Rijstenbloempap?

Ik ben vandaag na consultatiebureau geweest en ik kan gewoon om de 4 uur fles geven.En als hij 'snachts komt voor de fles gewoon aanbieden.Dat gaat er vanzelf wel af zei ze.Hij heeft gewoon wat meer tijd nodig en ene kind is er sneller mee dan een ander kind.
Ik probeer dit eerst even en dan kan ik altijd kijken of ik rijstebloempap doe.
Ja mijn zoon komt ook wel eens tussendoor voor een vieze luier en dat is ook wisselend per nacht.
Het is dus altijd spannend hoe de nacht verloopt.
Overdag heb ik de gordijnen gewoon open ook om in het ritme te krijgen wat dag en nacht is.
Als hij 'savonds rond 19:00 naar bed gaat moet ik hem meestal wakker maken voor de laatste flesvoeding.
Het komt wel goed maar gewoon geduld hebben en overlaten aan mijn zoon.
 
Welke pampers gebruik je? Mijn dochter werd 's nachts ook weleens wakker als ze een hele volle luier had of het koud had. Ik gebruikte de pampers van het kruidvat en ben toen overgestapt op de "echte" pampers en een slaapzakje. Misschien heb je hier iets aan. Succes!!
 
ik heb idd vanille rijstebloem gegeven, en af en toe
pyama papje. zodat ze verzadigd zou zijn voor t slapen gaan.

liefs, do
 
Hoi,

nou, fijn dat het nu zo goed gaat dan. En inderdaad is het soms even flink vermoeiend die nachten...maar ja, dat weet je en het hoort erbij. Vind hjet ook wel weer wat hebben!

Ik weet nog dat we bij mijn oudste zoon, bijna vier jaar geleden, met ongeveer 3 maanden wat schepjes pap door de avondfles deden. Dit ging prima bij hem. Hij sliep al wel door met 6 weken, (van 23.00 tot 06.30) maar deed het omdat hij wat hongerig was. Hij was nog geen vier maanden toen hij van 20.30 tot 07.00 sliep, dus een geweldig kind, haha. Mijn andere zoontje is nu 8 weken en slaapt niet door. Tegen 23.00 de laatste fles en dan tegen 04.00/ 04.30 weer. Wordt wel voor die tijd meestal 2 keer wakker maar dan wordt hij weer stil met zijn speentje in. En trouwens....mensen die roepen dat doorslapen al is als hij/zij 5 uur achter elkaar slaapt, hebben het niet helemaal goed. Doorslapen houd voor mij (en voor het consultatiebureau hier) in dat ze bijvoorbeeld 23.00 de fles krijgen en dan tegen 06.00 op z'n vroegst de volgende krijgen. Dus 7 uur slaap.
Maar goed, ook daar denkt iedereen anders over.

Ik kan je wel adviseren om de laatste fles te vullen met voeding voor hongerige baby's. Misschien dat het bij jouw kindje wel werkt. Ik doe het niet omdat ik mijn zoontje nog even zo alles wil laten doen zoals hij het nu voelt. Ik hoef ook pas weer in april te werken, dus laat hem nog even lekker zijn eigen tempo bepalen.
Succes ermee,

groetjes Mel
 
@ Afke ik gebruik de echte pampers maar afgelopen nacht is hij niet gekomen voor een vieze luier maar voeding en daarna doe ik een schone luier.Omdat hij ook wel eens tijdens de fles begint te poepen en dan kan ik weer beginnen dus ik wacht er altijd mee.
@mel ik wil ook graag dat mijn zoon het gaat bepalen ik moet 15 maart weer werken dus hij kan nog even.

Hij krijgt nu om 23;00 zijn laatste fles voor de nacht en dan kijk ik hoelaat hij komt.
En 'smorgens om 07:00 en 11:00 en dan 15:00 en dan 19:00 maar het ligt er net aan hoe laat hij komt hij krijgt nu weer om de 4 uur kijken hoe dat komende nacht gaat misschien is hij wat meer verzadigd dan om de 5 uur.
En ik kijk nog even aan en als hij over een tijdje nog niet helemaal trekt dan probeer ik rijstebloem
Op naar de nacht en we wachten weer af .
 
Hoi,
Mijn zoontje kreeg ook al met 3 maanden rijstebloem. Hij werd minstens 5x op een nacht wakker. Niet voor een fles (daar was ie met 7 weken al mee gestopt 's nachts) maar om te spelen. Das een paar x leuk maar daarna errug vermoeiend... Eerst voorzichtig een paar theelepels proberen daarna meer. Hij kon er goed tegen en sliep daardoor wat vaster. Hij wordt nog steeds regelmatig wakker 's nachts maar het gaat stukken beter! Hij had tot hij begon te eten altijd problemen met poepen maar de rijstebloem verergerde dit niet.
Nou succes meid!
 
Ik ben toch begonnen met rijstenbloempap kijken hoe hij erop reageerd.Ik heb het nu 2 avonden gegeven en hij nu 2 a 3 x op een nacht en hij krijgt dan nog de fles ook.Dus hij is nog niet verzadigd genoeg.
Ik ben er toch mee begonnen omdat ik merk dat mijn energie ook een beetje op raakt.
Probeer overdag nog wel een wat te pakken maar ja is toch anders.
Tot nu toe gaat het ook goed met zijn ontlasting die hou ik in de gaten!!!

Bedankt iedereen voor de reacties.
Het zal wel goed komen met mijn zoon,maar ja geduld is een schone zaak.

 
Terug
Bovenaan