roken

Stoppen kon ik dus echt niet, de eerste drie maanden wel, helemaal niet gerookt, daarna af en toe aangestoken van vriend en vriendinnen en nu, nu het einde in zicht is, rook is wel weer, geen hele pakjes per dag maar wel zo'n 8 sigaretten. Het blijft een moeilijk verhaal, het is slecht daar ben ik het helemaal mee eens en ik ben gewoon slap!

Heel veel succes !

YMJ
39wk
 
Hoi,
Vol ongeloof lees ik de verhalen van vrouwen die gewoon doorroken tijdens hun zwangerschap (wel met een schuldgevoel gelukkig), zodra ik er achter kwam dat ik zwanger was ben ik gestopt! Ik vind dat je het je kind gewoon niet aan kan doen om te blijven roken! Ik ben absoluut geen anti-roker hoor en ik heb zelf ook een pakje per dag gerookt, maar de gezondheid van je kindje is toch het allerbelangrijkste! Veel succes ermee!
 
Precies, niet zo slap doen en 'gewoon' stoppen. Ik zet dat gewoon tussen aanhalingstekens omdat het dus ook heel gewoon is om ermee op te houden. je kunt echt zonder. Wil je soms wel weer roken als je een baby hebt? Kan toch ook niet? Of ga je buiten staan als je er een op wil steken? Toch geen gezicht? Je kind in de box en moeder buiten onder het zonnescherm een pafke doen omdat het regent? Achterlijk!

Alleen stoppen tijdens de zwangerschap is niet genoeg, je kunt ook echt niet gaan roken als je een kind hebt want ook dan is het slecht voor die minilongen. Bij mij thuis wordt niet meer gerookt, ook niet bij uitzondering. Alleen op het balkon en als het rotweer is of koud heb je pech, dan rookt de visite maar even niet.

'Gewoon' stoppen dus en niet over zeuren.

By the way: Ik rookte ruim een pakje per dag en ben gestopt op de ochtend dat ik wist dat ik zwanger was. Heel gewoon.
 
Terug
Bovenaan