Roken

Ik heb in de "Wij" gelezen; Elke keer als jij aan je sigaret trekt, krimpt je kindje in elkaar van de pijn omdat het een paar seconden geen zuurstof krijgt.
Dus...ik zou echt stoppen als ik jou was. Als er iets met je kindje mocht zijn, dan heb je je leven lang een schuldgevoel voor die 4 rotsigaretten per dag.
 
hoi suus.
ik vind het heel dapper dat je een beslissing hebt gemaakt. het is jouw beslissing om over te gaan op 4 sigaretten per dag. ik was na mijn zw.test helemaal gestopt maar dat was mijn keus. ik ga je ook niet vertellen dat het slecht is of niet...dat weet je waarschijnlijk nu wel.
maar je moet gewoon achter je keuze staan en je erna nooit schuldig over voelen. Want jij hebt nu gedaan wat jij denkt dat het beste is. en iedereen heeft daar een andere mening over!
en je hebt nu de nadelen van iedereen gehoord(feiten) en daaruit heb jij dus een beslissing gemaakt. en sta daar dan ook voor 100% achter.
ik hoop dat je een fijne zw.schap zult hebben en natuurlijk een gezonde baby!

veel liefs van sandy
 
Ik ben nu 37wk4 en gestopt toen ik 7 weken zwanger was. Ik ben daar echt heel blij om en het is lang niet zo moeilijk als je denkt. Je weet waar je het voor doet. Ik ga waarschijnlijk wel weer een beetje roken na de bevalling omdat ik het nog steeds mis. Ja ik mis het maar het is geen kwelling!!! Ik zal in ieder geval nooit mezelf de schuld geven als er iets niet in orde is met ons kleintje. Dus conclusie STOP!! Veel succces
 
Hoi Suus,
Tja het blijft een hot item... ik blijf toch hopen voor je dat je na een paar weken "slechts 4 sigaretjes" het kunt opbrengen om er écht mee te stoppen! Je zegt dat je het echt niet kunt, maar dat is onzin als je het nog niet hebt geprobeerd!
Ik geloof het verhaal van die stress gewoon niet. En kan ook echt niet begrijpen dat medici die zichzelf serieus nemen, dat propageren. Roken is gewoon slecht en nog slechter als je zwanger bent! Daar moet je geen uitvluchten voor zoeken. Als je jarenlang bijna een pakje per dag hebt gerookt, dan heb je ook stress als je ineens mindert naar 4 sigaretten!
Maar je moet die stress een beetje relativeren, want binnen enkele dagen is er geen sprake meer van lichamelijke behoefte, dan zit het alleen maar tussen je oren en dat kun je zelf sturen, je kunt je zo gek (laten) maken als je zelf wilt natuurlijk!

Hoor mij nou eens, tot voor 4 maanden terug een verstokte roker.... haha! Nogmaals, je zal zien dat als je de overwinning op jezelf hebt van het minderen naar 4, dat je dan ook kan minderen naar 3, 2, 1 en dan helemaal niks! Voel je niet schuldig als dit een paar weken duurt. Zet er het schema van Jaqueline ertegenover en je ziet wat je je kindje bespaart aan nicotine!

Heel erg veel succes!
Groet, Debbs
 
Ha inderdaad; In het ziekenhuis en bij de verloskundige zeggen ze altijd: Héél af en toe één glaasje wijn kan geen kwaad. Ik heb ze nog nooit horen zeggen: Heel af en toe een sigaret kan geen kwaad!!!
 
tja ik vind die stelling ook belachelijk dat alcohol slechter als roken is terwijl je zelfs vaker hoort dat een glaasje wijn of 1 biertje ook positieve uitwerking heeft volgens de medische wereld zoals goed voor je bloedsomloop en rode wijn schijnt goed voor je hersenen te zijn terwijl een sigaret eigenlijk alleen maar slechte uitwerking heeft want lekker is het zeker niet (dat is juist die verslaving waardoor je het lekker gaat vinden ) en gezond al helemaal niet maar geld toch voor alles overdaad schaad!!!gr dani18
 
HET IS OP TELEVIESIE BEWEZEN DAT ALCOHOL OOK HEEL SLECHT IS,KIJKEN JULLIE GEEN TV?ER IS ONDERZOEK NAAR GEDAAN,WAS OP HART VAN NEDERLAND,JE KIND KAN VAN ALLES OPLOPEN KIJK MAAR GOED
 
Terug
Bovenaan