Roken en zwanger zijn...onbegrijpelijk

hallo allemaal ik zal me eerst even voorstellen ik ben Jessy 26jr en zwanger van mijn eerste kindje ik rook dus ook ik werd onverwachts zwanger en ik dacht dus ik stop wel even maar het lukt maar niet, hebben jullie tips voor mij? ik schaam me heel erg dat ik nog rook het lukt me op een of andere manier niet te stoppen. IK weet wel dat ik het uiteindelijk zelf moet doen maar wat tips of adviezen zou ik graag in ontvangst nemen
 
Ja deedee...ik dacht ook die 3 stomme sigaretten daar komt het niet op aan, dus kan net zo goed helemaal stoppen, maar dat is denk ik het verslavings-probleem en de zwakte die het met zich meebrengt dat zodra "het niet meer mag" je al zenuwachtig wordt...

Na de bevalling van Nova ben ik altijd weinig blijven roken 3 a 4 per dag, alleen op vakantie, of terrasweer dan rookte ik meer.
Ik had zelfs dagen als ik aan het werk was dat ik er helemaal niet aandacht.
Maar oh wee als ik geen sigaretten bij me heb of ze niet in huis heb dan word ik al zenuwachtig.

Wou dat ik er nooit aan begonnen was, maar ik weet dat het nooit te laat is om te stoppen.

Vind het heel erg te moeten toegeven dat ik onze kinderen tekort heb gedaan door in de zwangerschap te roken en weet dat alleen ik daar schuldig aan ben.

Wij hebben een datum geprikt voor inleiding en als dit alles weer in een rustig vaarwater zit dan ga ik afvallen (heb wel 25 kilo overgewicht) en stoppen met roken...
Helaas heeft het voor de ontwikkeling in de buik dan niet meegewerkt voor de kinderen, ik kan ze op z'n minst wel een gezonde moeder bieden, die leuke dingen met hun kunnen doen...

Liefs Randy
 
Een gezonde moeder die leuke dingen doen is zeker heel belangrijk voor je kinderen.

Het lijkt me heel moeilijk om af te vallen en te stoppen tegelijk, maar misschien is een radicale omkeer in je leven juist wel wat werkt voor jou.

Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes. Ik hoop dat je bevalling voorspoeding zal verlopen en een een gezond kindje krijgt.

Ook heel veel succes met afvallen en stoppen met roken daarna.

Maar eerst even bijkomen van de bevalling en genieten van je baby!
 
@Randy; Ik vind niet dat je je schuldig hoeft te voelen over die 3 sigaretten per dag. De een lukt het nl wel om te stoppen en dan ander niet. Ik had de mazzel dat ik zo kon stoppen en heb er ook niet meer omgemaald. Sterker nog, zou ik er trek in hebben, dan zou ik er zo eentje opsteken. Wat is nou slechter/gevaarlijker voor een kind? De bloeddruk die omhoog schiet omdat de moeder alleen maar kan denken aan dat ene sigaretje, of dat de bloeddruk constant blijft door toch 3 sigaretten verdeeld over dag te roken? En als je iemand bent geweest die ruim een heel pakje per dag rookte, vind ik het een hele prestatie dat het je lukt om minder te roken.
Denk maar zo, ik zie genoeg drugs en alcoholverslaafden die een prima en kerngezond kind op de wereld zetten...
En uiteraard is stoppen nog altijd beter, maar krampachtiger gaan leven omdat je zwanger bent, maakt het alleen maar slechter voor het kindje.

Btw, betekent niet dat ik iemand ben die nu drugs of alcohol of andere slechte dingen gebruikt nu ik zwanger ben. Alles wat lukt, is mooi meegenomen en soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Voor de anderen die wel volledig gestopt zijn, goed dat het je gelukt is. Niet roken is altijd beter dan wel!!

Sorrij, wilde ik even kwijt. Word soms een beetje moe van dit onderwerp.... ;)
 
Terug
Bovenaan