rijstebloem met 3 maanden

<p>Hoi,</p><p>Wie heeft er ervaring met rijstebloem bij 3 maanden? Mijn zoontje slaapt al een maand door maar de laatste dagen wordt hij weer wakker voor voeding. Gisteren heeft hij om 21.00 zijn voeding gehad en om 02.00 werd hij krijsend wakker en niet stil te krijgen. We hebben van alles geprobeerd en uiteindelijk zei ik tegen mn man ik ga proberen of hij wat wilt drinken, nou meneer was binnen een seconde stil en dronk alles gulzig leeg. Zoals ik al aangaf speelt dit een paar dagen. Is het erg om nu al rijstebloem uit te proberen? Ik weet dat het advies 4M is, maar ik lees ook verhalen bij mensen die van t CB met 3/3,5 maand zijn begonnen. Wat zouden jullie doen, beginnen of niet? En ja ik weet dat hij er verstopt van kan raken/krampjes. Maar wil beginnen met 2 theelepels en kijken hoe dat gaat.</p>

In mijn ervaring maakt die rijstebloem niks uit voor de slaap. Ze werd gewoon vroeg wakker snachts en had vervolgens megakramp van die stomme rijstebloem (ze was 4 mnd). Ik zou zeker geen rijstebloem aan een kindje van 3 maanden geven. De darmen zijn daar gewoon nog niet klaar voor en voor de slaap doet het niks. Mogelijk is de nacht ineens anders door een sprong/verkoudheid/tandjes. Maargoed ik ben dus geen fan van dat spul..

@gebruiker
Hij krijgt bv op verzoek en net voor t slapengaan laat ik hem ook drinken.
@StephW 
Jammer dat je een slechte ervaring ermee hebt. Hij heeft wel echt honger.

Groeispurt?
Ze zijn nog klein! Mijn kleintje sliep altijd door en kwam de afgelopen 3 weken gewoon weer om 4:00 voor een fles.. vannacht sliep hij ineens weer door.
Ik zou nog niet teveel rommelen met de flessen en je erbij neerleggen!
Doorslapen komt wel weer ?

Ik zou ook geen rijstebloem gebruiken.
Rond de 3 maanden heb je ook weer een leuke sprong, groeispurt en noem maar op.
Zou er aan toe geven en hem lekker laten drinken. Zal het op dat moment nodig hebben anders drinkt hij niks. Rijstebloem gaat dat niet voor je oplossen.
Heb het eens nagevraagd bij ons op het cb en daar zijn ze redelijk anti rijstebloem. Tuurlijk wordt er overal ander advies gegeven maar wat ze zeggen; zitten onnodige vetten in die opgeslagen worden in het lichaam maar niet worden gebruikt.
Onze dochter is 6,5 maand en het is elke nacht nog steeds een verrassing wat ze dan weer gaat doen.
Wordt ze niet wakker van dr poepluier om 4 uur snachts, dan is het wel omdat ze honger heeft, aandacht nodig heeft of ineens in haar slaap begint te huilen.

Cb zegt bij ons ook dat rijstebloem niks uit maakt voor de slaap. En zou het met 3 maanden ook zeker nog niet geven. 

CB gebeld en zij liet het aan mij over, was een oudere mevrouw. Eerst zei ze dat t met 3M prima kon en toen keek ze op de computer en was de richtlijn 4M zei ze. Ik heb er wel bij gezegd dat vroeger 6/7 weken al goed was om te beginnen, zij had dat vroeger ook idd gedaan al zo vroeg.. Dus ze vond dat ik daar een punt had. Bedankt voor de reacties in ieder geval ik kijk het nog even aan en anders gewoon proberen.

Terug
Bovenaan