Dat kleintjes snachts ineens weer komen op die leeftijd is heel normaal. Ik dacht ook gezegend te zijn met een kleintje wat doorsliep met de 6/7 weken. Echter vanf hij n maand of 3 was kwam hij snachts weer ineens. Hier meestal voor n speentje, flesje eigenlijk zelden. Hij is nu 8 maanden en sliep ineens sinds 4 nachten weer door, zonder er ook maar 1 keer uit te hoeven. Echter vanacht was t ineens weer raak. Werd 2 x huilend en in paniek wakker. Ik denk dat er weer een nieuwe fase aanbeland is: verlatingsangst...
Wat ik hiermee wil zeggen is: die kleintjes blijven hun fases houden. De een heeft er meer last van dan de andere. Sommige kindjes slapen snel door en hebben nooit nergens meer last van, sommige slapen ook vroeg door, maar dan ineens niet meer, of hebben bepaalde periodes dat ze niet meer doorslapen en sommige slapen met n jaar nog steeds niet door. Je hebt hier denk ik simpelweg niks aan te willen. En als ze echt van de honger wakker worden, zou ik op die leeftijd kijken of je overdag al wat meer aan kunt bieden. Werkt dat niet, dan geef je ze snachts toch hewoon nog n flesje? Ze hebben er dan klaarblijkelijk gewoon nog behoefte aan. Geef ze snachts dan maar n half flesje bijvoorbeeld. Of minder schepjes erin, bijv 2 schepjes op 100 ml ofzo. Het is ook gewoon n questie van accepteren dat het nog babietjes zijn!