Ritme

hey dango,
pff net een heel verhaal getypt krijg ik een foutmelding.
dus even in t kort hahahaha:

Bjorn heeft dat ook gehad en mn andere 2 ook.
ze hebben natuurlijk 9mnd in je buik gezeten en staan er nu "alleen" voor.
wat ik deed (want nu slaapt hij lekker) is lekker veel knuffelen en kroelen op dat moment.
ik hield m ook altijd dichtbij me in de buurt en dan vond hij het prima!

waarschijnlijk heb jij in je zwangerschap die uurtjes ook altijd grelaxt? en wa zoe altijd aan het trappelen? dat ritme zit er een beetje in dan he...

dus ik zou zeggen: lekker knuffelen en genieten van je meisje, ze heeft je dan gewoon nodig.....

Hier nog niet iedere dag hetzelfde hoor maar gaat ongeveer zo:tussen 3 en 5 nog een nachtvoeding.als hij vroeg is geweest rond 7 uur weer een voeding.anders rond 9 uur weer een voeding.dan opstaan spelen,knuffelen in bad of wassen.na ongeveer 1 uurtje wakker weer naar bed.dan weer 3 a 4 uurtjes slapen.weer drinken bij mama.soms weer even slapen soms weer even een uur of 2 uurtjes wakker.dan is knuffelen en spelen.s avonds veel wakker.Kyandro komt s avonds vaak moeilijk in slaap.als hij zn speentje kwijt is word hij onrustig en zo blijft dat duren.lopen soms wel 10 keer naar boven.soms nemen we hem dan maar naar beneden heeft ie gewoon nog even behoefte aan ons.meestal gaat hij rond een uurtje of 22 pas goed slapen.dus ken die onrustige periodes wel..gaat wel over hoor,en tja in mn buik was Kyandro s avonds ook altijd erg druk...dus zet zich gewoon lekker voort.hij drinkt ook rond 22 uur zijn laatste voeding
liefs jootje

Hier steady ritme:

6.30 1e fles
10.00 2e fles
14.00 3e fles
18.00 4e fles
22.00 5e fles

meestal slaapt Stan door, en dan gaat ie naar de eerste fles nog ff naar bedje.

luier-fles-knuffelen/spelen/slapen

xx

Ik ben een oktober mama maar toch wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.... onze dochter is bijna 6 weken, maar valt iedere keer in slaap tijdens de fles. Hoe was dat bij jullie en wanneer veranderde dit langzaam? Begrijp ik goed dat veel baby's zo ongeveer een uurtje wakker zijn rond een voeding?

Groet, Esther

hey esther,

herkenbaar probleem. Julia viel ook altijd in slaap na de voeding, maar werd daarna weer heel snel wakker.
Dus daarom verschoon ik haar altijd na het voeden. Dan wordt ze weer wakker en gaat dan in de box spelen. Tussen de voedingen is ze een uur tot 5 kwartier wakker.
En ik merk dat ze steeds langer wakker is tussen de voedingen. Als ik haar te snel op bed leg, dan gaat ze mooi niet slapen. Dus goed kijken naar de signalen die aangeven dat ze moe is.

Liefs Maartje

Hey Maartje,

Bedankt voor je reactie. Die signalen vind ik nog best lastig :); ons meisje is inmiddels bijna 6 weken, maar merk dat ik nog wel een beetje aan het zoeken ben, zeker nu het cb heeft aangeraden om voorlopig even de fles te geven op verzoek. Twijfel dus nog wel eens of ze echt honger heeft enzo ... gapen en zo voor het slapen is wel duidelijk.

Groet, Esther

Hey Esther,

Stan is nooit maar een uurtje wakker geweest met voedingen. het ligt er net aan.

Na de eerste fles ron half 7 's morgens slaapt hij tot de volgende fles, daarna is hij zeker 2 uurtjes aan een stuk wakker, en daarna valt hij tot de volgende fles half half in slaap. Na die fles slaapt hij de hele middag en dan ga ik hem wakker maken. Hij krijgt weer flesje en is dan ook weer zeker 2 uurtjes wakker, en dan hetzelfde liedje als het ;s morgens, na die twee uurtjes half half slaapje, weer fles en slaapt dan de hele nacht. Hij is al met al dus zo'n 6 tot 7 uur wakker op een dag.

Stan valt ook wel eens in slaap tijdens de fles. Ik zet hem dan ff rechtop of ga wat harder tegen hem praten.

veel succes

Terug
Bovenaan