roken!!!???

Oh ja, sjaggies zijn beter dan sigaretten.
Waarom. in sigaretten zit amoniak, zodat het nicotine sneller in je bloed opgenomen wordt.
Dus, Sjag is toch ietsies beter

Groetjes

tja roken is roken of het nou sjag is of sigaretten,das mijn mening,ik heb zelf ook gerookt hoor.
en moet ook iedereen voor zichzelf weten,zal niemand veroordelen.

ik ben zelf 3 maanden voor mn eerste zwangerschap gestopt,ondertussen alweer ruim 5 jaar geleden,en ik ben nog steeds gestopt,ook totaal niet moeilijk mee gehad,ik geloof 1 dag ja.
succes voor de gene die gaan stoppen

groetjes diana

Hallo,
Ik rook ook nog steeds, loop al tegen het einde ben nu ruim 31 weken.
Ik heb twee keer een poging gedaan, maar het lukte niet ook door spanning stress en ruzie met mijn ex, ben wel iets geminderd. Ik vind het heel knap dat er mensen zijn die kunnen stoppen. En stress is ook niet goed, maar dat heb ik toch wel gezeur met advocaten en vinden van een woning. Ik probeer me niet druk te maken. En het roken heb ik nu eenmaal nodig, er kunnen zoveel dinge gebeuren, ook als je niet rookt kan het kindje te vroeg geboren worden of andere akwijkingen krijgen. Zelfs drugsverslaafden zetten nog een gezond kindje op de wereld. Alles kan het is alleen een verhoogd risico. En ik kwam er pas achter dat ik zwanger was na 10 weken en heb daarvoor ook  nog veel alcohol gedronken omdat ik vakantie had. Soms lukt het gewoon niet, vind het knap voor degenen die het wel kunnen en volhouden.
Groetjes Jenny.

hallo allemaal

ja ik moet ook schuld bekennen, het is niet makkelijk!
ik rook nog meer dan 7 sigarette per dag.
nu las ik dit gisteren al!
ik dacht het lukt mijn ook wel STOPPEN.
ik ben nu vol moet bezig om te stoppen en het vol te houden !
het is moeilijk maar ik wil het zo graag voor ons kindje
dat ik gestopt ben met roken toen ik dit allemaal las!!!!!
ik doe me best om het vol te houden  
ik hoop dat er meer zijn die mee doen met mijn om te stoppen met roken om elkaar te kunnen steunen.
zal ik een nieuwe discussie plaatsen voor het stoppen met roken !!!

liefst jeannet     14 weken en 2 dagen zwanger

Hoi,
Ik was ook een verstokte rookster, 2 pakjes per dag 14 jaar lang, maar ben inderdaad gestopt toen ik zwanger was. Ik vind het zo en zo knap van jullie die nog roken om dat gewoon toe te geven en ik snap ook heel goed dat het voor sommige ontzettend moeilijk is om te stoppen. Jullie voelen de maar natuurlijk al aan komen, waar ik niet zo goed tegen kan, is dat sommigen het proberen goed te praten. Uitspraken dat je 6 maanden van tevoren gestopt moet zijn. Sorry hoor, maar dat zal misschien wel beter zijn, maar ook als je stopt op het moment dat je zwanger bent, is dat altijd nog veel beter voor je baby. Die krijgt namelijk elke sigaret een dosis nicotine binnen en dat blijft alleen zo als je doorrookt (nicotine verlaat namelijk binnen drie dagen je systeem).
Ook opmerkingen dat shag beter is als sigaretten, vind ik een beetje struisvogelpolitiek. Net alsof je zegt: ik ben wel slecht bezig, maar wel op de beste manier!!
Dat je door rookt is voor iedereen een persoonlijke keuze, maar probeer het niet goed te praten (wat de meeste van jullie trouwens ook niet doen). Neem je verantwoordelijkheid en kom er recht voor uit dat het misschien niet het beste voor je kindje is (maar misschien wel voor jou).
Zal wel een hoop mensen kwaad maken, maarja, is niet anders.
Ivy

Hallo ik ben nieuw op dit forum, maar zag deze topic en voelde me meteen aangesproken. Ook ik ben een rokende zwangere. Wij zijn 6 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Na 3 k.i.'s en 1 ivf behandeling was het dan zover.
We waren allebei al gestopt voor de eerste K.I., maar zo zenwuwachtig dat we weer zijn begonnen. Afspraak   gemaakt samen da we zouden stoppen zodra ik zwanger was, omdat je het toch na twee weken al weet of een behandeling is gelukt ja of nee.
Nou en toen was het moment daar.
Verschillende pogingen gedaan om te stoppe, met als gevolg een hoop stress.
Waarop mijn gyneacoloog mij heeft gezegd te stoppen met stoppen, omdat de stress en het alsnog roken slechter was dan alleen het roken.
Ik heb er nog steeds moeite mee dat ik rook. Ik ben nu 27 weken zwanger en met de gezondheid van de kleine is tot nu toe alles goed in zoverre ze dat kunnen zien natuurlijk. Maar ik ben wel bang dat de kleine er iets aan overhoudt. Toch is dat niet genoeg voor mij om te stoppen, ik voel me echt ongelofelijk stom en een regelrechte junk...........
Groetjes RB

Hallo iedereen,

Wat een moeilijk onderwerp. Ik ben dus echt een verslaafde roker. In rook normaal gemiddeld 1,5 pakje per dag wat in het weekend gemakkelijk kan uitlopen naar 2 pakjes per dag. Ik ben op dit moment zwanger van een tweeling en rook dus nu niet. Zowel in deze zwangerschap als in mijn vorige ben k cold turkey gestopt. Ik  heb beide keren na de zwangerschaptest mijn laaste sigaret gerookt en dat was het dan. Toen mijn dochtertje gboren was ben ik nog 6 weken gestopt maar de drang om te roken was toen zo overweldigend dat ik weer gewoon begonnen ben. Ik heb altijd een gevoel dat ik niet mag roken en mijn hersenen registeren dat dan. Ik vergelijk het altijd met dat je op een lange reis gaat waarbij je ongeveer 10 uur moet vliegen. Dit betekent dat je minimaal 16 uur niet kan roken. Zodra je echter geland ben en je een ruimte hebt gevonden waar je mag roken is, moet je ook daadwerkelijk die peuk opsteken. Ik hoop dat dan ook deze keer kan blijven stoppen met roken maar diep van binnen weet ik dat ik eigelijk niet kan wachtnen om de eerste weer op te steken.

Misschien is het ook een stuk egoisme van me. Ik zou mezelf nooit kunnen vergeven indien er iets met een van mijn kinderen aan de hand zou zijn en dat de oorzaak daarvan misschien wel het roken zou zijn. Mijn dochter van 18 maanden heeft vreslijk exceem vanaf dat ze 3 maanden is. Ik vind dit echt heel zielig voor haar maar voel me er dus ook niet schuldig over.

Iedereen gaat anders met dit onderwerp om en hoe je het went of keert het blijft een verslaving en ik wens iedereen succes met hun beslissing. Ik ben in ieder geval bij dat ik het vermogen heb om tijdens de zwangerschappen te stoppen met roken.

Groetjes,
Marielle

hoi meiden!

degenen die al gestopt zijn: super  
degenen die drastissch geminderd zijn een half duimpje
ik ben gestopt toen ik met de pil stopte vondt dit een voorwaarde om zwanger te mogen worden, en nooit meer begonnen, hoera!

nu dus al 3 jaar eraf en ikkan eerlijk zeggen dat t niet altijd makkelijk is!

wat bij mij helpt is te weten dat het ehct zoooo slecht is: je kindje kan wel goed lijken bij de geboorte maar toch is aangetoond dat meer dan de helft van de kinderen van  ouders die rook(ten) tijdens en na de zwangerschap (bij de kinderen) van 14 jaar astma of bronchitis hebben of kleiner zijn, het hoeft dus niet bij de geboorte te zijn!!!!!!!!!!!!!   ik kreeg het pas later......

stress kun je ook van andere factoren krijgen dus ik kan het daar niet me eens zijn, wel dat je alleen kunt stoppen als je het echt wilt, anders gaat t gewoon niet wat iedereen dan ook zegt!

misschien ook een tip: kun je je voorstellen dat ik mijn kindje na de geboorte zeg maar ieder uur voor 5 minuten lang elke 30 seconden 5 seconden lang haar keeltje dichtknijp???? nee echt niet????
dat doe jij als je rookt enje kind in de baarmoeder zit......   dit was bij mij DE redenom te stoppen met dat in mn achterhoofd was het zo gepiept.....

meiden heel veel suc6!!! ik hoop zo dat het jullie ook gaat lukken

gr brenda

Terug
Bovenaan