Ritme

ha mama's,

Ik was benieuwd wat voor ritme jullie hebben met de kids.
Hoe laat krijgen ze ongeveer de voedingen, hoe lang zijn de slaapjes en hoe lang wordt er "gespeeld".

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Hoi,

Diederik (7 weken) drinkt 6 keer op een dag, van 's morgens vroeg, afhankelijk van hoe laat hij komt, tot 's avonds een uur of elf. Tussen de voedingen zit dus 3,5 - 4 uur. Eigenlijk hou ik altijd het volgende patroon aan:
wakker worden - schone broek - fles - bij papa of mama zitten en knuffelen - even zelf 'spelen' in de box en bij de eerste tekenen van moeheid weer zijn bedje in. Ik merk dat hij enorm goed gedijt bij dat ritme. Voorspelbare regelmaat zeg maar!

Groetjes Blossom

Hey,

Floor is nu 10 weken, en heeft ongeveer hetzelfde ritme als Diederik.
wakker worden - schone broek - fles - knuffelen - spelen - slapen bij tekenen van vermoeidheid.
Ook zij krijgt om de 3 a 4 uur eten, afhankelijk van wanneer ze komt. 's avonds zit er nog wel eens 2 uur tussen.
's avonds tussen 10 en 11 krijgt ze haar laatste fles en komt dan 's ochtends vaak tussen 7 en 8.

Liefs,

T

Rick en Tom zijn 9 weken. En ze drinken om 6.00 / 9.30/ 13.30/ 16.30/22.00 Verder is het ook schone broek- bv-knuffelen- in box spelen- naar bed.

Ze zijn bij elke voeding ongeveer allebei een uur wakker.

groetjes

hier ook al een hele periode een vast schema maar ja dat moet wel met 3kids waarvan er 2 naar school moeten.
7.00 fles,vaak valt hij om 7.45 weer in slaap in de kinderwagen.
dan wandelen we naar school en daarna naar de winkel.
hij slaapt dan vaak door tot 10.45, dan maak ik hem wakker voor zn fles.
(kids moeten om 11.30 uit school gehaald worden en anders red ik het niet)
dus om 11.25 weer in de kinderwagen, weer slaapt hij dan vaak.
om 13.00 als we thuis zijn van de kids weer weg brengen.
ik laat hem lekker liggen in zn kinderwagen, en als hij wakker is of de kids vrij zijn gata hij zn bedje in.
om 14.30 maak ik m dan weer wakker voor zn fles.
15.00 kids halen.
(pfffffff begint saai te worden he hahahahahah)
als hij tussen door wakker is dan knuffelen we erop los hahahahahahaha.
maar ik laat m ook vaak spelen in de box.
om 19.00 krijgt hij dan zn flesje weer en gaat zn bed in.
om 23.00 maken we hem wakker en om 7.00 meld hij zich zelf weer

Hey,
ook maar even mijn ritme beschrijven, aangezien ik dit topic heb geplaatst. Ik vroeg me namelijk af of wij wel een goed ritme hebben. Maar als ik dit zo lees dan doet iedereen het wel ongeveer hetzelfde.

Als Julia wakker wordt krijgt ze haar voeding. Ik geef 2 keer per dag een flesje kunstvoeding en 3 á 4 keer bv. Dit laatste is afhankelijk van hoelaat ze wakker wordt 's ochtends. Dit is meestal tussen 5 en 7.30.
Als ze rond 5 uur wakker wordt, dan krijgt ze bv en gaat ze meteen haar bedje weer in.
Ongeveer 3 uur later wordt ze wakker, dan krijgt ze weer bv en dan gaan we lekker knuffelen en dan in bad of wassen.
Daarna mag ze in de box spelen en als ze moe wordt gaat ze weer naar bed.
Als ze rond 7 uur wakker wordt, dan krijgt ze bv en doen we meteen het bad/wasritueel er achteraan. En dan box en weer slapen.

De rest van de dag is dan voeden-knuffelen-schone luier-spelen in de box-slapen.
Ze slaapt dus nog tussen alle voedingen en is na elke voeding een uur tot 5 kwartier wakker.

Tot gisteren sliep ze in een wiegje in de woonkamer,. Dit vond ze erg prettig, dan hoorde ze vertrouwde geluiden. maar het is inmiddels een hele nieuwsgierige meid geworden die niet meer wil slapen, want het is te leuk in de woonkamer.
Dus vanaf vandaag slaapt ze ook overdag in ahar eigen kamertje. Ze was vanochtend even in paniek, maar al snel sliep ze heerlijk.

Liefs Maartje

hallo,

Zoë komt s'morgens de eerste keer om 7.00 uur krijgt ze een schone broek ,fles en dan even wakker en dan weer naar bed. 11.00 uur schone broek, fles en dan badderen en weer naar bed. tot 15.00 uur. daarna gaan we vaak even boodscappen halen en met de hond wandelen. meestal slaapt ze dan wel weer en mag ze in de box verder slapen.
om 19.00 uur weer een fles door papa dit keer en vanaf dan is ze onrustig tot een uur of 21.00 en dan gaat ze slapen tot 23.00 voor de laatste fles.

ik merkte dat Zoë opeens zelf het ritme aangaf en daar echt versteld van stond.
dit werkt nu dus super zou alleen de avond nog anders zien maarja zo is het nu eenmaal hebben al van alles geprobeerd. dan maar zo. en ze huilt ook niet maar ze is wat jengeligger gaat wel weer over.

hebben er meer kinderen een orustige periode op de dag?
en wat doen jullie dan?

groetjes Dango

hey dango,
ja heel herkenbaar die onrustige periode...
het gaat over!
bijna alle kinderen hebben zo hun uur/uurtjes dat ze onrustig zijn.
wat ik doe (deed want hier geen last meer van) is vooral lekker HEEL VEEL knuffelen en m lekker dichtbij me houden.
hij heeft 9 mnd in mn buik gezeten en moet het nu ineens allemaal alleen doen.
ik snap goed dat de kleintjes dat nog niet 24 uur per dag kunnen.
vaak is het ook zo dat het idd rond die tijden zijn want waarschijnlijk ben je in je zwangerschap rond die tijden ook lekker op de bank gaan liggen en bewoog zoe ook veel?

ik zou zeggen: neem dr lekker bij je en lekker knuffelen en kroelen....dat heeft ze waarschijnlijk gewoon nog nodig

Terug
Bovenaan