Hoi,
Nora kwam met 35 weken en alles leek goed te gaan, ik had wel tijdens de zwangerschap veel pijn (achteraf galstenen) en ineens kwam de bevalling snel op gang: een stortbevalling. Ging goed, maar toen Nora geboren was had ze apgar van 8 en toen 9. Ik had een totaalruptuur dus moest naar de ok gehecht worden. Dat duurde drie uur, en toen kon ik terug naar Nora en manlief. Helaas is hij al die drie uur alleen geweest in een kamer met Nora. Er was nog geen kinderarts geweest. Vervolgens lag ik op de kraamkamer en kon ik haar net vasthouden toen alle ouders kwamen. Eindelijk kwam de kinderarts 'even' kijken en toen ging het snel want hij schrok zich kapot. Ze was helemaal blauw en het was niet goed. Gelijk werd ze uit mijn armen getrokken. In die drie uur had Nora dus zuurstoftekort gehad en een infectie erbovenop. Nou ja: om een erg lang verhaal kort te houden: alle toeters en bellen gingen aan, racen door het ziekenhuis naar de couveuse waar ze een aantal dagen heeft gelegen. Toen kreeg ik na de bevalling HELLP, zeldzaam maar mogelijk. Drie dagen erna, ik zwol op en was erg ziek. Bleek ook dat ik een alvleesklieronsteking had als gevolg van al die galstenen dus ik kreeg een galblaasoperatie enz enz. We lagen dus een poos in het ziekenhuis. Nora heeft geen scan gehad, eigenlijk weet ik niet waarom. We staan onder controle bij de kinderarts dus dat zal ik toch maar eens navragen. We zijn nu zo bezig geweest met doorgaan met Nora, en haar broertje die er niets van snapt.
In ieder geval: nu is Nora vaak heel moeilijk en ziekelijk, alle virussen pakt ze op en is altijd wit. Soms zitten er goede dagen bij, maar het houdt niet over. Hopelijk valt het op de lange duur mee met haar. In ieder geval gaat het motorisch heel goed, ze kruipt en trekt zich op en is beresterk. Daar zijn we al blij mee.
Maar jullie hebben ook allemaal een rotstart zeg! Ik vind het moeilijk om het erover te hebben merk ik. Het is al 10 maanden geleden maar nu lijkt het 'gisteren'.
Rimke, succes met werken vandaag.
Groetjes, Jessica