@ Rimke S

nou daar komt onze apgar schore schrik niet: 0-6-8 is drie keer gedaan ze noemde het al levensloos ter wereld gek he. mees heeft bijna twee weken in het ziekenhuis gelegen was heel erg ziek en alles had een klap gehad de niertjes werkte eerst ook niet toen was dat goed en dan krijg je te hoeren er is iets niet goed dus ik dacht meteen aan niet lopen niet praten enz dat was echt heel erg. en ja dan ga je als moeder alleen na huis na een week en gelukkig na een par dage het ber dat de mri scan goed was pffff. en dan een week later eindelijk je mannetje mee naar huis.

groetjes

Goedemorgen (ja, ik moet werken................zucht,, hoop dat heel arnhem binnen blijft vandaag.............ik werk op de spoedeisende hulp.......)!

Maudy had een apgarscore van 5-7-8........................was bleek, slap en had intrekkingen en ademde niet tot nauwelijks.Is meteen met de kap bijbeademd........en in de couveuse gelegd. Ze had een bloedsuiker van 1,5.
Verbazingwekkend genoeg, sterk grietje, mocht ze na 5 uur uit de couveuse en met mij mee naar de kraamafdeling.
Ik heb haar de eerste 4 uur niet gezien, ze werd weg gegrisd uit mijn armen.............ben me kapot geschrokken en dat is 4 uur lang zo gebleven omdat ik niet wist hoe het met haar ging.
Mijn man heb ik met haar mee gestuurd...............en niemand is me komen vertellen hoe het met ze ging. Ik onderging in die 4 uur een gezellige hechtsessie..........

Ik voel me wel beter maar psychisch vaak nog niet zo, met maudy daarentegen lijkt het erg goed te gaan, maar over de lange termijn kunnen ze helaas niets zeggen.

Mees heeft echt een kut start gehad he..............ik wist het wel maar schrik toch elke keer als je het verteld..........

Ik moet nu echt vliegen........

Fijne dag!!!

hey

nou rimke ik hoop voor je dat je vandaag een rustig dagje hebt, mees heeft indd een kloten start gehad en dat houd ook mij nog steeds bezig ik vindt het heel vervelend mischien gek maar dat ik hem gewoon niet meteen heb mogen vasthouden hij vloog er als het ware uit en weg was hij en dat stukje heb ik gewoon heel erg gemist je krijgt een kleine en weg is hij ja ik zag hem wel heb alles gezien het reanimeren en zo.
Jammer is dat ik heb dan ook geen mooie begin foto's klinkt raar maar hij lijkt net dood op de foto's maar heb ze wel ingeplakt want ja het is wel de werkelijkheid.
Maar goed jij hebt ook een vervelende moeilijke start gehad, echt naar is het he, ik vind het heel fijn om er zo met iemand over te praten want bij mensen bij wie het goed gaat die hebben er gewoon geen idee over ja klinkt rot voor anderen maar....
Soms heb ik ook wel eens zoiets van als mensen iets zeggen over hun eigen bevalling van dat en dat viel tegen dan dnek ik altijd ja maar het is wel goed geboren en je mocht het meteen vasthouden man zeur dan niet heb jij dat ook wel eens?

sorry voor de anderen.

Maar heeft maudy ook zuurstoftekort gehad? en heeft ze dan geen scan gehad?

fijne dag nog als je klaar bent met werken. groetjes

Hi!

Nou Mees heeft idd een vreselijke start gehad zeg! Bij Sophia wist ik tijdens de bevalling al dat het slecht met haar ging daarom is 'er uit gerukt' en idd ook bij mij weggehaald, dat was in een andere ruimte maar ik zag achteraf op foto's dat ze met een zuurstof masker beademd is. Daarna werd ze in de couveuse gelegd, en is ze met papa naar de baby afdeling vertrokken. Ik hoorde ook uren niks, nieman dkwam bij mij kijken iedereen bleef bij haar en ik werd idd gehecht, ik wilde zsm naar haar toe maar ik moest 'rusten'!!! Alsof dat lukt!!!!

Toe ik haar terug zag lag ze aan snoeren en draden en een infuus maar Godzijdank is alles goed afgelopen, ze heeft een echo gehad, geen scan.

xxx

Hoi,

Nora kwam met 35 weken en alles leek goed te gaan, ik had wel tijdens de zwangerschap veel pijn (achteraf galstenen) en ineens kwam de bevalling snel op gang: een stortbevalling. Ging goed, maar toen Nora geboren was had ze apgar van 8 en toen 9. Ik had een totaalruptuur dus moest naar de ok gehecht worden. Dat duurde drie uur, en toen kon ik terug naar Nora en manlief. Helaas is hij al die drie uur alleen geweest in een kamer met Nora. Er was nog geen kinderarts geweest. Vervolgens lag ik op de kraamkamer en kon ik haar net vasthouden toen alle ouders kwamen. Eindelijk kwam de kinderarts 'even' kijken en toen ging het snel want hij schrok zich kapot. Ze was helemaal blauw en het was niet goed. Gelijk werd ze uit mijn armen getrokken. In die drie uur had Nora dus zuurstoftekort gehad en een infectie erbovenop. Nou ja: om een erg lang verhaal kort te houden: alle toeters en bellen gingen aan, racen door het ziekenhuis naar de couveuse waar ze een aantal dagen heeft gelegen. Toen kreeg ik na de bevalling HELLP, zeldzaam maar mogelijk. Drie dagen erna, ik zwol op en was erg ziek. Bleek ook dat ik een alvleesklieronsteking had als gevolg van al die galstenen dus ik kreeg een galblaasoperatie enz enz. We lagen dus een poos in het ziekenhuis. Nora heeft geen scan gehad, eigenlijk weet ik niet waarom. We staan onder controle bij de kinderarts dus dat zal ik toch maar eens navragen. We zijn nu zo bezig geweest met doorgaan met Nora, en haar broertje die er niets van snapt.

In ieder geval: nu is Nora vaak heel moeilijk en ziekelijk, alle virussen  pakt ze op en is altijd wit. Soms zitten er goede dagen bij, maar het houdt niet over. Hopelijk valt het op de lange duur mee met haar. In ieder geval gaat het motorisch heel goed, ze kruipt en trekt zich op en is beresterk. Daar zijn we al blij mee.

Maar jullie hebben ook allemaal een rotstart zeg! Ik vind het moeilijk om het erover te hebben merk ik. Het is al 10 maanden geleden maar nu lijkt het 'gisteren'.

Rimke, succes met werken vandaag.

Groetjes, Jessica

@marinha mees heeft ook eerst een echo gehad en die was ook goed dan bekijken ze het schedeltje en zo geloof ik dus wij dachten ook van mooi dat is allemaal goed de niertjes komen op gang pfff gelukkig het valt allemaal mee en dan krijg je ineens het ber dat de scan niet goed is nou dan valt je leven echt even in duigen je haalt de gekste dingen in je hoofd van wat zal hij hebben want dat konden ze niet duidelijk zien want diegene die het gedaan had had gee ervaring met kleintjes dus zouden we nog een mri krijgen en dat zou naar zwolle gestuurd worden daar weten ze meer.
Open een gegeven moment legde we ons erbij neer zo van het is ons kindje we houden er heel veel van en ja ons leven zou moeilijker worden als hij wat heeft maar daarom blijft het wel ons kind, en toen gelukkig de uitslag na een week van de mri en dat was goed pffffffff

groetjes.

Jessica wat erg ook, dat ze pas na drie uur kwamen kijken! Wij moesten nog twee keer op controle komne bij de kinderarts en er is later nog een echo gemaakt omdat Sophia een dimpeltje heeft (dat is dat de ruggengraat niet helemaal is dichtgegroeid). Maar dat was ook allemaal goed. Ik vond het trouwens ook niet leuk dat ik achteraf te horen kreeg dat ze een echo hadden gemaakt, ik had er graag bij willen zijn, maar ja.
Toen we thuis waren heb ik haar op mn buik gelegd om het 'overnieuw' te doen, en toen heb ik vreselijk gehuild, dat luchtte wel op, maar ik heb het er ook nog moeilijk mee. Vooral dat ik haar moest achterlaten. Maar nu gaat alles prima, carpe diem ;)

Wat een nare verhalen allemaal! Maar tegelijkertijd natuurlijk een rijkdom dat alle kinderen levend ter wereld zijn gekomen!
Even een hart onder de riem wat betreft apgarscores: Mijn man is zelf ook met een hele lage score geboren. En daar is niks meer van te merken! Het kan dus een hele goed afloop hebben.

Terug
Bovenaan