Mijn dochter is 14 weken en een vast ritme heb ik ook niet, dat lukt ook niet omdat ik nog een peuter in huis heb. Ik vind het niet belangrijk om op vaste tijden te voeden, ik kijk hoe laat ze s nachts voor een voeding komt en daar pas ik de tijden overdag op aan.
Na de eerste fles s ochtends (meestal rond 6.30) leg ik haar altijd terug in bed en dan slaapt ze nog een uurtje. Ik geef de fles ongeveer elke 3 uur. Maar niet eerder dan 2.5 uur na de vorige voeding, eerder kan ze nog geen honger hebben. Soms slaapt ze lekker en zit er 4 uur tussen, vind ik ook prima. Ik maak haar nooit wakker voor een voeding.
Tussen alle voedingen door moet ze even slapen. Ze is 1.5 uur wakker tussen de voedingen (soms 2 uur, maar ze is al een stuk ouder dan jouw kindje) Dan merk ik dat ze gaat mopperen en gaat ze naar bed of ze slaapt in de box of in het babynestje. Het duurt soms echt wel even voor ze slaapt hoor, het is niet wegleggen en gelijk slapen. Soms lukt het echt niet en valt ze op de arm in slaap en dan leg ik haar over in dr bed. Slaapjes zijn vaak 30-45 minuten, een enkele keer 1.5 uur ofzo.
Dus ook weinig vast ritme hier, maar ik laat wel een minimale tijd tussen de voedingen en ze moet echt even slapen tussen de voedingen door. Dit werkt voor ons het beste zo. Mijn oudste dochter probeerde ik destijds in een strak ritme te krijgen met vaste tijden voeden en slapen, maar dat werkte echt niet voor ons allebei. Nu een wat losser ritme en dit gaat goed.
Hopelijk heb je er wat aan!