Roken

Ik rook niet maar ken de problemen uit mijn omgeving. Er bestaat bv ook een boek van Allen Carr, "Stoppen met roken". Mijn zus is hiermee ooit gestopt, dat werkte goed.

Daarnaast kun je terecht bij de stichting Stivoro. Op www.stivoro.nl kun je hier meer informatie over vinden. Zij kunnen je desnoods met een persoonlijke coach via telefonisch contact laten ondersteunen. Toen mijn zus een paar jaar later helaas weer was gaan roken, heeft ze dit met succes geprobeerd.

Sterkte!
 
Ik ben zelf gestopt met roken meteen toen ik wist dat ik zwanger was. Heb er toen helemaal geen moeite mee gehad om te stoppen. Ik heb die keuze heel bewust gemaakt. Collega's van mij bleven gewoon doorroken toen ze zwanger waren en ik vind het walgelijk, want ze rookten op hun werk al meer dan 10 sigaretten per dag. Ik zeg speciaal, ik vind, het walgelijk, want iedereen is de bewindvoerder over zijn eigen lijf en ziel.Ik heb geen boeken en geen curcussen gehad om te stoppen, gewoon stoppen was MIJN motief. Maar als het echt niet anders kan vind ik boeken of curcussen een zeer goed idee!
Heel veel succes met stoppen, ik hoop dat je op een gegeven moment kunt zeggen, beter stoppen dan 5 sigaretten per dag roken, want eerlijk is eerlijk ik weet niet waar die VK's die wijsheid vandaan hebben om te zeggen 5 is niet zo erg en bv 7 is slecht.
Lieffs Tanja
 
Dat zeggen verloskundigen ook niet. Maar 5 sigaretten is wel beter dan 7 en 4 is beter dan 5, en ga zo maar door. Helemaal niet roken is natuurlijk het beste, maar er is een lineair verband tussen hoeveel je rookt en de risico's die dat met zich meebrengt. Bij veel dingen is het namelijk zo dat veel net zo slecht is als een beetje, het risico wordt niet groter of kleiner. Bij roken is dat niet zo. Niemand zegt dat het geen kwaad kan want dat kan het natuurlijk wel. Maar als je minder dan 5 sigaretten per dag rookt is het risico dat er iets mis zou kunnen gaan zo klein dat het min of meer te verwaarlozen is. Maar het blijft een risico, dat je natuurlijk veel beter helemaal niet kunt nemen.
 
Ik zou niet doorgaan met roken hoor, je kind heeft het benauwd zo jij er een opsteekt. Het ademt alle gassen in en het nu bekend dat de meeste gavallen van wiegendood door roken tijdens zwangerschap gebeuren. Als ik jou was zou ik daar aan denken!
 
Hallo Ik zelf ben nu 26 jaar en rookte vanaf mijn veertiende, ik ben bewust gestopt afgelopen dec, en telde ook mee aan in mijn zwangerschap, ik ben een 4 jaren geleden ook al eens drie jaar gestopt gewesst en toch weer begonnen. Ik moet nu zeggen dat het me nu heel makkelijk af gaat en hoop dat ik dit ook altijd vol blijf houden. Ik weet dat je het helemaal zelf moet doen, maar als je iemand kent die ook wilt stoppen is het altijd makkelijker en kun je erover praten. Nu las ik dat je veel tegenslagen had meegemaakt en nog hebt, toch adviseer ik je echt om proberen te stoppen, en inderdaad een boek lezen over het stoppen met roken . Het zal je niet makkelijk afgaan, maar niet roken is altijd beter dan wel roken, maar dat zal je wel weten.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat het je lukt.
 
Ik heb zelf 13 jaar gerook en rookte zo ongeveer 30 sigaretten per dag toen ik gestopt ben. Dat is een paar jaar geleden dus toen was ik niet zwanger. Ik ben toen gestopt met behulp van tabletten (die jij dus in dit geval niet kan nemen omdat je zwanger bent). Zyban heten die tabletten, je kan ze alleen op doktersrecept krijgen en ze waren nogal prijzig. Mij heeft het echt geholpen, je moet enorm veel wilskracht hebben anders lukt het echt niet, maar die tabletten waren een fijne ondersteuning.

De dames hebben heel veel handige tips gegeven die ik zeker zou proberen als ik jou was. Mocht het nu allemaal echt niet lukken dan zou ik me aan die 5 per dag houden. Kun je eventueel later nog andere methoden proberen als je al bevallen bent (want ook dan is het slecht voor de kleine om in de rook te zitten). Ik zou je dan echt die zyban adviseren, ik heb ze maar 7 weken genomen en het heeft echt geholpen. Ik ben nu bijna 4 jaar gestopt en het was de beste beslissing van mijn leven.

Heel veel sterkte. Waar een wil is is een weg.

groetjes, Jaen
 
Jeetje wat erg! Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik heb zelf nooit gerookt. Mijn man is wel gestopt toen wij zwanger wilden raken en dat was heel moeilijk. Vanaf zijn 12e was hij kettingroker. Hij wilde zijn hoofd wel tegen de muur slaan, maar het is gelukt. Maar goed, wij hadden geen moeilijke omstandigheden!
 
hoi

ik ben zelf meteen gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was! voor mij was het niet echt moeilijk. ik weet waarvoor ik het doe. ik kan me voorstellen dat het voor sommige wel moeilijk is, maar 2 vriendinnen van mij hebben ook gewoon doorgerookt en hebben gezonde kinderen...kijk ik zou dat nooit doen, ik keur het ook niet goed. maar als je echt niet kunt stoppen zit er niks anders op dan een beetje te matigen...want stress is natuurlijk ook niks.
ik wens je veel sterkte
groetjes van sandy
 
Terug
Bovenaan