roken

hai suus,
klinkt misshien een beetje raar,maar wat ben ik blij te horen dat ik niet de enigste ben zeg!!
ik ben nu 15 weken zwanger en ik rook nog steeds...ik heb het ook al geprobeerd om te stoppen,maar het lukt me gewoon niet.ik weet dat het slecht is en ik voel me ook ontzettend schuldig,maar toh steek ik er telkens weer eentje op...misschien kunnen we elkaar motiveren om samen te stoppen :)
groetjes bianca
 
hoi hoi
ja bla bla al die verhalen wat en hoe je kindje etc etc er van over houdt dat weet je zelf ook wel he..
ik zelf heb het gewoon op 8 sigaretjes per dag gehouden wat overigens door de vk ook gezegd is beter stress vermijden en een sigaretje dat onwijs veel stress....... zegt op zich al genoeg daarbij wil ik benadrukken dat niet ieder mens het zelfde is de een stopt bam.... de ander lukt het niet ook door omstandigheden...
ik wil aan mijn verhaal toevoegen dat mijn zusje onlaqngs is bevallen van een tweeling en dat zei dus een hele mooie placenta had en er niet aan te zien was dat ze gerookt had overigens wogen de kleintjes 3150 en 3250 voor een tweeling he op wk 38.........
dus het is maar net hoe je het ziet.
succes suus en beter geen stress dan stress denk daar maar aan..........
liefs mij
 
Nou wat een gezwets !!! Bla bla bla en het is maar hoe je het ziet. Tja je kunt je kop ook in het zand steken he ??? Waarom niet........nou het kind heeft niet gevraagd om geboren te worden...als het al geboren wordt. En bij iedere haal van jou heeft het ademtekort. En denk eens aan een prematuur die vecht voor het leven in een couveuse. Stelletje egoisten....
 
Hai, Ik ben tegelijk gestopt met de pil als met roken. Dat was mijn grootste opstakel. Ik dacht bij mezelf: het lukt mij nooit. Maar ik ben wel een doorzetter dus als ik ergens aan begin dan ga ik voor de volle 100% voor. Ik ben dan ook in 1 keer gestopt. Gewoon doen en in het begin heb ik diverse klusjes gedaan om maar niet stil te zitten. Meer sporten, huis schoonmaken, strijken, op visite. Het is inmiddels alweer een jaar geleden. Ik ben blij dat ik gestopt ben. Weg met de verslaving. Heel veel succes.
 
Gewoon voor ogen houden dat je in principe na de zwangerschap weer mag roken! Dat heeft mij heel goed geholpen tijdens de zwangerschap niet te roken.

Ben inderdaad na de borstvoeding weer begonnen, maar rook alleen buiten!!!!!!!
Tja, jammer, maar het heeft bij mij veel stress en maagpijn verminderd.

Probeer het echt, het is voor de gezondheid van je kindje.
 
Misschien helpt dit je om te stoppen; Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en het is me nit gelukt om te stoppen helaas. Ik heb het wel op een paar sigaretjes per dag gehouden (5 a 6 gemiddeld denk ik), maar nu de baby bijna komt baal ik er eigenlijk wel heel erg van dat het me niet gelukt is om er helemaal mee op te houden. Ik heb me er de hele zwangerschap schuldig over gevoeld en dat voel ik me nu nog. Elke dag neem ik me weer voor om te stoppen en ik maak me zorgen over de baby: wat als straks blijkt dat er iets niet in orde is? Komt dat dan doordat ik gerookt heb?
Als ik het over kon doen zou ik het toch harder proberen. Dan had ik me nu waarschijnlijk wel beter gevoeld. Jij hebt die kans nog. Probeer het nou maar gewoon.

Groeten en sterkte ermee.
Lisa.
 
Ik ben in een keer gestopt met roken, maar ik had het voordeel dat ik alleen s'avonds rookte bij een glaasje wijn. Dus ik heb gewoon mijn avondritueel vaarwel gezegd en dat ging in een keer goed.

Wat je kan proberen is het volgende:
Vertel aan de collega's of mensen in je omgeving dat je zwanger bent (of als je dit nog niet wilt vertellen) dat je wilt stoppen met roken vanwege gezondheidsredenen. Vaak is het zo dat je met een groepje mensen overdag gaat roken, en het moet raar lopen willen ze je niet proberen tegen te houden.

Als je meer mensen verteld dat je wilt stoppen (of nog beter dat je al gestopt bent) is het een nog een stok achter de deur om te stoppen met roken.

Een collega van mij had hetzelfde, zij vertelde met 12 weken dat ze zwanger was, en de eerste reactie van iedereen was, gefeliciteerd en zou je niet stoppen met roken? Heeft bij haar geholpen en ze is meteen gestopt. Dat was gewoon het laatste duwtje wat ze nodig had.

Je lichamelijke verslaving is na 1 week al weg, geestelijk moet nu makkelijker gaan omdat je een baby hebt om voor te zorgen. Dus meid, je kan het!
 
ondanks dat er al veel berichtjes op staan wil ik toch nog ff reageren.

Het is verschrikkelijk moeilijk om te stoppen en voor degene die gestopt zijn.... de grootste zeikerd zijn juist degene die gestopt zijn.

Ik ben vorig jaar bevallen van een gezonde meid van 3920 gram en ze moest nog gehaald worden ook.
Tijdens me zwangerschap heb ik me natuurlijk verschrikkelijk heel schuldig gevoelt maar die verslaving nam echt de overhand.

Als je wilt stoppen moet je er 100 procent achter staan en als je ook maar even twijfelt, dan moet je niet stoppen want je krijgt er inderdaad verschrikkelijk veel stress van.

meid, heel veel succes als je toch stopt met roken en als je niet stopt, je weet nooit hoe het zal gaan in een zwangerschap, als het fout zou gaan , dan hoeft het niet perse gelijk aan jou roken te liggen , maar het voor een ander wel makkelijk om dat juist de schuld te geven


liefs
 
Terug
Bovenaan