Roken 2

hoi cleo

ik wil ff zeggen dat je moet doen wat je zel wil en waar jij je eigen het lekkers bij voelt.
als het niet lukt om testoppen met roken dan lukt het niet zolang het kindje maar goed groeit. en laat je vooral niks door anderen zeggen luister alleen naar je zelf.

Doe ik namelijk ook. ben op dit moment ook zwanger 23 weken en rook ook gewoon.wil wel graag minderen maar dat lukt niet vooral omdat ik heel veel thuis zit en dus eigenlijk niks in handen heb om minder tegaan roken. mn verloskundige zegt iedere keer als ik op controle moet dat de kleine goed is gegroeit en lekker druk is in mn buik dus ik maak me geen zorgen. ik zorg er natuurlijk wel voor dat ik niet meer ga roken. dat is het enige wat mij bezig houd niet meer gaan roken. en daar ben ik trots op dat dat nog niet is gebeurdt.

groetjes en veel succes in je verdere zwangerschap en hopen natuurlijk het de kleine ook zo goed groeit en beweegt als de mijne
 
Hoi Cleo,

Wat goed van je meid, dat je nu nog maar op twee sigaretten zit. De misselijkheid verdwijnt meestal rond je 12 week, dus nog even doorzetten, en dan gaat het warschijnlijk wel weer wat beter met je. Misschien kun je dan ook wel stoppen met die twee peuken, misschien ook niet.

Met je huisarts heb je tijdens je zwnagerschap niet zoveel te maken, maar je kunt nu wel een verloskundige bellen. Je eerste afspraak duurt dan nog wel even, maar ze kunnen wel een heleboel informatie geven.

Ook moet je je ziektekostenverzekering bellen in verband met de aanvraag en vergoeding van kraamzorg.


Veel succes,
Michelle.
 
Iet,
Ik wil je even bedanken voor je reactie naar Cleo. Ik ben 12 weken zwanger en rook 4 sigaretjes per dag en inderdaad, als je altijd thuis zit te niksen, dan KUN je ze NODIG hebben. Mijn verloskundige zei precies hetzelfde. Maar kijk inderdaad uit, want vier kunnen er zo weer tien worden...
Ik wordt ook goed in de gaten gehouden en zo ook de groei van de kleine. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook gerookt en ik kreeg een prachtige 7-ponder!
Ik praat het roken tijdens de zwangerschap NIET goed, maar er moet ook rekening gehouden worden met de persoon die zwanger is. Het ongeboren kind heeft ZEER ZEKER niks aan een gefrustreerde moeder...

Cleo, maak je eigen keuzes en laat je aub niet op je kop zitten door mensen die DENKEN dat ze iets weten...
 
Terug
Bovenaan