Roken bij de baby

Hoi,
Persoonlijk vind ik roken gewoon heel smerig.
Ik werk in de kinderopvang, en er komen vaak genoeg kindjes bij ons, die naar rook ruiken, of zelfs de schone reserve kleertjes ruiken al naar rook.Als je zelf rookt ruik je dat ws niet eens!
Dat vind ik zelf heel vies.
Ik heb nooit gerookt, en mijn vriend ook niet.
Op verjaardagen word er ook niet gerookt.
Kennen weinig mensen die roken.
Zowiezo word er in ons huis niet gerookt, ook niet door anderen.
Ik vind mn de geur echt vies.
Wat andere gassen etc aan gaat, daar kun je als ouder nu eenmaal weinig aan doen..binnen houden lijkt me geen optie.
En als je zelf geen auto rijd oid, dan zijn er nog miljoenen die het wel doen, dus dat zal niet helpen.
Ik denk dat je kindje op zoveel gebieden nog in aanraking komt met mensen en dingen die je liever niet zou willen, maar waar je nu eenmaal weinig in te zeggen hebt.
Roken is iets waar ik nu nog wel om heen kan!
Als er mensen zijn die wel roken, of vinden dat er bij hun kindje gerookt mag worden..ook goed toch?
Ik heb er zo mijn mening over.
Groetjes R

quote: mamatoriuk reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2007 16:28:39'));

quote: nika1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-10-2007 15:39:51'));

hallo

tot welke leeftijd willen jullie de kinderen beschermen???
Totdat ze oud en wijs genoeg zijn om zelf een beslissing hierover te nemen. Mijn kinderen kunnen zelf niet aangeven dat ze de rook vervelend vinden dus doen wij dat.
jullie gaan dan dus ook niet naar buiten ????
Ik woon aan de rand van een buitenwijk op een paar minuten van de koeien enzo.
hier barst het van de uitlaatgassen en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Ik zet mijn kind toch niet achter een auto waarvan de motor draait? Er komt hier weinig verkeer en daarom zijn er ook weinig uitlaatgassen. Gelukkig kunnen die buiten wegwaaien maar rook kan dat niet binnen. Van meeroken is bekend dat het de kans op wiegendood vergroot. Ik wil gewoon het beste voor mijn kinderen en vind deze reactie van jou dan ook erg kortzichtig!!!!

Marloes

groetjes

uitlaatgassen zijn onvermijdelijk (in de stad in elk geval, hier geen last van alleen poepgassen hier haha) roken kan je gewoon niet doen en is dus te vermijden GROOT VERSCHIL! Ik heb zelf jarenlang gerookt maar jaren voordat ik zwanger uberhaupt WILDE worden gestopt met roken om het goede voorbeeld te geven aan onze kinderen maar ook voor mijn en hun gezondheid. Het is dus onzin dat het hetzelfde is als uitlaatgassen want daar kies je niet bewust voor en roken wel.

tot welke leeftijd willen jullie de kinderen beschermen???
Totdat ze oud en wijs genoeg zijn om zelf een beslissing hierover te nemen. Mijn kinderen kunnen zelf niet aangeven dat ze de rook vervelend vinden dus doen wij dat.

Ja je moet ergens een grens trekken of mogen ze van een peukie opsteken als ze 4 zijn? Als ze in de puberteit komen gaan ze helaas zelf het slechte pad op maar je kan in elk geval het proberen (dat is toch wel de moeite waard)

Naast het bovenstaande stink je inderdaad vreselijk als je rookt als doe je het buiten (gelukkig voor jezelf ruik je het niet) maar als een baby in de rooklucht heeft gezeten JAKKIE.

Bij ons in het dus OOK mijn schoonmoeder want iedereen bij ons rookt niet waar de kleine is en zelfs bij mijn ouders thuis roken ze nog maar in 1 kamer zodat ik hem altijd mee kan   nemen en geen oude rook rondhangt (ERG NETJES!)

Ik vind het alleen bij mijn schoonmoeder een probleem omdat ik dus toch al haar niet zo goed ken enzo en had het er vorige keer met mijn vriend niet over gehad, nu dus wel en zitten we op een lijn gelukkig. We zijn er nog maar een keer geweest dus dat scheelt volgende keer komt ze bij ons en ja daar word zoiezo niet gerookt.

Vond het een beetje rare beredenering dat van die uitlaatgassen duidelijk komt dat van iemand die zichzelf wil verdedigen omdat ze WEL rookt waar de kleine bij is (of het niet erg vind dat iemand anders haar baby vergast)??

Altijd een discussiepunt dat roken.
Ik heb vroeger ook een beetje gerookt, heel weinig. Tot ik echt besefte hoe slecht het is, dat krijg je als er veel rokende mensen om je heen achter elkaar overlijden. En dan ook duidelijk word dat het ook echt door het roken kwam.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik echt mijn best gedaan om rokende mensen uit de weg te gaan. In een restaurant hebben ze meestal wel een niet rokers ruimte, gewoon even reserveren en je zit niet in de rook. Als er iemand naast mij ging roken liep ik weg, dan hoef je ook die discussie niet aan te gaan. Die mensen geloven er toch heilig in dat roken bij een zwangere vrouw geen kwaad kan.

Maar roken bij een baby is nog veel slechter dan roken bij een zwangere vrouw! De longen van zo'n klein mensje kunnen dat gewoon nog niet verdragen. Ik zelf krijg al zere ogen en begin te hoesten als er gerookt word. Moet je nagaan bij zo'n kleine.Ik ben dan ook echt fel tegen het roken waar mijn kleine bij is. Het is heel simpel waar gerookt word is hij niet. En als we ergens heen moeten waar gerookt word, gaat de kleine niet mee.  

En mijn zoontje kan zelf nog niet zeggen wat hij ervan vind. En zo lang hij dat niet kan aangeven doe ik wat mij het beste lijkt voor hem.

Ik kan me voorstellen dat mensen die roken hier anders over denken en daarom moet iedereen lekker doen wat je zelf fijn vind. En elkaar daar vrij in laten.

Groeten Wendy.

Terug
Bovenaan