roken!!!???

Hoi!!

Ja ja ik rook nog zoon 3 sigaretten per dag,als je t echt goed
wil doen moet je al n half jaar voordat je wil aantellen stoppen met
roken,zei mijn vlk.
Probeer natuurlijk zo min mogelijk!!
En ach je druk maken dat je eigenlijk een sigaret wil maar dat je   niet mag
is ook niet goed voor de kleine!!
Bij mij is alles kwa groei heel goed lag zelfs wat boven het
gemiddelde.
Fijne zwangerschap!!

Groetjes Maaike 26wk en 4dg

Hallo Reza,
Ik moet eerst zeggen dat ik eigenlijk niet op jullie forum hoor want ik ben nog druk bezig om zwanger te raken. Maar... ik wil wel eventjes iets aan je kwijt.

Ten eerste vind ik het heel eerlijk van je dat je er eerlijk voor uitkomt dat je nog een sigaretje rookt. Ik ben al een tijdje gestopt maar heb er écht wel moeite mee.

Mijn vriendin haar kindje is 12 weken (!!!) te vroeg geboren. En geloof me, dat wil jij écht niet meemaken. Zo ontzettend zielig. Een klein wondertje aan allerlei  toeters en bellen aan het vechten voor zijn leventje. Dat gaat door merg en been. Als je dat hebt gezien dan is één ding duidelijk: rook of  drink niet tijdens je zwangerschap.  Maar daar moet je zelf van overtuigd zijn. Alleen denk ik dat je  het jezelf nooit vergeeft als  er  iets  niet goed is met je kindje.

Ik wil je natuurlijk een hele  fijne zwangerschap wensen. En denk elke keer als je een sigaretje opsteekt maar aan dat kleine wondertje van je in je buik,  misschien dat het helpt.  

Lfs Benthe

Probeer alsjeblieft te stoppen. Mijn vriend heeft een hartafwijking van het roken van zijn moeder overgehouden en een slecht ontwikkeld bloedvaten systeem. Zijn zus is 13 weken te vroeg geboren, darmen zijn daarna geperforeerd en ze hebben 3 kwart moeten verwijderen en haar eileiders zijn chronisch verstopt en ontstoken geweest en moesten worden verwijderd. De artsen hebben haar ook medegedeeld dat dit waarschijnlijk kwam omdat haar moeder had gerookt tijdens de zwangerschap. Die meid zit nu met alle ellende opgescheept en zit al aan haar 3e IVF behandeling.
Probeer dus te stoppen! Het is echt in het belang van je kindje ook op latere leeftijd. Want geloof mij, mijn vriend verwijt dit zijn moeder nog bijna elke dag.
Ga ervoor en zoek steun van mensen om je heen. Ik heb wel begrepen dat afbouwen wel noodzakelijk is omdat je kindje ook al verslaafd kan zijn. Ik weet dit echter niet zeker.

Heel veel succes.En ik hoop echt dat het je lukt!

Groetjes,
Wietske

Hoi Reza,

Eerlijk van je om toe te geven maar ik vind het zooooo zonde.
Het is echt beter voor je kindje en ook voor jezelf.
Ik ben toen met de pil gestopten meteen  gestopt met roken, wat overigens helemaal niet meeviel maar het is me wel gelukt en heb sinds ik zwanger ben echt helemaal geen behoefte meer om te roken, moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij snel zwanger raakte anders had ik het misschien ook niet echt lang vol gehouden hoor.

Heel veel succes en stop er a.u.b. mee.

Groetjes, Angel

Hoi hoi

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik er nog wel 5 op een dag rook.Nu krijg ik waarschijnlijk de heleboel over mij heen maar ik heb er gewoon moeite mee.Ik ben terug gekomen van 25 naar 5 en soms nog minder maar helemaal stoppen lukt mij niet.Ik heb bij mijn eerste ook gerookt en ik weet wel het is niet goed te praten maar hij woog ruim 7pond.Ik heb toen met de verloskundige afgesproken dat het op deze manier voor mij goed te doen is en zij had liever dat ik iets rookte dan dat ik in de stress zou schieten want dat schijnt nog slechter te zijn voor je kind.Ik vind het knap dat je dit als discussie hebt aangewent want ik denk dat er nog wel meer zijn die roken maar er gewoon niet over durven te praten.Ik hoop dat wij er nog helemaal afkomen en misschien moeten wij het samen eens proberen.Gr anita

hoi,
ik moet ook schuld bekenen, ik rook ook nog steeds niet zoveel meer als voor de zwangerschap.
De vk heeft mij gezegd dat acuut stoppen als je weet dat je zwanger bent ook heel slecht kan zijn voor de kleine want dan krijg je last van afkickverschijnselen en dat is al helemaal niet. De kleine groeit goed,goed op gewicht en lengte en hoef mij nergens zorgen over te maken.
manon 27w3d

Dames,

Wat ik me afvraag is, waarom zijn jullie niet gestopt VOOR het zwanger worden?

Roken kan al voor een eventuele zwangerschap invloed hebben, ook het sperma van de man kan aangetast worden als hij voor conceptie (gedurende drie maanden) heeft gerookt..

In ieder geval allemaal sterkte met stoppen (diegene die de poging ondernemen) en verder hoop ik dat jullie kindjes behoren tot de gelukkigen die er niets aan over houden.

Succes

Miep

Hoi,

Ik moet ook bekennen dat ik 5 a 7 sjaggies rook per dag.
Teveel stress gehad, die ik niet verwacht had en ook niet goed te praten.
De VK zei tegen mij dat ik beter   5 sigatjes en dan langzaam stoppen.
Raar dat bij iedereen de VK wat anders zegt.
Ik vindt dat de mensen die dit afkeuren niet zo moeten mopperen.
Sommige mensen doen net alsof het hun kind is, ok het is slecht
net alsof wij dat niet weten, maar zo lopen mopperen is demotiverend.
Dat wij sneller naar een sigatje neigen te grijpen.
En ook de mensen die weten dat je moet stoppen....heel de dag roepen en is het moeilijk...heb je er al moeite mee...Arggggggggggg...en dan  er  de hele dag / 5 dagen per week over praten "oh het is zo slecht", demotiverend.
Ook de mensen die zeggen dat ze gestopt zijn zodra ze erachter waren gekomen dat ze zwanger zijn.
Dat is onzin, je moet zeker minimaal 6 maanden gestopt zijn en min 2 jaar om het uit je lichaam te hebben verwerkt. Het is altijd beter om gestopt te zijn, maar je kind merkt het ook wel hoor.
Ah dat lucht op, sorry.

Groetjes

Terug
Bovenaan