Roken en zwanger zijn...onbegrijpelijk

Pffff ik moest vanmorgen naar het ziekenhuis voor een echo. Terwijl ik zat te wachten hadden 2 vrouwen het over roken en zwanger zijn. Ze waren beide volgens mij rond de 8 maanden zwanger en ze hadden het er met elkaar over dat ze niet begrepen dat iedereen zich daar zo druk overmaakte. Blijkbaar hadden ze beide al een gezond kindje op de wereld gezet (ondanks t roken)...want 1 vrouw zei "tja mn dochter was ook klein maar wat maakt dat nu uit..ze groeien toch wel. Ik wordt daar zo boos en verdrietig om. Ik heb me echt in moeten houden om niks te zeggen maar het deed zoveel pijn. Ik ben mn zoon verloren aan een zware hartafwijking terwijl ik alles deed volgens het boekje en dan zijn er van die idioten die een sigaretje belangrijker vinden dan de gezondheid van hun kind.
 
Ongelofelijk!
Wat kunnen mensen toch stom zijn.
Als er iets een goede reden is om te stoppen met roken dan is het toch wel de gezondheid van je (ongeboren) kind.
Ik vind het al erg als mensen roken in het bijzijn van hun kind. Als ik ze ken dan zeg ik er wat van.
Als mensen roken in de buurt van mijn kind dan zeg ik er ook wat van.
Maar zwanger zijn en roken? Nee daar kan ik echt met mijn pet niet bij.
 
hoi dames,

ik snap het ook niet.
alhoewel ik weleens in de rokersruimte heb gezeten terwijl ik zwanger was, dus ja helemaal onschuldig ben ik ook.
een collega rookt (wel minder) nu ze zwanger is, maar ze heeft al 1 gezond kind op de wereld gezet, dus ze maakt zich er niet zo druk om.
blijkbaar moeten mensen eerst ernstig overkomen om te beseffen wat ze doen.

*triets maar waar
 
Er zijn helaas nog meer van zulke onnadenkende moeders, ze bestaan helaas

ik vind het ook erg om bij een sieradenwinkel moeders tegen te komen die oorbellen uitzoeken voor hun amper 3 maand oude baby!

ik heb tattoo's en oorbellen is leuk maar toch niet bij een klein kindje???
 
Begrijpelijk!

Ik ben gestopt met roken op het moment dat ik wist dat ik zwanger was (wilde eigenlijk 3 maanden van te voren als stoppen, maar het was de eerst4e keer al raak). Heb wel nog twee sigaretjes gerookt.... Maja... ben bijna 25 weken zwanger... en twee sigaretjes valt nog mee...

Mensen die doorroken begrijp ik ook niet!
 
Tja, dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat hun opa 93 is geworden en rookte als een ketter. Je hoeft er ook geen kanker van te krijgen, maar de relatie is wel duidelijk aangetoond.
En je baby hoeft er niets aan over te houden, maar ook dat is geluk hebben. Je neemt een onnodig risico.
 
Ha mensen,

Ja mijn frustratie is dezelfde als die van jullie. Ik kan er gewoon niet bij. Ik heb zelf 10 jaar gerookt. Maar toen ik zwanger was ben ik ook gelijk gestopt. Echt... het viel me niet zwaar. Ik was zo blij met mijn zwangerschap... helaas werd dit een miskraam. Daarna begon ik weer te roken. Maar he voelde niet goed... ik dacht: als ik nu zwanger ben en ik rook dan gaat t misschien weer fout. Ik wist wel dat dit niet kon maar het voelde gewoon beter zonder die stinkstok. Samen met mijn man hebben we toen de knoop doorgehakt en gewoon helemaal gestopt nog voordat ik weer zwanger was. Toen ik 4 weken later zwanger bleek was ik zo blij dat ik niet meer rookte.

Ik ken iemand die pafte gewoon stevig door maar kreeg steeds maar kindjes van 2600 gram. Vind ik niet zo gek. Nu de babay geboren is gaat ze in één keer buiten roken... alsof het dan pas slecht wordt. O, o... baby's komen niet alleen met een lager geboortegewicht ter wereld maar hebben ook een grotere kans op allergieën en astma. Nou dat gun je je kind echt niet hoor. maar ach, je hebt altijd een kans dat het kind het niet krijgt.. dus paffen we maar door.

Als je nou onverantwoordelijk naar jezelf bent, oké, maar naar je kind... dat kan ik niet begrijpen. Het excuus dat er mensen 90 worden die roken als ketters is zo afgezaagd... 80 % van de rokers sterft veel eerder en het is dus niet reëel om jezelf voor te houden dat je met roken ook gerust 90 wordt. Nog zo'n smoes is de smoes over de uitlaatgassen. Die zijn net zo slecht, dus blijf maar roken. Alsof je je kans niet verhoogt door naast de gassen die je inademt, te blijven roken. Het is gewoon jezelf een vrijkaartje geven om te blijven roken.

Mijn tante is terminaal van kanker op dit moment. Zo verschrikkelijk om dit mee te maken. en dan te bedenken dat zij altijd gezond leefde, nooit heeft gerookt en gedronken... elke dag groente en fruit... ja als je dan naar haar kijkt... dan denk ik: niemand wil zichzelf zoiets aan doen. Maar als je rookt maak je de kans zelf groter om kanker te krijgen en longkanker moet echt vreselijk zijn. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik kanker zou krijgen van het roken. Hoe kun je dat aan je kinderen uitleggen? Ik zou het voor mijn meisje zo verschrikkelijk vinden.

Wat ik ook erg vind is mensen die roken terwijl je kleintje een uurtje op bezoek bent. Mijn vader en broer dus... ik heb er al eens wat van gezegd, maar ze zijn baas in eigen huis dus roken ze gewoon door. Dat mijn kind en alle mensen die niet roken er schade van ondervinden, daar wordt geen rekening mee gehouden... ik vind het echt schandalig.

Lang leve het rookverbod... nu kan ik ook zonder mijn gezondheid op het spel te zetten uit eten en een lekker wijntje in een café drinken. Laten de rokers alleen zichzelf tekort doen, maar mij niet!!
 
Ooo, ik vind het rookverbod ook heerlijk! Lekker uiteten, zonder in de rook van de buren te zitten! Ik heb nooit gerookt en er eigenlijk niet veel last van gehad, maar ik merk nu zo'n verschil in restaurants en cafe's, echt lekker.
 
Terug
Bovenaan