roken

ik heb zodra ik wist dat ik zwanger was 2 sigaretjes op een dag gerookt maar na een week dacht ik waar ben ik mee bezig
en toen gelijk helemaal gestopt
en nu al 4 maanden gestopt
weet hoe moeilijk het is
maar als jij een sigaret opsteekt gewoon aan je kindje denken
dan blijf je er wel af hoor
ik heb ook 10 jaar gerookt
en heb er ook echt geen behoeft meer aan
wens je heel veel sucses
marijke 28 okt
 
alsjeblieft zeg! Gaan we het daar weer over hebben?

Waarom zou je de moeite nemen zwanger te worden om je kind daarna in een situatie te brengen dat je het kan beschadigen?

Het is niet alleen nu slecht voor jezelf en voor je kind, maar je kind kan er later ook nog last van ondervinden. Niet goed kunnen leren, concentratieproblemen. Wil je je kind dit echt aan doen? Zo ja, dan moet je niet gaan zeuren als je straks met een moeilijk kind zit, want dat kan heel goed je eigen schuld zijn.

Zoals je begrijpt ben ik absoluut tegen. Als je het echt wilt kan je stoppen. Heb ik na 15 jaar (20 stuks per dag) ook gedaan met een toekomstige zwangerschap voor ogen. Een goede motivatie dus gemakkelijk om te stoppen.

Nu gaan er natuurlijk menesn reageren dat ik overdrijf en dat een sigaret beter is dan de stress, maar denk ook even verder dan een mogelijk lager geboortegewicht. Als je dat voor ogen hebt lukt het je heus wel.

Succes!
 
Ik ben ook gestopt, eerst nog een of twee, dacht daarna...je moet er toch van af. Ga niet zeggen dat het makkelijk is, en heeeeel eerlijk ik heb nu al zes weken helemaal NIET gerookt, maar heb een keer een sigaret gezondigd, door enorme STRESS! Was direct onwijs misselijk. ..en voelde me onwijs schuldig. Maar wil wel graag schone longen en een goede start voor baby in wording! Als je hulp nodig hebt, kun je die vragen aan de verloskundige of aan je huisarts. Niets om je schuldig over te voelen! Sterkte, bij welk besluit dan ook!
 
Tja ik heb nooit gerookt maar ik weet dat een dokter tegen een kennis heeft gezegd dat de stress schadelijker was dan het incidentele sigaretje. Tuuslijk is het niet goed voor het kind en ook niet voor jou.

Een vriendin van mij is samen met haar man gestopt (want ook in de rook zitten is natuurlijk niet gezond) en die hebben het geld wat ze erdoor uitspaarden opzij gezet en kopen er nu iedere keer leuke dingen voor. Wellicht als extra stimulans
 
Nou ik ben nu 30 weken zwanger en mij is het dus niet gelukt. Hoe schuldig ik me ook voel!! Nou blijkt trouwens dat iedereen in mijn omgeving heeft doorgerookt. Niet dat dat een excuus is.

ook even een re van echtgenoot. roken is dodelijk dat weet iedereen. leven is ook dodelijk dat vergeet iedereen. waar liefde is is leven en dat is iedereen vergeten. wanneer iedereen weet dat je zwanger bent is de eerste vraag gelijk rook je nog? eet je wel gezond? enz. maar het geen wat echt belangrijk is en of je een goed gevoel hebt over de toekomst met je kindje. tja dat is niet belangrijk want je rookt. een beetje scheef naar mijn mening
 
ik ben 34 weken zwanger en rook ook nog steeds,de baby groeit hartstikke goed,en ook mijn andere kinderen zijn kern gezond en waren op een het normale gewicht geboren,terwijl ik bij hun ook gewoon heb gerookt,bij mij om me heen heeft ook iedereen gerookt en gezonde kinderen,was liever wel gestopt natuurlijk,maar na zoveel tranen en schuld gevoel heb ik t opgegeven en ik voel me nu happy in mijn zwangerschap zonder stress.Maar dat neemt niet weg dat ik mezelf een slappeling vindt hoor.
 
Ik ben 20 weken zwanger en schaam me kapot dat ik rook. Blunt uitroepen dat je gewoon moet stoppen is makkelijk, voor sommig mensen (en ook voor mij) is het iedere dag weer een gevecht tussen die misselijke stinkstokken en je schuldgevoel. Ik baaaaal verschrikkelijk dat ik nog rook, ik had er al lang vanaf willen zijn. Ik wil me niet verschuilen achter excuusjes dat 3 sigaretten per dag niet opweegt tegen de stress, maar daar gaat het niet om. Het is slecht voor mij en ik breng mijn kind in gevaar.. Ik ben als de dood dat ik straks mijn kindje verlies door het roken........... en toch rook ik nog.

Ik ben een slappe zwakke trut zonder ruggegraat!
 
Terug
Bovenaan