roken

hallo
heb een vraagje weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben moet dus stoppen met roken maar het lukt me niet echt hebben jullie tips hoe je dat het beste kunt aanpakken.
veel liefs
 
Hartstikke goed dat je gaat stoppen.

Je kunt het lichamelijke "afkicken" wat uitstellen met nicotinepleisters of -kauwgum, maar het belangrijkste en volgens mij ook het moeilijkste is om de gewoonte te ontwennen.
Misschien kun je tijdelijk een andere gewoonte nemen, zoals kauwgum kauwen of zo? Heb je toch wat te doen...

Probeer verder steun te vinden in je omgeving.
Bij de apotheek en/of de huisarts hebben ze ook veel informatie over stoppen met roken, en soms zijn er ook begeleidinsprojecten (stoppen met roken poli en zo) maar dat verschilt per regio.

Sterkte!

N.
 
dat van die pleisters of kauwgom zou ik niet doen die zijn nl net zo schadelijk als het roken zelf
ik had dit ook ooit bedacht en heb t met mijn huisarts besproken ze zei dat dit het zelfde effect heeft als een sigaretje
 
wat ik zou doen en rook zelf ook...
rookte dus meer als een pakje per dag.
ik ben dus gewoon flink verminderd uietraard is dat ook niet goed maar constante stress voor je kindje is nu ook weer niet goed rook er nu 7 a 8 per dag en dat probeer ik uiteraard wel te verminderen maar vind dit op zich al een hele prestatie..
dus wellicht heb je hier wat aan en naarmate kun je dus minderen nog minder totdat je op het punt staat om er dus vanaf te kunnen blijven zonder stress.
good luck
 
hoi

ik ben het eens met de anoniem van 11:18:00.
ik rookte zelf ook altijd. toen mijn zw.schapstest positief was ben ik meteen van het ene op het andere uur gestopt...ik heb er totaal geen moeite mee en weet waarvoor ik het doe. maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd. misschien ben ik 1 van de weinige die geen moeite heeft met stoppen (nu nog niet).
Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen dat begrijp ik heel goed. en als je echt niet kan stoppen zou ik gaan minderen...en niet de hele tijd jezelf daardoor verwijten gaan maken enzo want dan bouw je stress op en dat is ook niet goed voor de kleine.

mijn ervaring is gewoon als het MOET, kan je echt stoppen!! maar zoals ik al zei is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.
doe wat je hart je ingeeft en praat je nooit een schuldgevoel aan!
liefs v sandy
 
hoi.
nog een keer met mij hihi.
ben wat vergeten te zeggen.
mij lijkt zwangerschap geen goed moment om echt pogingen te gaan doen om te stoppen. je lichaam moet helemaal gaan afkicken en ook dat kan je kindje voelen.
en jij hebt er stress van!
als je net als ik zonder moeite kan stoppen in 1 keer is dat een heel ander verhaal...maar als je tijdens je zw.schap de hele tijd alleen aan die sigaret denkt en je zo in de stress erdoor zit en alleen aan dat kan denken en gaat trillen en weet ik wat allemaal zou ik gaan nadenken om dat nu echt tijdens je zw.schap te gaan doen.
roken is slecht dat weet iedereen...maar maak het jezelf geen hel!
succes meid.
liefs v mij
 
Hallo Anoniempje,

Ik ben een gemiddelde 15-17 per dag roker geweest en nu ben ik 10 weken zwanger. Ik heb altijd hard geroepen dat ik het niet vond kunnen zwangere vrouwen die roken. Maar nu moet ik het zelf ondervinden. Hoe belangrijk ik die kleine in mijn buik ook vind, ik blijf het enorm moeilijk vinden om te stoppen. Ik rook nu 2 tot 5 sigaretten per dag. Ik zit wel constant met gewetenswroeging maar het is niet anders. Het liefst zou ik helemaal willen stoppen want je hoort zoveel slechte verhalen en ik zou het mezelf heel erg kwalijk nemen als er iets met mijn kindje zou zijn, maar echt helemaal afblijven van het roken kan ik ook niet. Ik leef dus enorm met je mee. Misschiem moeten we inderdaad maar de gulden middenweg proberen te vinden, want ehlemaal stoppen brengt veel stress met zich mee, en of dat nou zo goed is voor je kindje??
In ieder geval heel veel succes met wat je ook beslist te gaan doen en houd ons maar op de hoogte.
 
Terug
Bovenaan