Hoi,
Wat ik me afvraag als zo bureau zegt vanaf zes of vier maanden, wat daar de reden van is?
Wat is er nu uit onderzoek gebleven dat men vroeger niet wist? Waardoor het beter is om te wachten met fruitpapjes, rijstebloem enz??
Is het werkelijk zo dat babies tegenwoordig vaker allergisch zijn? Of was dat vroeger ook zo en wist men toen niet hoe het heette?
Mijn dochtertje is bijna vier maanden, en ik zou stoppen met borstvoeding omdat ik weer ga werken, maar dat stoppen zie ik niet zitten. Dus ik geef af en toe borst, af en toe fles, met name de nachten de fles, in de hoop dat ze langer doorslaapt. Ze kreeg gisteren voor het eerst flesvoeding om twaalf uur, maar werd wakker vijf uur, dat is mij te vroeg, want ik heb haar gevoed (borst, en daarna wilde ze om half acht weer, terwijl half acht het tijdstip is waarop ik mijn peuter uit bed haal, dus het moet echt anders.
Ook ik hoor dus dat ik met rijstebloem moet wachten tot ze vier maanden is, en nu lees ik dus zes maanden. Mijn dochter heeft wel een erg droge huid, en kans op eczeem omdat dit in de familie zit, vandaar dat ik het advies krijg alles zoveel mogelijk uit te stellen...maar de nachten breken me, want met borstvoeding komt ze veel vaker, rond twee uur al soms en daarna vier uur en daarna zeven uur...dus ik besloot toch maar de fles te gaan geven snachts...
Wie o wie kan mij de reden vertellen waarom je moet wachten met rijstebloem, als dat zo zou zijn?
Groetjes, Jo