Rijstebloempapje gevoerd

Die onzekerheid heeft denkik bijna iedereen wel last van inderdaad..
En je schema ziet er inderdaad goed uit hoor! Ik zou wel willen dat ik het al zo kon doen  (vind dat vaste eten geven zooo schattig!! haha) maar ze slaapt gewoon nog heel erg veel en ik ga haar niet wakker maken.. dan maar gewoon   5 flessen. Ach, het komt wel. Ik moet niet klagen, want eigenlijk is het gewoon super fijn dat ze zo goed slaapt.

Af en toe twijfel ik wel of ze niet erg veel slaapt??  tja..waar twijfelt een moeder niet over...pfff..

Maar goed, even haar slaapschema:
(als ik moet werken doe ik alles 1 uur vroeger!)

Rond 8.00 maak ik haar wakker   voor een fles  
Na deze fles gaat ze meteen weer terug naar bed (meestal rond 8.30 ong)
Om 12.00 maak ik haar weer wakker en kleed ik haar aan en krijgt ze weer een fles.
Rond 13.30/14.00 word ze echt weer moe dus gaat ze weer naar bed en om 16.00 moet ik haar weer wakker maken voor een fles.
Na die fles van 16.00 is het heel verschillend, soms slaapt ze wel (ik probeer het elke dag rond 17.30 uur, dan is ze ook echt weer moe)  en de andere keer wil ze echt bij ons zijn en meestal valt ze dan nog wel van 18.00 tot 19.00 ofzo in de box in slaap.
Om 19.00 uur gaat ze om de dag in bad en dan rond 19.30 uur een fles.
Als ze die leegheeft leg ik haar in bed en maak ik haar om 23.00 uur nog wakker voor een fles. Die geef ik bij ons in bed (lekker rustig, voor haar begint de nacht eigenlijk na de fles van 19.30) en dan gaat ze ook meteen weer terug naar bed.

Hahaha wat een verhaal, sorrie hoor!
Ik was er zelf wel aan gewend dat ze "zoveel" slaapt en vond het ook niet echt raar meer ofzo, maar nu ga ik haar vergelijken met die baby's van 4mnd op het kdv en die slapen bijna niets! En  mijn collega's zeggen maar: oooh die van jou  is echt een slaapkop he!  
Hahaha en dan ga ik natuurlijk weer twijfelen of dit niet erg veel is..maar van de andere kant:  als ze het niet nodig zou hebben, zou ze niet zonder ook maar 1 kik te geven elke keer in slaap vallen toch!?    

Heerlijk toch dat ze zoveel slaapt. Inderdaad, ze zal het wel nodig hebben.
En (dat las ik ergens maar ik heb geen idee of het waar is) jongens slapen veel minder dan meisjes.
Ik zou me er niet druk om  maken als ze verder vrolijk en alert is.
Trouwens zoveel meer als mijn zoontje slaapt ze niet zit ik me net te bedenken.

Die slaapt van 7.30 - 9.30 = 2uur
van 11.30 - 14.30 = 3 uur
en dan nog een uurtje dat is bij elkaar ongeveer 6 uurtjes op een dag.

Nou en jou meisje slaapt van 8.30 - 12.00 = 3,5 uur
en van 13.30 - 16.00 = 2,5 uur
en dan ook misschien nog een uurtje toch?
Dan slaapt ze maar 1 uurtje meer dan Efraim.

ja...inderdaad... hahaha moet me gewoon af en toe niet zo druk maken om die domme dingen...maar toch wel fijn om te weten dat het niet overdreven veel is!
Ze had trouwens 1,5 week geleden ofzo, in 1 keer en knobbeltje in haar nekje!! Nou.....dat is wat voor mij ...ik ga dan meteen allemaal enge/rare dingen denken maar gelukkig moesten we een paar dagen later (weekend zat er tussen) naar het cb en heb het daar bij de arts gevraagd en het was gewoon een kliertje die een beetje opgezet was!!!!! (ze is nu ook niet helemaal lekker, erg verkouden!).
Heb ik me daar het hele weekend van wakker gelegen, erg he!

Helemaal herkenbaar hoor. Ik ben ook zo. Als ik bijv. s'morgens om 7.00u wakker word van de wekker en ik heb Efraim nog niet gehoord dan ren ik bijna naar zijn kamertje om te kijken of alles goed is. Ach, beter zo dan dat het je niets kan schelen toch?!
Wel gelukkig dat het alleen maar een ontstoken kliertje was. Hoe gaat het nu?

Tja...erg he...maar inderdaad! Beter dit dan dat het je helemaal niets kan schelen! Maar het is af en toe wel heel vervelend (en vermoeiend!) vind ik hoor, om zo bezorgd te zijn over alles.
Maar nu gaat het goed hoor, ze had ook geen last van dat knobbeltje ofzo, maar ik voelde dat in 1 keer zitten (ik was toen oefeningen van de fysio met haar aan het doen) en dan gaat er dus meteen vanalles door me heen..
Maar ze is nu wel heel erg zielig en verkouden..snik...
Dat zei de arts van het cb al, dat ze dan waarschijnlijk een griepje of verkoudheidje zou krijgen en inderdaad..
Ik heb echt al vanalles hier staan (neusspray, zo'n ding om het "snot"(hahaha sorrie beeetje onsmakelijk..) eruit te halen, luuf, hoestdrankje voor baby's..) en het werkt wel een beetje maar ik vind het echt zielig.
Ze is gelukkig wel super vrolijk! (niet te hard roepen!!!) maar vooral als ze in bed ligt krijgt ze af en toe echt een hoestbui.
Dinsdag toen ik moest werken, vlak voordat we moesten gaan, moest ze ook   hoesten...net de fles gehad...kwam die er dus weer uit! Ik snel andere kleren aan, haar andere kleren aan gedaan, de bank zat onder dus die snel afgeveegt...pfffff....en dat smorgens vroeg (ik ben niet zo'n ochtend mens eigenlijk hahaha)
Toen kwamen we bij de auto (mijn vriend was de hele week weg op cursus en hij had de "grote" auto mee waar ik normaal in rij als ik met de kleine weg ga) en toen paste de gordel van de auto niet over de maxicosi!!!! Argggg begon echt goed die dag...

Maar euh...ik ben een beetje heel erg veel aan het afdwalen geloof ik  weet niet eens meer wat het onderwerk eigenlijk was hahaha.
Nou ja, ik laat het hier maar even bij dan...

Hahahaha, lekker he, als je zo aan het typen bent, typ je zo een heel eind weg.
Mijn zoontje is ook superverkouden geweest en nog wel een beetje. Echt zooooo zielig. Ik zou zijn neusje dan wel even willen snuiten. Hahaha, maar ja dat gaat niet.
Hopelijk is het snel weer over.

En inderdaad je zal het net zien, als je weg moet gaan ze spugen of poepen.
Dat is mij ook al een paar keer gebeurd. Of als je net geen schone kleertjes in je tas hebt gedaan spugen ze alles onder.  Gisteren waren we bij vrienden en ik had maar 1 pyama bij en ja hoor komt alles eruit
Ik wordt wel steeds makkelijker moet ik zeggen. Eerst deed ik bij ieder vlekje wat nieuws aan, maar nu pak ik ook vaak genoeg even een (schoon)  vaatdoekje hoor. ávonds in bad en hup. Je kan soms aan de gang blijven.  

Haai meiden! Jullie weken idd af van het onderwerp, ha,ha !! Leuk om te lezen hoor, al die dagelijkse dingen van andere mama's heerlijk!

Maarre, jongens zouden minder slapen dan meisjes? Volgens mij ontkracht Eline dit. Ze  slaapt tussen de flessen van 7, 11, 15, 19, en 23.00 uur:
het  blokje van  7.00 en 11.00 uur tussen de 45 min en 1,5 uur, tussen 11.00 en 15.00u 1,5 -2,5 uur en tussen 15.00 en 19.00u 1,5 uur. Daarna gaat ze gelijk op bed, soms valt ze gelijk in slaap, soms jengelt ze nog een uur. Om 23 u maken we haar wakker voor een fles, hierna gaat ze gelijk weer slapen.En die tijden zijn hier niet zo strikt hoor, als ze slaapt, slaapt ze. Zoveel doet ze dit niet, we laten haar dan lekker liggen totdat ze zelf wakker wordt. En mocht hierdoor al het flessenschema te veel verschuiven, dan maken we haar wakker. Dus qua slaap zit ze rond de 4 a 5,5 uur of zo. Als ze een heftige dag op het kdv heeft gehad of een dag met veel indrukken, dan slaapt ze wel eens 6 a 7 uur op een dag tussen 7.en 19.00 uur.

Hoe gaat het met jullie hapjes ed? Pap wil hier nog steeds niet, gisteren fruithapje (banaan) geprobeerd, geen succes. Ze trok met toch een vies snuitje, ha,ha!!

Terug
Bovenaan