Roken

Ik ben zo blij dat ik voor dat ik zwanger werd al gestopt was!
Ik heb het ergens in een berichtje gelezen, maar het lijkt moeilijker om te stoppen dan het werkelijk is. Je moet er echt zelf helemaal achter staan.
Ik merk nu, na 8 maanden gestopt te zijn, dat ik een veeeel betere conditie heb, ik kan weer naar zolder "rennen" zonder m'n longen uit m'n lijf te hijgen op de 1e verdieping en zo nog veel meer: m'n huid ziet er beter uit, m'n tanden zijn weer wit (komt ook door minder koffie in zwangerschap). En niet onbelangrijk: Ik hou me toch een geld over!! Nou ja over......maar daar kan ik behoorlijk veel baby spul van kopen. Van een pakje per dag roken kun je een week naar een warm land op vakantie!
Koop komkommers, wortels, bleekselderie, appels en meer van dat spul wat je "onbeperkt" mag en ga je nagels vijlen als je wat MOET doen. Maar doe het! voor jezelf en voor je kindje! Je kunt het echt!

Succes.
 
Ik heb zelf 10 jaar flink gerookt, heerlijk! Maar toen ik ben gestopt met de pil ben ik ook gestopt met roken. Ik wil niet dat mijn kindje nu of later op wat voor manier dan ook last heeft van mijn slechte gewoonte.Ik vind eigenlijk dat je het verplicht bent aan je kind. Als het straks is geboren ga je toch ook niet 4 sigaretten per dag in zijn gezicht zitten blazen? En ik vind het rekensommetje hierboven ook wel voor zich spreken...Het zit allemaal tussen je oren, kom op stop!!
 
anoniem vab 15-09-2004 09:51:04
wat jij zegt klopt echt voor geen meter hoor, je kindje krimpt echt niet van 1 trekje in elkaar, jullie zijn hier de boel behoorlijk aan het opblazen.
 
hoi nancy,ik ben zelf ook een roker,maar nog niet zwanger,maar wil heel erg graag stoppen,maar mijn wilskracht is niet sterk,dus probeer eerst nu maar een hoop te minderen,want als ik zwanger ben wil ik niet roken,maar wat er gezecht wordt over het inkrimpen,is ech waar hoor,mischien niet van 1 trekje,maar vindt het wel erg knap van degene die helemaal gestopt zijn,petje af dames,
 
Weet je al hoe je het gaat doen als je kindje er is? In huis roken of voor elke sigaret naar de tuin of balkon? Dan is de lol van het roken er ook behoorlijk vanaf! Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: als je nu niet stopt, wanneer dan wel?
 
Ik wil niet veel zeggen maar anonieme reaktie over het in elkaar trekken van 1 trekje is opgeblazen nouw ik ben derniet mee eens kan me nog heel goed herinneren hoe het voelt als je voor het eerst een trekje neemt en das niet fijn mijn partner heeft ooit op de grond gelegen nadat die 2 dagen niet gerookt had en weer een trekje nam zo,n pijn door zijn lichaam kortom of je rookt zelf en wil alles maar goed praten of je hebt der geen balle verstand van maar hoe je wend of keert roken is slecht!!!!!Bovendien is het slgemeen bekend dat wanneer een baby bepaald hoeveelheid nicotine rechtstreeks binnen zou krijgen of bv shag zou eten dat het dodelijk is gr dani 18. Maar zet em op alle rokers!!!!!
 
Terug
Bovenaan