Rijstenbloempap?

Bij onze zoon zijn we begonnen met 6 weken rijstbloem door zijn eerste fles te doen en zijn laatste fles. Zo had hij een lekker verzadigd gevoel en hij reageerde hoer prima op. Voor dat hij rijstbloem kreeg sliep hij al door, met de rijstbloem sliep hij van 2100 uur tot 0830 uur.

Groetjes,

Miriam
 
Ook ik kreeg van veel mensen te horen dat zij voor de 4 maanden een (thee)lepeltje rijstebloem door de avondfles deden en dat hun kindjes hier heerlijk de hele nacht op doorsliepen. En dat ik echt niet tot die 4 maanden moest wachten.Door de rijstebloem hebben ze langer een verzadigd gevoel en minder snel honger. Onze dochter was de hele dag onverzadigbaar dus hebben wij voeding voor hongerig baby's gebruikt. En gelijk sliep ze de hele nacht door! Ze was toen 6 weken. Na 3 maanden deden we s'avonds rijstebloem door de avondfles en met 4 maanden kreeg ze 's ochtends en 's avonds rijstebloem door de fles en helemaal geen voeding voor hongerige baby's meer. Ze heeft hier geen last van gehad.
Je kan een klein beetje rijstebloem proberen en kijken of je kindje er ook last van krijgt. Of je kan voeding voor hongerige baby's door de avondfles doen. Dit kun je ook alleen voor de nacht gebruiken.
Succes ermee!
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik begrijp dat het per baby wisselend is.Komt ook wel door dat in mijn omgeving de baby's al snel door slapen.
Maar onze zoon is 3 weken te vroeg geboren en woog toen nog geen 5 pond.En vanaf het begin het drinken goed blij van natuurlijk.
Hij krijgt om de 5 uur 150 ml aangeboden sinds 3 dagen drinkt hij nu alles op. Hij was vorige week 4235 gr dus hij groeit ook best.
Overdag gaat het goed dan komt hij ook om de 5 uur.Sinds 2 nachten gaat het ook goed komt hij met 4,5 uur voor voeding vind ik mooi.En hij slaapt nu ook door tot die tijd.En komt niet eerder voor een vieze luier deze 2 dagen.Het is nu al lekker dat hij 4,5 uur achter elkaar slaapt.Hij krijgt om 00:00 de laatste fles voor de nacht.
Ik heb het gevoel dat hij 'snacht gewoon nog aan toe is om de fles te krijgen en dat mag ook.

Ik hoef pas in maart beginnen met werken dus we zien wel.
Toen ik het bericht ook tikte had ik een mega dip was nachten ervoor wel 2 a 3 er uitgeweest en elke keer dat je uit je slaap wordt gerukt is ook vermoeiend.En dacht aan het werk waar ik nu totaal nog geen zin in heb om weer te gaan werken.
Ik vind het gewoon aan de baby moet overlaten en als hij echt hongeriger word kan ik altijd overgaan naar voeding voor hongerig baby's dan voor de nacht.
En Sinds hij 2 nachten tot 04:30 heeft geslapen zonder eerder te komen was ook erg fijn en daarna sliep hij ook weer door tot 07:30 vind ik netjes gedaan.

Ik heb nu wel in de gaten dat je als ouders veel leert de eerste komende tijd,en dat is ook alleen maar positief vind ik je blijft er ook bewust bij en allert!
 
Hoi Dunkiesmom,

Overdag komt hij om de 5 uren misschien kun je proberen om hem overdag om de 4 uren te voeden, zodat hij in een ander ritme komt en s'nachts langer slaapt dan 4,5 uur.
 
Okay ik volgde wat op de verpakking staat en omdat erbij 150 ml op de verpaking staat 5 voedingen per 24 uur.6 voedingen per 24 uur is makkelijker te verdelen over 24 uur.
Ik had er ook aan gedacht om weer terug te gaan na 4 uur tussen de voedingen.Maar mijn man was er nog niet zo mee eens.Hij zegt volgens mij kun je niet zo meer terug na om de 4 uur.
Maar hij krijgt dan niet teveel binnen?
Ik wilde namelijk proberen voor de nacht 180 cc te gaan aanbieden? En kijken wat hij op drinkt of over voer ik hem dan? Hij weegt nu 4,5 kilo
Ik vindt het soms wat met de flesvoeding en ik moet maandag naar de cb kan ook daar overleggen.
Ik heb het gevoel dat hij overdag niet goed verzadigd is hij huilt ook niet in 1 stuk door.Maar komt wel elke keer eerder dan de 5 uur?
Hoor wel weer of ik echt de dingen moet volgen wat op verpaking staat?
 
Hoi Dunkiesmom,

Gaat best goed komen hoor maar het duurt ook even voordat ze een ritme hebben. Wat wel kan helpen is overdag met de gordijnen open te laten slapen zodat ze weten dat als het donker is ze langer door mogen slapen. Onze zoon heeft ook veel opstart problemen gehad ( bleek giga hoofdpijn te hebben) en wij geven hem nu, hij is 12 weken, 1 schepje rijstbloem bij zijn laatste fles in. Hij kreeg al friso comfort en daar zit ook al iets in zodat het dikker is en beter vult. Hij krijgt om 23:00 uur de laatste fles en slaapt dan totdat mijn wekker gaat om 06:45 uur. Wij merken wel dat hij een fles met rijstbloem veeeel lekkerder vind dan zonder.

Oh ja en ik ben ook weer begonnen met werken en het is uitstekend te doen hoor. Vind het weer heerlijk om 3 dagen te mogen werken.

Succes ermee!
 
Ik had ook gehoopt dat mijn zoontje ging doorslapen toen ik hem met 4 mnd rijstebloem ging geven. Het hielp helemaal niks.

Hij is nu 11 mnd en nog 3 keer per nacht wakker. Niet mee voor voeding. Maar vieze luier of gewoon wakker....
 
Ik ben bij mijn dochter begonnen met rijstebloem toen ze 4 maanden was. 's Middags een papje met rijstebloem van 90 ml, wat ze met een lepel eet. Na het papje krijgt ze nog 90 ml melk. En 's avonds krijgt ze voor het laatste flesje een pap fles.
We doen het niet voor het doorslapen. Ze is een echte slaapkop, en wordt pas rond 9 uur wakker.
Met of zonder pap fles. Ze vind het gewoon lekker als de melk wat dikker is.
 
Terug
Bovenaan