Rijstenbloempap?

Ik was benieuwd of iedereen zich houdt om met 4 maanden met rijstenbloempap te beginnen?
Ik hoor ook wel eens dat soms voor de nacht een flesje wordt klaargemaakt met schepje rijstenbloempap en dat ze nog geen 4 maanden zijn.
Hebben mensen hier ervaring mee en waarom gaf je rijstenbloempap om de nacht door kunnen slapen?
omdat ik een zoon heb van 8 weken en die slaapt nog niet door het gaat steeds beter.En natuurlijk het is per baby verschillend.Ik hoop gewoon als ik weer aan het werk gaat dat hij dan doorslaapt in 1 stuk en niet meer komt voor een vieze luier of voeding.
Omdat ik weet mijn werk veel lichamelijke en geestelijke krachten vraagt.Werk namelijk in de zorg.
Ben benieuwd wat jullie hebben gedaan met rijstenbloempap!

Groetjes Dunkiesmom
 
Met 4 maanden?
Nee hoor, wij zijn pas met bijvoeding begonnen met 6 maanden.
De eerste 6 maanden hebben ze nog niets extra's nodig hoor.

En doorslapen is per kindje erg verschillend denk ik.
Mijn dochter sliep door, maar de laaste week is ze weer om 4 uur 's nachts wakker.
Vandaag had ik geluk en sliep ze tot 6 uur!
Hopelijk zet dat door.
Ze is nu bijna 9 maanden oud.
 
Jazeker is het per kind verschillend.Vanaf 4 maanden staat op de verpakking rijstebloempap dus dan mag je mee beginnen.
En als je borstvoeding geeft adviseren ze vanaf 6 maanden beginnen met bijvoeding en fruithapje enz.omdat er genoeg in de borst zit.
Ik geef de fles dus misschien is dat ook weer anders zit natuurlijk ook verschil in.
We wachten rustig af hoelang alles duurt.
 
ik heb mijn zoon nooit iets in de fles gedaan. pas met een maand of zes krijgt hij 2 kleine schepjes pap door de fles. maar alleen maar gewone bambix geen rijstebloem ofzo.
ik doe het niet om hem langer te laten slapen. mijn zoon sliep ongeveer met 3 maand 12 uur door snachts
 
Nou hier een flessenmama, maar ook wij zijn pas met 6 maanden begonnen met bijvoeding..
Het staat idd op het pak, maarja ook op de potjes Olvarit staat vanaf 4 mnd dus ook dat zegt niet alles!
Rijstebloempap zorgde hier trouwens ook nog eens voor verstopping dus dat is ook nog eens oppassen geblazen...
Dan kun je misschien nog beter Forte doen voor de nacht, want ook de goedenacht van Nutrilon is pas vanaf nr 2 ..Dat zal vast niet voor niets zijn denk ik.
Ik ben eigenlijk van mening ben dat alle kunstgrepen die je doet om je kindje gedwongen door te laten slapen, meestal op niets uitlopen...
(dat zegt een mazzelmoeder waarvan kindlief met 8 weken "doorsliep" tot 6-7 uur
Groetjes Sas
 
ha meid,

ik snap dat je het fijn zou vinden als je ukkie 's nachts gaat doorslapen... doorslapen houdt in 5/6 uur achter elkaar slapen. En dat doen de meeste baby's echt niet met 8 weken, dan hebben ze die nachtvoeding gewoon nog zo hard nodig!! Tja... dat is best zwaar voor ons werkende moeders, maar het is niet anders... nou je hebt nog 2 - 4 weken om dit af te wachten... toch? Misschien slaapt ie tegen die tijd wel door!

Je kunt drie dingen doen:
* je afvragen of je je baby overdag iets meer kan voeden nog! Zodat ie goed verzadigd de nacht ingaat.... goed verzadigde baby's slapen sneller door. Zo kun je uitrekenen wat het totaal aantal cc melk is wat je aan flesvoeding mag geven, : 180 cc x lichaamsgewicht baby.... dit is het maximum per dag en dat deel je dan door het aantal flessen!
* Voor de nacht en in de nacht flesvoeding voor hongerlappen (hongerige baby's) geven. Bijvoorbeeld Nutrilon 1 Forte
* rijstebloem geven met kans op verstopping (ons meisje kon er met 5 maanden nog niet eens tegen!) en krampjes omdat de darmpjes er totaal niet aan toe zijn! bijvoeding wordt niet geadviseerd voor 6 maanden... dit omdat de darmen er helemaal niet aan toe zijn! Je mag volgens de winkels starten met 4 maand maar dat is puur commercieel! Artsen raden het af! Ik raad het je dus ook af!

Nou meid hopelijk slaapt je lieverd snel eens een nachtje door. Al halen ze maar 6 uur... dat is al zo fijn... om 3 of 4 uur 's nachts is zo vroeg!!!
 
8 weken is echt nog heel klein
er zijn zat kindjes die met 1 jaar nog niet doorslapen!
En dat je een zware baan hebt, daar heeft jouw kindje maling aan. Die zal pas door gaan slapen als hij er aan toe is.

Kirsten sliep rond de 13 weken door, maar bij elke ontwikkelingssprong sliep ze niet meer door. En elke keer als ze ziek is / verkouden slaapt ze snachts ook niet door.

Ze is nu 9,5 maand en komt af en toe wakker omdat ze een ontwikkelingssprong maak.

Wij hebben wel rijstebloem gebruikt, voor het doorslapen. Maar dat werkte niet bij haar en ze kreeg verstoppingen.

We zijn begonnen met bijvoeding toen ze 4 maanden was maar dat was af en toe een hapje. Ze was er echt nog lang niet aan toe. Pas rond 6.5 maand wilde ze bijvoeding.
 
8 weken is echt nog heel klein
er zijn zat kindjes die met 1 jaar nog niet doorslapen!
En dat je een zware baan hebt, daar heeft jouw kindje maling aan. Die zal pas door gaan slapen als hij er aan toe is.

Kirsten sliep rond de 13 weken door, maar bij elke ontwikkelingssprong sliep ze niet meer door. En elke keer als ze ziek is / verkouden slaapt ze snachts ook niet door.

Ze is nu 9,5 maand en komt af en toe wakker omdat ze een ontwikkelingssprong maak.

Wij hebben wel rijstebloem gebruikt, voor het doorslapen. Maar dat werkte niet bij haar en ze kreeg verstoppingen.

We zijn begonnen met bijvoeding toen ze 4 maanden was maar dat was af en toe een hapje. Ze was er echt nog lang niet aan toe. Pas rond 6.5 maand wilde ze bijvoeding.
 
Terug
Bovenaan