ben gewoon op mijn eigen gevoel afgegaan en een beetje advies van andere moeders om mij heen!groetjes
 
Hallo allemaal,

Wij hebben wel een heel goede ervaring met het toevoegen van rijstebloem (met vanillesmaak) aan de laatste fles.
Onze dochter heeft vanaf het begin erg veel honger gehad. Ze krijg al vanaf 6 weken voeding voor hongerige babies en vanaf 3 maanden krijgt ze in de laatste voeding 3 eetlepels Nutrix. Ze vindt het erg lekker en slaapt heerlijk de hele nacht door sinds ze de pap krijgt.

Succes ermee.
Groetjes Ko
 
Terug
Bovenaan