roken

mensen ik zal even zeggen ROKEN IS PUUR PSYCHISCH!!
ik ben nu 23 weken zwanger en al ruim 23 weken gestopt. ik heb ook nooit echt pogingen gedaan om te stoppen, ik dacht dat kan je toch niet!
nou wel dus. als het moet kun je het!!!
ik had me voorgenomen: een positieve test= meteen stoppen! ik vindt je hebt geen andere keus. ik heb het er eigenlijk geen moment moeilijk mee gehad...oke soms als je op een terasje zit ofzo en je ziet anderen roken denk je ook wel eens hmm heb wel zin in een sigaretje...maar je doet het gewoon niet. JE WEET WAARVOOR JE HET DOET TOCH?!
iedereen wilt toch een gezond kind op de wereld zetten? nou het begint al met stoppen met roken en allemaal van die genotmiddelen.
en als ik nu vaak mensen gestresst een sigaret zie opsteken dan denk ik soms echt: kijk toch wat een zieligers eigenlijk, helemaal afhankelijk van die sigaret!

 
Even een goed voorbeeld wat roken met je kindje doet.
Mijn schoonzusje was bij de bevalling van een vriendin (die dus de hele zwangerschap had gerookt). Toen de verloskundige de placenta liet zien was er een heel stuk grijs! Dicht geslipt door het roken. Door dat stuk had de baby geen zuurstof en voeding gekregen!!! Trouwens wel een kindje met een normaal geboortegewicht maar ja, dat zegt dus blijkbaar ook niet alles!
Persoonlijk vind ik het gewoon vreselijk om een zwangere vrouw te zien roken (maar dat kan ik ook wel makkelijk zeggen als nooit gerookte, dat besef ik ook wel)

Iedereen succes met stoppen!

Groetjes, Irene.
 
Ik heb ook stevig gerookt totdat ik zwanger werd. Maar voor mij is het heel simpel:
Jij hebt een keus en je kindje niet.

Ik wil mn kind niet met gebreken opzadelen waar ie de rest van zn leven last van heeft alleen maar omdat mama zich geen 9 maanden kon inhouden.

gr,
Prize
 
hoi

ik vindt dat prize en sandy voor 100% gelijk hebben.

als je zwanger bent dan stop je gewoon klaar! of je nou wel of niet verslaafd bent. en inderdaad is het psychisch.

gr. een mama
 
Even een vraagje dan. Ik heb horen zeggen dat het beter is van vroeger te stoppen dan een eventuele zwangerschap want als je stopt als je test positief is en dan van de 1ne dag op de andere stopt is het te abrupt voor de baby, dan kan deze ook afkickverschijnselen hebben, klopt dit??

Sandy & Prize, ik hoop dat ik jullie voorbeeld kan volgen: zwanger=stoppen!

Proficiat daarvoor
 
Volgens mij was de vraag wie er nog rookt en er niet van af kan blijven... er werd niet gevaagd om raad want dat weten we allemaal; ROKEN IS SLECHT!! (zowel voor jou als je kindje)
Ik ben bijna 20 weken en rook ook nog. Ik had me voorgenomen om het bij 4 per dag te houden maar het lukt me eigenlijk niet een dag... Begrijp me goed, ik vind ook dat je beter kan stoppen met roken als je zwanger bent!!!
maar mij kost het erg veel moeite.
Hoe zit het dan met alle andere dingen die je niet mag eten en drinken?? Als ik me daar ana ga houden mag ik helemaal niks meer heb ik het idee.

Nou, fijne zwnagerschap allemaal, of je nu rookt of niet.
 
hallo ik heb zelf 8 jaar gerrokt en ben nu vier jaar geleden gestopt gewoon omdat ik vond dat ik dat moest kunnen en niet van een verslaving afhankelijk wilde zijn ik snap best dat het moeilijk is om te stoppen en vind het ook erg lastig om een zwangere vrouw te zien roken maar ik ga er toch vanuit dat iedereen nu toch weet welk risico ze lopen niet een risico dat ik wil lopen ook niet met andere dingen en ik ben dus erg streng met mezelf wat betreft dingen eten en drinken die eventueel die baby zouden kunnen schaden het is maar 9 maanden dus wat is dat nou in mijn leven om me aan te passen zodat mijn kind een kleiner risico loopt. ik heb bijv een vriendin die cakebeslag at toen ze zwanger was en daar zitten natuurlijk rauwe eieren in haar mening was dat er maar een hele kleine kans was dat er is mis zou gaan (misschien zelf kleiner dan met roken) maar toch snap ik niet dat je het risico dan neemt...

Anne
 
hoi
Ik kan niemand zeggen wat hij moet doen.
m
Maar kan je wel een voorbeeld geven.
Ik kan iemand die een doogeboren kindje
heeft gekregen in de 37 ste week van de
zwangerschap vanwege infarcten in de placenta waarschijnlijk door het roken.
Denken jullie maar goed na rokers wat
jullie doen .Stoppen voor je baby of aan je eigen denken voor dat ene lekkere sigaretje.
 
Terug
Bovenaan