Hoi,
Ik was ook een verstokte rookster, 2 pakjes per dag 14 jaar lang, maar ben inderdaad gestopt toen ik zwanger was. Ik vind het zo en zo knap van jullie die nog roken om dat gewoon toe te geven en ik snap ook heel goed dat het voor sommige ontzettend moeilijk is om te stoppen. Jullie voelen de maar natuurlijk al aan komen, waar ik niet zo goed tegen kan, is dat sommigen het proberen goed te praten. Uitspraken dat je 6 maanden van tevoren gestopt moet zijn. Sorry hoor, maar dat zal misschien wel beter zijn, maar ook als je stopt op het moment dat je zwanger bent, is dat altijd nog veel beter voor je baby. Die krijgt namelijk elke sigaret een dosis nicotine binnen en dat blijft alleen zo als je doorrookt (nicotine verlaat namelijk binnen drie dagen je systeem).
Ook opmerkingen dat shag beter is als sigaretten, vind ik een beetje struisvogelpolitiek. Net alsof je zegt: ik ben wel slecht bezig, maar wel op de beste manier!!
Dat je door rookt is voor iedereen een persoonlijke keuze, maar probeer het niet goed te praten (wat de meeste van jullie trouwens ook niet doen). Neem je verantwoordelijkheid en kom er recht voor uit dat het misschien niet het beste voor je kindje is (maar misschien wel voor jou).
Zal wel een hoop mensen kwaad maken, maarja, is niet anders.
Ivy