Roken

Hallo allemaal,heel heel heel erg bedankt voor al jullie meningen en ervaringen. Bij de ene reaktie kreeg ik tranen van oh ja wat erg,waar ben ik mee bezig! Ik werd echt met mijn neus op de feiten gedrukt. Bij andere reakties had ik weer zoiets van, tja als je het beperkt en het niet te bont maakt,dan zal het wel meevallen,want als ik stop en ik loop de hele dag te denken aan die sigaret en er nerveus van wordt,dan zal ook allemaal niet bevordelijk zijn,dus..........heel erg moeilijk allemaal,maar ik ben er uit.
Ik weet wat mij te doen staat. Helemaal stoppen vind ik te moeilijk. Ik vind nu eenmaal een beetje rust in een sigaretje met een bakkie koffie of thee erbij,dus conclusie: ik hou het op 's morgens na het ontbijt,'s middags na het eten,'s avonds na het eten en als laatste eentje 's avonds op de bank,dan zit ik dus op 4 sigaretjes over de hele dag. Zou dit echt zo'n kwaad kunnen??
Zoals sommige van jullie al zeiden: stress is ook absoluut niet goed,dus hopelijk heb ik op deze manier de gulde middenweg vonden. Dankjulliewel allemaal. Ik ben er absoluut wijzer van geworden. Veel liefs Suus.
 
Hoi Suus, ik wil je absoluut niet veroordelen. Maar wil wel zeggen dat een weekje stress niet opweegt tegen elke dag 4 sigaretjes en dat x (ik weet niet hoever je bent). Ik ben zelf ook gestopt als je er vier kunt roken dan kunt je best zonder. groetjes Anne
 
Ha suus nou ik kon ook echt niet stoppen met roken en rookte ook de ene dag 4 en de andere dag maar weer 2 sigaretten en volgens mijn verloskundige was dat beter dan mezelf zo lopen te stressen. Ook al is het beter om te stoppen met roken zei ze. Maar ik kon het ook echt niet.
Succes met je zwangerschap
 
Maar hoe zal je je voor je kop slaan als blijkt dat je kind astma krijgt, en jij 's nachts hem of haar hoort piepen en snakken naar lucht omdat jij zijn/haar longetjes al kapot heb gemaakt in de buik.

Tis bewezen dat kindjes meer kans hebben op afwijkingen, (groei of long of allergien of algemeen gewoon zwakker zijn)

Maar als jij vind dat jou stress vervelender is dan jou kind levenslang geven op een aandoening.....moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Ik ben gestopt, accuut na mijn zwangerschapstest.

succes met je geweten ...
 
Hoi ik ben ook zelf gestopt met roken gelijk een paar dagen naar de pos test alleen ik heb de makkelijke manier gekozen eentje waar als je gemotiveerd genoeg ben, geen zin meer hebt in een sigaret en ook geestelijk sterker bent en je komt niet kilo,s aan het enige nadeel die ik kan bedenken is dat het mij 120 euro gekost heeft maar da haal je er wel uit. Als je echt wil stoppen en het lukt je zo niet dan zou ik lasertherapie gaan doen het werkt echt. Enne ik heb mezelf altijd 1 ding voorgehouden en dat is het feit dat je een kindje met een verslaving op de wereld helpt en ik kan dan ook niet begrijpen dat een vrouw zegt "ja het lukt me niet het is zo moeilijk "en die kleine dan strakjes die mag wel zomaar afkicken zonder dat die er om gevraagd heeft jij bent tenslotte diegene die het in de hand heeft en als jij het niet zou kunnen het stoppen wie ben jij dan om je kindje het zelfde door te laten maken bovendien kan die niet eens uitleggen hoe die het ervaart lijkt me niet echt wat je wil dus kom op meid tanden opelkaar en stoppen!!!!!! Je kunt het dat blijkt al uit het feit dat je weet dat je heel fout bezig bent nu die moeilijke stap nog. Veel liefs en sterkte dani 18
 
jeetje....ja....ik snap alle reacties wel een beetje.Aan de ene kant kan ik het begrijpen dat stoppen wel moeilijk is,aan de andere kant...je weet waar je voor stopt...ik kan er niet over oordelen....het is jouw leven en jouw kindje!!
 
He Suus,

Ik snap heel goed dat het moeilijk is hoor en dan denk je: ach, wat is nou 4 sigaretjes op een dag .... het lijkt zo weinig, maar als je het omrekent zijn het er nog al wat:

Je bent 40 weken zwanger, 40x7=280 dgn
280 dgn x 4 sig. = 1120 sigaretten die jij dat hele kleine wezentje in je buik laat roken. Dat zijn 5,6 sloffen ofwel 56 pakjes. Toch wel veel, vind je niet?

Ik wil je ook niet veroordelen en ik snap ook beide kanten van het verhaal (heb zelf ook altijd stevig gerookt), maar je kindje met 56 pakjes sigaretten opzadelen ...??? Jij hebt de keuze Suus, je kindje niet ....

Sterkte!

Groetjes,
Jacqueline
 
Terug
Bovenaan