Ik gaf rijstebloem met 3 maanden op verzoek van de kinderarts vanwegen zijn reflux. Hierbij kolfte ik de laatste voeding af en gaf ik het mee in een avent flesje. Dit hielp voor zijn reflux, hij krijste in ieder geval niet als hij in bed lag van de pijn. Wel moet ik zeggen dat het geen enkel effect had op zijn slaap. Hij sliep dan wel al "door" maar niet langer of beter.
Als je borstvoeding op verzoek geeft dan is dat dus ook snachts zo. Je kan het wel makkelijker maken door alles donker te laten, je kindje te voeden in stilte (niet communiceren) en gelijk weer in bed te leggen. Zo heeft het kindje zn voeding (wat zeer zeker kan komen door een groeispurt met die tijd) en kan ie ook weer lekker doorslapen zonder veel poespas. Na een tijdje gaat ook deze periode namelijk weer over. Met borstvoeding kijk je gewoon vaak tegen een onregelmatige eetpatroon, al kan je er wel het 1 en ander aan doen om het toch enigszins te vergemakkelijken.
Overigens had mijn kindje door het zo vroeg beginnen met rijstenbloem en vast voedsel ernstig gevoelige darmen aan overgehouden (waar hij daarvoor juist nooit last van darmkrampjes had, zelfs niet toen hij net geboren was) wat resulteerde in het pas kunnen eten van vast voedsel na zijn 1e levensjaar, dit was echt een enorme drama! Heb daarom ook besloten om echt pas veel later te beginnen met vast voedsel bij de 2e, ongeacht wiens advies dan ook. Het is het in ieder geval niet waard om je kind in zoveel pijn te zien bij het eten van iets wat normaal geen effect hoort te hebben.