roken

Het is niet alleen het roken tijdens de zwangerschap maar wat dacht je van erna? Heerlijk van die rookwolken over de box heen. Maar gelukkig geen stress! Lekker al die nicotine in de borstvoeding, maar geen stress! En joh er zijn zoveel kinderen die gezond geboren worden met roken. Tuurlijk!, die van jouw overkomt het niet. Heb zelf 16 jaar gerookt. Ook tijdens mijn 1e zwangerschap, mij overkwam dat niet, gelul, al die stress, vk zei ook "stop maar niet, te stressvol, en noem alle excuses maar op die rookjunks gebruiken. Mijn oudste dochter is nu 6. Kon na haar geboorte op de een of andere manier wel direct en in een keer stoppen. Kon niet roken waar dat kwetsbare wezentje bij lag.
Mijn oudste is zwaar astmapatient en ik?....ik voel mij me leven lang schuldig. Eigen schuld maar niet die van mijn dochter.
Sterkte met stoppen.
 
Hoi iedereen,


Even een reactie van een niet-zwangere. Ook ik rook en mijn man! Ik had steeds gezegd: als ik stop met de pil stop ik met roken, niet dus ... (slap slap slap) maar sinds ik gestopt met de pil word er binnen niet meer gerookt, ook bezoek moet buiten gaan staan.Een vriendin van me is zwanger en die is gestopt zodra de test positief was en ze heeft nu, 12 weken later, een hekel aan de geur.Tuurlijk is mijn nieuw voornemen stoppen als de test posi is,ik denk namelijk dat deze stimulans veel groter is dan iets anders, baby rookt mee en al de rest die hier al aangegeven is dus ik ga er echt voor gaan. Ik rookte 1 pakje per dag en nu 'nog maar' 7 stuks maar in huis is verboden en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik NEE kan zeggen zodra de test posi is, zelfs beter: ik ga gewoon NEE zeggen!

Heel veel succes, ik duim dat je kan stoppen
 
Hoi rokers!

Sorry, ik kan ook geen begrip opbrengen voor rokende zwangeren. Ik vind het héél erg dat mensen dat doen. Kijk, dat je je eigen gezonde lichaam naar de knoppe helpt, moet je helemaal zelf weten maar ook nog dat van je ongeboren kind! Schandalig! Ik ben gestopt met roken toen we besloten voor een kindje te gaan. Een betere motivatie kon ik niet hebben!

Groetjes, Floor.
 
Even een reactie op anoniem van 12:23 : waar liefde is is leven. Wat een bullshit zeg ! Ervan uitgaande dat iedereen van elkaar houd die voor een kindje gaat : daar is dus liefde !!!!
Maar dat maakt niets uit of je nou rookt of niet. Van roken kan je kindje te vroeg worden geboren ,je kunt een miskraam krijgen en noem maar op. He rookse he !
 
anoniem van 14.13 wat ben jij kortzichtig. Het is ook het lichaam van je baby. hoop voor je baby dat het gezond geboren mag worden. Zou bijna zeggen , je verdient het niet om zwanger te zijn. Maar laat ik dat maar niet doen!
 
Ik vind het absoluut niet kunnen dat er zwangere vrouwen roken. Je bent toch zwanger omdat je toch een kindje wil!! Zo help je het lekker naar de filestijnen, maar doe maar lekker wat je zelf wil, het is "jouw" lichaam. Dat je baby eronder lijdt, ach dat nemen we op de koop toe.

Ik hoefde gelukkig niet te stoppen toen ik zwanger werd want ik rookte al niet, maar mijn vriend rookte 2 pakjes per dag en is van de ene op de andere dag gestopt, toen ik zwanger werd. En dat terwijl hij de baby niet eens in zijn buik had. dat is pas wilskracht en een geweldig voorbeeld.
 
Waarom altijd zoveel anonieme reacties op dit soort onderwerpen??

Ook van mij een reactie op de anoniem van 12.23: Ik sluit mij volledig aan bij de anoniem van 14.31. Dus jullie hebben zoveel liefde voor elkaar en voor jullie kindje dat jullie het risico op een laag geboortegewicht, wiegedood enz. gewoon maar nemen???? Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal. Natuurlijk gaat het soms ook goed en zijn er niet gelijk bij de geboorte gevolgen zichtbaar...maar als dat bij jullie nou eens niet het geval is? Kunnen jullie daar mee leven? Als jullie baby te klein ter wereld komt of nog erger? Hoe gaan jullie dat voor jezelf verantwoorden? Zeg je dan...ja, maar we houden wel van je????

En anoniem van 13.14: Geweldig, zoveel zelfkennis, maar DOE ER DAN WAT MEE!!! Je kindje verdient beter!!!

Groetjes Ilona
 
Terug
Bovenaan