Rijstebloempapje gevoerd

Heb gisteren een poging gewaagd om wat pap met een lepeltje naar binnen te werken. Nou, Eline vond het reuze interessant, lachen, kraaien, met de handjes zwaaien en uiteraard succesvol in het kommetje geslagen zodat wij er  alletwee onder zaten.  Maar ze kwijlde er meer uit dan dat ze het doorslikte. Al   een paar dagen een paar keer een lepeltje in haar mond gestopt, hier snapte ze ook niks van. Gisteren dus met wat pap, levert wel leuke foto's op, maar of het nu een voedzaam maaltje was? Nee... Maar kostte haar wel veel energie, ze was daarna harstikke moe. Probeer het morgen of overmorgen wel weer, over een wk / 2 wk maar eens wat fruit proberen.

Hihi...leuk he, die eerste keer. Mijn manneke ging met een volle mond fruit niezen. Ook leuk! Ik heb al gekeken of ik de hoes van de wipper uit kan wassen.
En het levert idd leuke foto's op. Die gezichtjes...zo van, wat stop je nu weer in mijn mond?
Leuk hoor, weer een mijlpaal.

Ow ja, en vanmorgen pakte hij opeens zelf het lepeltje vast. Alleen stopte hij hem iets te ver in zijn mond...Oeps... en het schaaltje met fruit vastpakken is ook wel errug interessant...

geweldig he, allemaal die nieuwe dingen, alles voor de eerste keer!! Oh daar geniet ik echt van!
En die pap, dat komt wel hoor! Is gewoon even wennen...en ik zou het niet te dik maken, dan kunnen ze het wat makkelijker doorslikken.
Zijn er al meer van jullie die pap geven?? Ik heb het hier wel al staan (hahaha, ik zie al die dingen staan in de winkel, en kan het niet laten om het mee te nemen!!) maar ik heb het nog niet gebruikt.
Hoeveel geef jij?? En in plaats van een fles neem ik aan?
Ik weet dat ze op het kdv bijvoorbeeld meestal 150 cc voeding kregen met daar de pap dus door (en dat ipv een fles van 180 cc)
Hoe doe jij dit?

Iris is dol op hele saaie pap. Gemaakt van rijstebloem en borstvoeding of rijstebloem en sojamelk. Ik maak ongeveer de hoeveelheid die ook in een olvaritpotje zit.

Ik doe het nu zo op dagen dat ik thuis ben:
08:00 BV
11:00 fruit + BV
14:00 BV
17:00 groente + aardappel + vla
19:30 BV
Ze gaat dan naar bed en slaapt heel de nacht door, ik niet want ik ga er uit om te kolven. Red het anders echt niet AU!!!!

Op dagen dat ik moet werken gaat het zo:
08:00 BV
11:00 BV
14:00 broodpap (wit brood met BV of sojamelk)
17:00 groente + aardappel + vla
19:30 fruit
en als ik weer thuis ben nog een keer borstvoeding.

Wel een heel gepuzzel om al die voedingen in een paar uurtjes te proppen vind ik zo. Soms heeft ze tussendoor weer trek en dan komt er zo'n saai papje om de hoek kijken en dat smikkelt ze lekker op.

Ik heb haar maar een klein beetje gegeven, aangezien het de 1e keer was dat we haar rijstebloem met een lepeltje voerden en we verder nog geen bijvoeding geven. Ik heb 60 cc melk gemaakt en een ongeveer een theelepeltje rijstebloem er door gedaan. Het was dus meer melk dan pap, maar goed. Morgen weer een poging wagen om weer zo'n papje met een lepel naar binnen te werken. Eline krijgt nu nog 5 flessen van 180 cc water en dit geef ik als extraatje in de namiddag tussen de voeding van 15.00 en 19.00 uur in. Kunnen we samen alvast wennen aan hapjes eten.

Het is wat met die schema's elke keer...pffff...
Maar toevallig heb ik gisteren ook pap geprobeerd. Ze drinkt haar fles al een hele tijd niet goed meer leeg, en eergister avond bij de laatste fles had ze 110 cc van de 180 cc over!! S'morgens om 9.00 uur (!!!!) heb ik haar wakker gemaakt en toen had ze iets van 40 cc over. Bij de fles van 13.00 uur liet ze weer 100cc staan...
Dus, ik denk..ik maak 90 cc en maak daar eens pap van, misschien dat ze dat wel eet en dan heeft ze toch de melk binnen....hahahaha...niet dus!
Ze vond het super interessant en leuk om alles er uit te laten lopen en te gaan niezen enzo (en dan schatteren van het lachen!!) maar volgens mij heeft ze bijna niets binnen gekregen!
Maar ja, ik kijk wel hoe ze vandaag drinkt (de eerste fles had ze weer 40cc over ongeveer). Als ze dadelijk weer niet goed drinkt ga ik het gewoon weer proberen.

groetjes 4 dec

Eline heeft ook zo'n drinkdipje gehad een paar weken terug. Nu drinkt ze bijna al haar flessen (5 x 200 cc voeding) in no-time leeg. Vandaar dat ik rustig aan probeer om over te gaan naar ander eten.

Vandaag weer een poging gedaan met m'n pap, ze vond het niet te pruimen!! Steeds het hoofdje wegdraaien, lachen, lepel vastpakken, vingers in de mond stoppen als de lepel er aan komt, gekke bekken trekken als ze in beetje pap  in haar mond had en ze heeft ook een paar sproeimondjes gegeven, ha,ha!! Alles weer onder de melkpap, ze zal wel denken; ik vind het niet lekker, proef het zelf maar eens! Over een paar dagen maar weer een nieuwe poging!!

Terug
Bovenaan