Roken 2

Hoi allemaal,
Ik weet dat roken ongelovelijk slecht is voor je babytje, maar ik rook nu twee sigaretjes op een dag omdat ik zo wat minder hoef overtegeven (ik hield nix (echt nix!!) binnen) Er worden toch ook baby's geboren die al junk zijn? En vroeger rookte toch ook iedereen. Allemaal excuses dat weet ik maar geef ajb geen gemene reacties, daar word ik zo ongelukkig van en word ik niet mee geholpen. Klopt het dat appels veel schadelijke stoffen weer een beetje reinigen? Ik ben erg ongerust en zou graag wat informatie willen hebben ajb en geen meningen. Ik weet bijna nix ben 19, de dokter zegt dat ik over een paar maanden maar weer terug moet komen. ben nu 7 weken! Ik ben heel bang. Help me alstjeblieft!!
Groetjes van Cleo
 
Toen ik zwanger werd rookte ik ook. Ook ik wist dat ik erg verkeerd bezig was en maakte me erg zorgen net als jij. Ik ben na een paar weken gestopt. Ik rookte ook nog maar 2 sigaretjes, maar voelde me daarover zo schuldig dat ik eigenlijk me net zo rot voelde als dat ik niet rookte en de nicotine miste. Ik ben nu 2,5 maand gestopt en het is eigenlijk niet eens zo moeilijk. Ik denk telkens maar; mijn kind kan me niet verwijten dat ik niet mijn best heb gedaan.

Probeer te stoppen. Nu ben je ongerust, net als ik was. Rook je niet meer, dan voel je je ook rot, maar echt, dat gaat over.
 
Misschien kun je van die nicotinepleisters nemen? Ik vind het trouwens maar raar dat je dokter zegt dat je over een paar maanden maar moet terug komen! Als je meer wil weten over je zwangerschap, kun je het boek 'Zwanger en zo'aanschaffen. de bieb heeft ook heel veel informatieboeken.
 
Ga naar de dokter en haal wat voor de misselijkheid (medicijnen genoeg die je mag hebben) Stop met roken!!!! Ik ben zwanger van een tweeling. Mijn eerste kindje is na 39 weken zwangerschap overleden. Ik werk bij een instantie die kinderen en ouders begeleid die een verstandelijke beperking hebben. Hoe vaak ik niet ouders tref die gerookt hebben gedurende de zwangerschap. Het kindje is meestal kleiner van geboortegewicht waardoor de kans op complicaties toeneemt!
Ik heb zelf trouwens ook gerookt (niet tijdens de zwangerschap. Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, maar doe het! Als er iets met je kindje is, dan neem je dat misschien je hele leven kwalijk.
 
Waar moeten we je mee helpen cleo? Hoop je dat anderen je van je schuldgevoel af kunnen helpen? Dat zal niet gaan denk ik. Niemand zal echt vergoeilijkende woorde spreken voor het feit dat je rookt tijdens de zwangerschap. Dat is gewoon slecht, hoe je het ook wend of keert. En appels eten, komop, heb je ook gehoord dat longkanker patienten met appels genezen werden?
Het is jammer dat je niet kan stoppen, en de consequenties zul je daar zelf voor moeten nemen: een te vroeg geboren kindje met waarschijnlijk een groeiachterstand en beschadigde longetjes.
Helaas. Je hoeft je hier niet te verantwoorden hoor, dat zul je zelf later aan je kind moeten doen.

Ik kan je verder geen informatie geven om je gerust te stellen, die is er gewoon weg niet. Als het je kalmeert om te weten dat er met jou inderdaad nog heel veel andere vrouwen zijn die doorroken tijdens de zwangerschap, na ja, doe daar dan je voordeel mee.
Ik hoop dat je als je je wat beter voelt, na 12 weken is dat vaak, de kracht kan opbrengen om ook die laatste 2 peuken te laten liggen. Probeert tot die tijd maar een beetje te ontspannen en je niet helemaal gek te stressen. Dat heeft totaal geen zin.
Succes ermee!
 
hoi,
verloskundigen kunnen aan de placenta bij de geboorte zien of je hebt gerookt of niet. Alle nicotine blijft namelijk daar achter met als gevolg dat je kindje minder voeding krijgt.Dat is wel iets om je zorgen over te maken.
Je kindje is volledig afhankelijk van jou, en heeft geen keus bij wat het binnen krijgt, ik zou zeggen : meid stop er alb vandaag nog mee, want het is echt slecht! ps(goed voornemen voor het nieuwe jaar!?) succes
 
Hoi

Toen ik er achter kwam dat ik zw was ben nu inmiddels 4 maanden geleden bevallen, ben ik gelijk gestopt met roken. ik kan je vertellen dat ik tegen de muur ben gevlogen dat ik helemaal in de stress zat en echt in een hel leefde, echt zooooo erg was het. maar weet je, na 2 weken was dit over wat was ik trots op mezelf en ben het overigens nog steeds. Wat is nou 2 weken stress en echt klote voelen of 9 maanden stress door schuldgevoel naar je baby. ik kan het dus jij kan het ook.

geloof me na een paar weken voel je je goed zonder sigaret geen stress en geen schuldgevoel meer.
En wat betreft de appel is onzin.
succes
 
Er zijn zoveel mensen die graag zwanger willen worden maar waarbij het niet lukt. Denk daar eens aan!Wat maken die peuken dan nou toch uit, laat ze liggen! Doe het voor je kindje, want als je toch zo moeder moet worden...Ik vind je maar een muts!! Sorry hoor! denk eens niet alleen aan jezelf!
 
Terug
Bovenaan